2015-11-06, 19:04
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hellre en arab än en miljöpartist om jag måste välja.....
Pest eller kolera, fy fan.
Får se hur många folkvalda politiker som föregår med gott exempel och tar in parasiterna i sitt hem.
Jag har gott om plats och lugn och ro, det tänker jag ha i fortsättningen med.
Citera
2015-11-06, 19:05
Medlem
MP ödslar tid på något som redan har testats med noll resultat.
Jönköpings kommun gick ut med en "vädjan" redan för något år sedan att kommunborna skulle öppna sina hem för "ensamkommande flyktingbarn". Här var det alltså tänkbart ett det fann araber o afrikaner under 18 år.

Man fick ett (1) svar. En man som ville hyra ut en friggebod för 15 000 kr/månad.
Citera
2015-11-06, 19:10
Medlem
Under tiden så utökar/effektiviserar Tyskland sitt deporteringsprogram för asylanter:

Germany to fast-track asylum returns
Citera
2015-11-06, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
De flesta svenskar, från vänster till höger, är ju beredda att betala ganska saftiga pengar just för att slippa bo nära mångkulturella områden. Oavsett om de erkänner detta eller ej.

Att hitta 15.000 svenska hushåll som är beredda att för bara 2000 kr i månaden husera en nyinvandrad arab, neger eller afghan det kommer sannolikt bli jävligt svårt.

Första månadernas intäkter går ju åt oavkortat när man tvingas köpa ett vapenskåp till köksknivarna så man inte blir IKEA-mördad om illbattingen skulle få avslag på asylansökan. Nej tack.

Håller med ovan. Det är tyvärr för mycket sanning i ovan, märkligt att de som bestämmer över invandringens omfattning, inte fattar det. Det ska väl till ett mord i Rosenbad innan polletten ramlar ner.
Citera
2015-11-06, 19:11
Medlem
Golonkas avatar
Jag fattar inte.... Två tusen är ju fan mer än en sådan där gynnare kostar i form av ökad förbrukning av el och vatten. De eldar ju så in i helvete de där människorna! En stor anledning till varför lägenheter som bebos av babbar blir så pajjiga att man måste totalrenovera dem, är ju att de vräker på med varmvatten, nästan aldrig vädrar, röker som skorstenar och använder ugnen som extra värmekälla! Är det tänkt att man ska hålla herrefolket med mat också? Inte för den pengen väl? Sjukt dålig ersättning för det omak och extra utgifter det innebär att ha en PTSD-skadad babbe i huset! Vad händer om han blir missnöjd med käket och slår i sönder hela huset? De tenderar ju att leva ut sitt missnöje, de små liven! Kan inte tänka mig att försäkringsbolagen ersätter stöld och åverkan utförd av en person du med vett och vilja släppt in i huset som gäst...

MP är en samling riktigt dumma jävlar. Borde vara skottpengar på asen!
Citera
2015-11-06, 19:12
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reavyr
Under tiden så utökar/effektiviserar Tyskland sitt deporteringsprogram för asylanter:

Tysk kvalitet heter det. Fy fan vad alla inom EU måste skratta åt oss dumma svenskar.
Citera
2015-11-06, 19:16
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statligbluff
Räknar man på det tycks det bli 1 miljard 360 miljoner för 15 000 flyktingar / år varav 1 miljard är besparingen. Då fås med 500 000 flyktingar en besparing på 33,3 miljarder, inte 3,3.

Sedan om det är realistiskt, nej knappast.

Ja, så är det givetvis. Felräkning av mig. Fortfarande en alldeles för låg siffra för ett helt välfärdssamhälle att bokstavligen ta hand om 0,5 miljoner människor i flera år. Särskilt med tanke på att det tar över 7 år för 50% av invandrarna att få arbete och då pratar vi alltså om generell invandring tidigare till Sverige och inte specifikt och endast folk som inte ens har gymnasieutbildning osv.
Citera
2015-11-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Tysk kvalitet heter det. Fy fan vad alla inom EU måste skratta åt oss dumma svenskar.

