2015-11-06, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Har IBs trosor försvunnit?? Kan du förklara mer?
Det kommer gång på gång lite symetri i detta, nu är IBs trosor borta och IBs sekret dyker upp på ett annat ställe. Mamman säger sig inte veta något men kommer med väldigt exakta uppgifter. Sitter fet på bild och säger att hon inget kan äta.
-Till slut börjar man undra om det har satts i system att psykopat kroka så fort en uppgift går emot en själv och ens egna sak.

Kasta en handske som man själv är orsaken till och redan tagit upp.

Söka efter en liten silver grå box och där inuti en silver grå box lägga något som man har silvertejpat en turban på. Det finns bara en färganomali och det är att dörren är orange.

Men så bra att hustrun (på facebook )byter namn till Mandarinka, och nu saknar sina trosor men likförbannat har facet av sitt DNA som spiral därinne på ett par andra trosor.

Handen på hjärtat förefaller det mer som algoritmen från psykopaten vilken ständigt vill att den som försöker avslöja den verkligen ska se ut som riktigt sjuk och tokig, bland alla naturliga reaktioner av osäkerhet i ett känsligt läge. Lite väl mycket irr-mönster i dimman. Eller är det bara att det irrationella ser rationellt ut för att handlingen i sig själv är så djupt irrationell att absurdum framstår som det rationellaste av mönster?
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-11-06 kl. 18:43.
2015-11-06, 17:53
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Staten/samhället ska inte hålla på med mord, utan ska stå över det. Om staten ägnar sig åt mord så är man knappast bättre än mördarna. Dödsstraff innebär också att oskyldiga kan komma att avlivas, finns flera exempel på det i USA. Har man livstids fängelse så kan man släppa ut vederbörande om den senare visar sig vara oskyldig. Svårare att väcka upp någon från döden när den avlivats. Livstids fängelse är inte ett "enkelt" straff som vissa tycks tro. I ganska många år får vederbörande dessutom gå i ovisshet om hur länge den kommer få sitta inlåst eftersom straffet inte är tidsbestämt de första 10 åren eller mer. Det är ingen lätt sak att inte veta. Dessutom tror många att avlivning av fångar är billigare än att hålla dem inlåsta. Det är fel! Avlivningarna i USA är dyrare än att hålla fången inlåst hela dess liv.

Kunde det inte agera som skräckpropaganda för att folk inte ska springa omkring och mörda, att det finns en vetskap om att det kan gå så långt om man gör såna dumheter?
2015-11-06, 17:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Citat från livechatten, Inger Rönnbäck: - Det är en massiv insats mot 35-åringen. Här sitter åklagare, flera poliser, hela dagarna, stirrar och flinar. Jag tycker det är under all kritik, det är ovärdigt svensk polis, säger Rönnbäck.
Och det där tror jag inte för ett ögonblick på att någon skulle sitta och flina.
Om så vore är det med all rätt.. Hon är pinsam. Hennes slutplädering och förhör låter inte likt andra advokater - hon låter som en gnällspik på flashback snarare - ovsett om det ska skapas tvivel, oavsett om det ska letas alternativa gärningsmän, oavsett om det är hennes jobb, oavsett om FU ska kritiseras för att vinna poäng:

Hon är urkass.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men värst av allt är när Inger i början säger...
Det här barnet kan ha varit levande i några dagar, det är något som tingsrätten måste väga in, säger Rönnbäck
Jag vill bara spy när jag läser den repliken Skulle det ha varit så att Lisa har varit levande i några dagar så vill jag personligen tortera hennes mördare tills han blir ett kolli för resten av livet!!!
Att han får dö är för lättvindigt. Han ska lida det vidriga aset!!!
I inledningen av rättegången sa hon att polisen med flit fördröjde eftersöket, försenade flera dagar att hitta henne.
Vilket jävla skitsnack!

Edit: Likt skiten hon kallade in som vittne (barmorskeobducenten) kanske hon borde granskas likaväl.
Senast redigerad av develi 2015-11-06 kl. 18:01.
2015-11-06, 17:56
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför skulle sannolikheten sjunka för att det örhänget som han inte "hittade" låg på klinkersen? Hade han hittat alla tre örhängena hade det verkat konstigt. Det är konstigt nog att han hittade två, och inte ringde redan efter första fyndet utan fortsatte att leta.

Vad jag förstått hittades ett örhänge vid handsken, ett i mjölkrummet.....var hittades det tredje?
2015-11-06, 18:02
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Skåpet är närmare 30 cm brett inuti men har en "dörrkarm" som är 24 cm på bredden.

Oj hela 6 cm "större", är nog lika svårt att få in en kropp där ändå ! Kan benen stuckit ut då eftersom dörren stod öppen så att de 30 cm inte räckte till tro? Har inte läst FUP:n
2015-11-06, 18:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Vad jag förstått hittades ett örhänge vid handsken, ett i mjölkrummet.....var hittades det tredje?
Nära det första örhänget.
2015-11-06, 18:04
Medlem
NB:s taktik framgår ju med all önskvärd tydlighet i klippet, snyfta och blåneka,
det blir ju snarast komiskt med tanke på den tekniska bevisningen och alla vittnesuppgifter,
men potentiella "psykopater" har som bekant extremt svårt att erkänna när dom har fel och ertappats med fingrarna i syltburken

https://www.youtube.com/watch?v=OoniQrZXzvc&app=desktop
2015-11-06, 18:06
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nära det första örhänget.

