2015-11-06, 18:36
Medlem
Är inte rasist men... jag föredrar besökare med lite lägre testosteronhalt.
Oj vi ska rädda våran åldrade befolkning vi tar in enbart manliga personer från fattiga och förstörda MENA-länder?
Det är inte balanserat.
Ne vaför ej evakuera hit samtliga Burmeser på flykt eller nå.
Citera
2015-11-06, 18:36
Medlem
Herostratoss avatar
Hellre en arab än en miljöpartist om jag måste välja.....
Citera
2015-11-06, 18:39
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hellre en arab än en miljöpartist om jag måste välja.....

Hoppas du menar en kvinnlig arab?

Eller du kanske VILL vakna upp mitt i natten av att Mohammed trycker dig i röven?
Citera
2015-11-06, 18:43
Medlem
Återigen..har MP tänkt på den lilla detaljen med ansvar? Försäkringsbolagen, vad säger dom när den försäkrade lånar ut sina nycklar till helt okända (kom ihåg att 95% av dom saknar papper)?
Korkade idioter.
Citera
2015-11-06, 18:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor.peppah
Oj vi ska rädda våran åldrade befolkning vi tar in enbart manliga personer från fattiga och förstörda MENA-länder?
Det är inte balanserat.

Är inte detta "Jag är inte rasist men xxxx" ganska uttjatat sedan länge. Inte rasist för man liksom vill ha en politik som bedrivs i nära 99,9% av världens länder att se till sitt folk först och främst och inte vara hela jävla världens samvete.
Citera
2015-11-06, 18:46
Bannlyst
Absolut kan jag härbergera ett par ensamkommande i min tvåa. Förutsatt att jag kan ta vilka summor jag vill, precis som Bert Karlsson. Jag kan sova på hotell eller flytta utomlands så länge jag får rikligt betalt. Men jag antar att det rör som om godispengar så då avstår jag självklart.
Citera
2015-11-06, 18:47
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor.peppah
Det är inte balanserat.
Ja inte Rohingyas då, för de år muslimer. Karenfolket är däremot kristna och hårt arbetande. Om man nu måste ta in utomeuropeer.
Citera
2015-11-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är inte detta "Jag är inte rasist men xxxx" ganska uttjatat sedan länge. Inte rasist för man liksom vill ha en politik som bedrivs i nära 99,9% av världens länder att se till sitt folk först och främst och inte vara hela jävla världens samvete.

Ja skoja, jag är kulturrasist och anser att stora delar folk från dessa MENA-länder har en kultur som tillsammans med deras testosteron-rika biologi utgör ett större problem för vårt land, än vad personer från andra ställen gör.

Ta hit en miljon koreaner / kineser alltså skulle nog faktiskt göra gott.
Fortfarande finns fuckade kulturer i Asien också t.ex Islamalaysia -
Strippar man bort utsidan (kulturen) även där så finns där nog några mer lätthanterliga gener.

Dock är problemet som sagt primärt kulturen, typ alla uppväxta i mellanöstern har en viss sådan.
Senast redigerad av doctor.peppah 2015-11-06 kl. 18:57.
Citera
2015-11-06, 18:50
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Hoppas du menar en kvinnlig arab?

Eller du kanske VILL vakna upp mitt i natten av att Mohammed trycker dig i röven?
Jag utgår från att förebyggande stryk avskräcker: 'Det här är inte för vad du gjort, men för vad du tänker göra.' MPare har inte utvecklat konsekvenstänkande.
Citera
2015-11-06, 18:51
Medlem
Skrattar gott åt detta med uthyrning. MP är naiva. Muslimer vill inte ens använda en spis där det lagats fläskkött och jag tror inte de skulle använda en kyl eller frys där det förvarats fläskkött.
Dessutom att bo i en lgh där det bor folk som inte arbetar. Hur ska man kommunicera om man dem inte ens pratar engelska . Sedan bor det ju en massa folk hos släktingar i Sverige. Ska man nu börja betala dem för att tex ge den asylsökande släkten boende.
Citera
2015-11-06, 18:54
Medlem
Det liknar mer undantagstillstånd som vi lever under nu.
En regering som satt oss i en så extremt allvarlig situation som kommer leda till stora kravaller och plundringar.

Ingen tror väl på allvar att alla dessa tusentals som tar sig till Sverige kommer sitta snällt utan boende och tillräckligt med mat i minusgrader och invänta våren?
Citera
2015-11-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Magda Rasmusson nu i aktuellt. Påstår att det finns ett stort engagemang och att de som har utflyttade barn kanske vill ta emot flyktingar i sina hem istället. Runt 2000 kr i ersättning i månaden tycker hon är rimligt. Lycka till. Omkostnaderna för en lyxmigrant blir svårt att hålla under 2000 kr. Säkert jättemånga som lockas av detta förslag. Lycka till.

Tyvärr var det första jag tänkte att många av dessa som har hört av sig om att hysa flyktingar, mestadels trollat det svenska systemet. Hur många har inte hört av sig endast för att försöka få reda på ersättningar för att:
1. De också vill tjäna pengar som Bert.
2. Lyfta frågan om stora ersättningar till dagens aktörer, genom att hinta att det i verkligheten är sjukt att man skall kunna tjäna stora pengar på människor som flyr utan att hjälpa dom att integreras.

Dock tror jag inte att det blir några 15000 som gör detta.
De som mot förmodan vill göra detta för 2000kr skall däremot ha cred för visad medmänsklighet. Även om detta inte är en lösning i det långa loppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in