Volkswagen, jag säger. Tysk kvalitet. Lite som detta. Porsche och de övriga tyska bilfabrikanterna hamnar där, i fusket. Samma gäller förmodligen mycket mer av den tyska kvaliteten. Merkel lider av posttraumatiska upplevelser som går att spåra till kriget. Det andra världskriget. Hon är väl dessutom östtyska från begynnelsen. Ett ännu större krav på rättfärdigande politik.
Citera
2015-11-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reavyr

Finland gör nu samma sak med Afghaner, enda landet kvar som står med famnen öppen är nu Sverige!!!! Alla utom Stefan och Morgan förstår att det går fullständigt åt helvete utan.
Citera
2015-11-06, 19:20
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Är det någon som på allvar tror att många kommer att nappa på detta? 2000 kr per månad är trots allt en väldigt låg summa i jämförelse med vad andra i asylbranschen får. Vi ser trots allt redan hur folk från globalistvänstern gärna går ut och demonstrerar samtidigt som dessa inte verkar särskilt villiga att ställa upp med boende och annat.

Jo, jag tror allt att en del kan nappa på detta. Om man är låginkomsttagare kan det nog locka att ta in några inneboende för några extra sköna tusenlappar i månaden. Det blir skattefritt om jag kommer ihåg lagen rätt (?)

Sen har man hela PK-svängen. Det vore ju himla lustigt om en massa tongivande personer kör på detta, och sedan utövar grupptryck för att alla andra ska hänga på.

Det funkar säkert bra med en inneboende i ett antal veckor, sen börjar vardagen tränga sig på. Hur ser uppsägningsklausulen ut? Har den inneboende besittningsskydd? Är det tre månaders uppsägningstid? Kan man med att sparka ut någon om det är tvärt omöjligt för personen att hitta annat boende?

Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det jag inte riktigt heller förstår är siffran 15 000. Har de inte sett rapporterna om att det kan komma hela 2000 personer på en enda dag? Dessa 15 000 är i det skenet så undermåligt så att effekten totalt sett blir noll.

Jag tolkade "15 000" som ett räkneexempel, inte att det är det totala behovet. Dvs vi tjänar en miljard för varje 15 000 platser som privatpersoner ställer upp med.

Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Personligen måste jag nog gå emot strömmen och säga att det är ett ganska bra förslag. Det antal flyktingar vi tar emot ska inte vara bestämt av antalet boendeplatser som kan skakas fram från vecka till vecka. Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Fokus för diskussionen borde ligga på de långsiktiga samhällskonsekvenserna av flyktinginvandringen och på rimligheten i den nuvarande politiken - inte på hur många som sover på migrationsverkets reception. Det är mest en symbolisk mediastunt för att kunna sända signalen till allmänheten att "Sverige är fullt" utan att behöva diskutera de riktiga kärnfrågorna. Temporärt boende är det enklaste problemet att lösa och där är väl MPs förslag inte helt orimligt. Det svåra blir vad som händer sedan med integration, jobb, bostad, skatter, bidrag och pensioner. Om vi drar ett rep nu så bör det vara av DE anledningarna, inte att madrasserna på IKEA är slut.

Exakt. Att bostäderna är slut är ju ett himla dåligt svepskäl. Vad tusan säger regeringen om nu Bert Karlsson hör av sig och meddelar att han kan ordna fram obegränsat antal permanenta bostäder till rimliga hyror?

Ska man då fylla upp landet med tio miljoner syrier och afganer?

Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
En genuin förändring kan bara skapas av genuin insikt hos de styrande.

Exakt. Personligen tycker jag det är bättre att vi får ett par hundra tusen asylsökande på kort tid nu så att vanvettet blir uppenbart för alla, snarare än att man kokar grodan långsamt i 10-20 år till med 2014 års nivåer.

Allra bäst hade ju varit om sossarnas Luciabeslut från 1989 hade fått leva kvar.
Citera
2015-11-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hellre en arab än en miljöpartist om jag måste välja.....

Araber kan bli miljöpartister. En barnprogramledare blev minister i den svenska regeringen. Inget är omöjligt numera. Araben eller araberna blir alla partimedlemmar, och på grund av positiv särbehandling hamnar de högt upp på listorna i de olika valdistrikten i Sverige. Är det dessutom en kvinna, som är svart och som tagit sig över Medelhavet, nästan medvetslös, är det ett plus. Plötsligt är Sveriges Riksdag översvämmad av araber, muslimer. Tar kanske 10-15 år. Då införs sharialagar och liknande här, med riksdagsmajoritet. Grundlagarna tar det lite tid att ändra på, men det går nog, trägen vinner. Grattis Sverige.
Citera
2015-11-06, 19:25
Medlem
M Nordströms avatar
Urusel ersättning för att ta emot 25-30 åriga araber. Dom som ändå gör det och har döttrar bör nog belamra sina döttrar med kyskhetsbälte. Fattar inte att man kan rösta på MP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in