Citat:
Näsblod (riklig källa) hade nog avsatt så mycket blod överallt att till och med X-topp varit nöjd. De absolutmängder som varit aktuella här behöver inte vara så stora - en störtblödande gärningsman skall vi inte tro på. Däremot är ju uppgifterna om småsår och småskador gångbara i detta.
Det som man kanske inte tänker på här är att det behövs endast helt små mängder blod för att avsätta helt identifierbara spår.
Men i den alternativa världen är det givetvis de slemma poliserna som kladdat ner kläderna, mha de extra ("förstörda!", jojo!) blodproven, som man givetvis kletade ner Lisas kläder med. Att kroppen inte hade blodspår är ju ett bevis på detta. Hittar man massor av blod på kläderna men inget på kroppen är det ju uppenbart att det är polisen som preparerat kläderna, men att de inte hade tillgång till kroppen, som ju avhänts dem i ett tidigt skede.
Jag är nu helt övertygad om att...
i) en alternativ mördare är den skyldige
ii) att ortens rika knösar orkestrerat det hela
iii) att pappans militära bakgrund gjort att det kommit yrkesmördare från Ryssland (litauerns hustru är troligen en rysk agent)
iv) att NB är helt oskyldig och utsatt för en komplott, till lika delar förd av svenskt rättsväsende som hemliga sekter på Kinnekulle.
Hur brodern och hustrun är inblandade vet jag ännu inte, och jag har heller inte förstått hur den inte serverade soppan har med saken att göra (men den som skrivit om det är kanske en lurifax?). Men osvuret är bäst. Jag är ännu inte säker på hur allt hänger samman, men på något sätt måste det ju göra det, eftersom den åtalade har nekat till gärningen.
Nu tror jag att det kan vara läge att i fortsättningen avstå att kommentera alternativteoretikerna.
Jag är nu helt övertygad om att...
i) en alternativ mördare är den skyldige
ii) att ortens rika knösar orkestrerat det hela
iii) att pappans militära bakgrund gjort att det kommit yrkesmördare från Ryssland (litauerns hustru är troligen en rysk agent)
iv) att NB är helt oskyldig och utsatt för en komplott, till lika delar förd av svenskt rättsväsende som hemliga sekter på Kinnekulle.
Hur brodern och hustrun är inblandade vet jag ännu inte, och jag har heller inte förstått hur den inte serverade soppan har med saken att göra (men den som skrivit om det är kanske en lurifax?). Men osvuret är bäst. Jag är ännu inte säker på hur allt hänger samman, men på något sätt måste det ju göra det, eftersom den åtalade har nekat till gärningen.
Nu tror jag att det kan vara läge att i fortsättningen avstå att kommentera alternativteoretikerna.