Aha, inget står skrivet i stjärnorna men det måste ju vara där hon överfölls..... vem tänker på några små örhängen egentligen bland allt grus och sånt du vet som var där. Man söker väl efter vad man förväntar sig finna. Handske större menar jag.
2015-11-06, 18:08
Medlem

Vastmanlanning
Medlem
Reg: Jun 2015

Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
En fråga till er få här som har lite hjärna !
på sidan 109 så vittnar Lena Svedung om att hon 7,50 på morgonen fredag den 12e ,
ser öppna garagedörrar på spritladan (måste hon mena ? ) en bil står där och en ölburk !!!! står utanför
det är ju inte ens mitt emot hennes cafe men hon går dit och ska klaga tydligen !
(verkar som hon inte gillar Balterna !)
AB står utanför ,och i bilen grejar en person med något ,men det är INTE NB !
det är hon säker på eftersom hon känner dem ,

Jag har nånstans (minns inte sidan nu )läst AB redogörelse för veckan och den 12e ,
och han nämner ochså denna händelse,
men säger då att det är han och NB som ...byter däck tror jag ....

nån som i denna röra läst om nån uppföljning på detta ?

alltså AB säger hans bror är med där
Men Lena säger det är en person hon aldrig sett förut ?

om hon har rätt vem var det då ?

Detta är kanske GM?
Som NB hjälpt flytta kroppen, under hot.
" Du fixar det här, du sager inte ett pip". "Säger du något så händer det din mor något ..."

Det åklagaren kan bevisa med vittnen och DNA - bevis är att NB kan ha flyttat kroppen, troligen har flyttat kroppen.

nja ......tycker bara det är märkligt!
Jag har senare hittat när AB berättar om Fredagen på sid 1161 , han säger då att Lena Svedung TALADE med hans bror !
Verkar som om Lena Svedung ringde polisen särskilt för att berätta att en för henne okänd var på plats ,för det var knappast för att till polisen klaga om en ölburk som ev kunde synas från cafet !

Det är ju inget utrymme för misstag från hennes sida ? hon verkar ju så säker så hon ringde om det !
skall man avförda detta så borde man rimligen avfärda alla vittnesmål !

ljög då AB ?
ja fan vet ....,som så mycket annat en märklig outredd ? händelse

borde väl hamnat i slasken ? men det har det inte gjort !
det verkar ju däremot förhöret med Karin Hamilton gjort ! hon är med på vittneslistan !!

alltså damen som äger kreditkortet som betalat soppan ,
Den som IR sargade om angående soppan och ev pojkvän i Rätten
2015-11-06, 18:12
Medlem
Citat:

Vastmanlanning
Medlem

Citat:
på sidan 109 så vittnar Lena Svedung om att hon 7,50 på morgonen fredag den 12e ,
ser öppna garagedörrar på spritladan (måste hon mena ? ) en bil står där och en ölburk !!!! står utanför
det är ju inte ens mitt emot hennes cafe men hon går dit och ska klaga tydligen !

Jag har nånstans (minns inte sidan nu )läst AB redogörelse för veckan och den 12e ,

Detta är kanske GM?
" Du fixar det här, du sager inte ett pip". "Säger du något så händer det din mor något ..."

Det åklagaren kan bevisa med vittnen och DNA - bevis är att NB kan ha flyttat kroppen, troligen har flyttat kroppen.

Jag har senare hittat när AB berättar om Fredagen på sid 1161 , han säger då att Lena Svedung TALADE med hans bror !
Verkar som om Lena Svedung ringde polisen särskilt för att berätta att en för henne okänd var på plats ,för det var knappast för att till polisen klaga om en ölburk som ev kunde synas från cafet !

Det är ju inget utrymme för misstag från hennes sida ? hon verkar ju så säker så hon ringde om det !

ljög då AB ?

det verkar ju däremot förhöret med Karin Hamilton gjort ! hon är med på vittneslistan !!

Och som åklagaren bedyrade inte ingick i utredningen..till Skövde tidnings journalist.
Vad berättade fru Hamilton?
2015-11-06, 18:12
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:

Vastmanlanning
Medlem

Citat:

Detta är kanske GM?

ljög då AB ?

Det enda jag hört är att MGM:s bror tystnade väldigt..... men å andra sidan verkade inte han vara så social i övrigt heller enligt en som vittnade som arbetade på gården.
2015-11-06, 18:18
Medlem
Citat:
Har heller inte hittat nåt att denne Anders är hörd !! men där hon skulle svängt in är precis vid cafet ,hon borde inte varit på väg söderut -alltså mot Källby , fel håll för henne !

man har hört en Viktor Strand "ny pojkvän" -som aldrig ens talat med henne!! alltså ointressant i sammanhanget!
MEN killen som var inner och inte fick sin soppa ,den som LISA sade var hennes pojkvän !! han betalade med ett kort utställt på Karin Hamilton i Hällekis !
var är förhöret-uppfökjningen på det ??? borde varit högintressant ?

Men Fru H- har inga barn och barnbarn, har jag hört?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in