2015-11-06, 17:31
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Du har missförstått mitt inlägg.

Nej då, tyckte att det var ett bra inlägg som svar på det där med tider. Ses man i de klockslagen så är det inte lång färdväg mellan brottsplats och Martorp.
2015-11-06, 17:35
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det som driver mig är att jag inte tror att NB är skyldig till detta mord.

Synd att du varken har en misstänkt, tekniska bevis eller en trovärdig händelsekedja.

Eller har du det?
2015-11-06, 17:37
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Tycker han visar en stor talang när det gäller att inte svara relevant på frågan. Att sitta och gunga och allt annat är precis i den linjen. Böla när egen dotter, eller egen kattunge kommer på tal. Javisst precis som en känslokall person som just fått kritik för sin kyla. nu visar den känslige hur mycket denne bryr sig.

Men varför frågar ingen om alla gånger denne bara sökte bråk i fyllan under sin ungdomstid och bara vara ute för att slå ned någon? Njutningen i deras väg ned. Vägen var inte så lång då så han sket inte ned sig och kom i byxan men det var nog ganska nära.

Personutredning kallades det men det såg mest ut som hans egna reklamblad! Krokodiltårarna är berörande för hur han lyssnar på sig själv och känslosamt släpper sin skit för andra att ta rätt på. Känns inte fel om lagen parar graferna och ger honom en riktigt kringla. Samtidigt vill jag veta vad som verkligen hänt bortom hans godtycke. Han flyttade hemifrån vid 14 års ålder säger han där vid rättegången säger han 12, är det tolkarna som är så dåliga eller han som inser att hans släktingar nu hör? Och just de lögnerna inte går länge? Att flytta hemifrån så tidigt och sedan variera uppgifterna hmmm.

Var finns farsan i familjen?
2015-11-06, 17:38
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiGoL
Det trodde jag också först. Man börjar ju faktiskt undra.

Ja man börjar ju faktiskt undra hur hon kunde avfärdas så lättvindigt med tanke på hennes DNA på Lisa. När har hon varit där med sina klor och fått chansen att lämna det då på tösen????? De borde varit hårdare från början, kanske hon är precis lika kall och sjuk som MGM vem vet..... Bara LH, stackarn.
Hustrun kanske blivit likadan om hon är van vid hårdporr och sånt smått och gott som man hittat i datorn? Ingen kan ju säga att hon inte visste nåt om hans sjuka böjelser. Ha, hon kanske han spelade sitt på STARDOLL, visst..... men ohhh vad hon litar på sin make? Därav tillbakadraget alibi att han inte var hemma 18-20. Vet du förresten hur det ligger till nu med det?
2015-11-06, 17:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Nej då, tyckte att det var ett bra inlägg som svar på det där med tider. Ses man i de klockslagen så är det inte lång färdväg mellan brottsplats och Martorp.
Men jag har nog aldrig framfört hypotesen att någon annan mördade medan NB flyttade kroppen. Visst kan det ha varit NB och det är t.o.m. sannolikt att det är han, men vill då samtidigt erinra om Tage Danielssons sannolikhetsanalys.
2015-11-06, 17:41
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det enda som är riktigt säkert är att Lisa har befunnit sig i Ladan.

DNA, blod, hårstrån, örhängen, handske
Det är inte alls riktigt säkert för hårstrån, örhängen m.m. kan flyttats dit utan att hennes kropp varit därinne - någonsin.
2015-11-06, 17:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Kan inte släppa detta vittnesmål om hur Lisa återfanns i skåpet i byssjan .
"När jag öppnar dörren kände jag en lukt som jag känner igen att någonting är dött här inne. Vi kände att vi måste in här och titta. Jag tittar in och ser först klädskåp, till vänster ett bord och några stolar. Och så är det en bänk med lock på. Jag kände att där kan det nog vara som Lisa ligger eller något annat. Försiktigt för att inte förstöra några spår, tar jag mig till soffan och lyfte, där fanns inget. Det gjorde mig förvånad. Sedan tittade jag över utrymmet och tänkte jag skulle titta igenom alla skåp. Då var ett skåo öppet. Där låg massa kläder, ett skåp hög med kläder. Jag kollade dom andra skåpen, men det fanns ingen i någon av dem. Jag lyfte på klädhögen och där såg jag Lisa"
- "Så det var det sista utrymmet i boden som hon faktiskt var?"
- Ja, i det minst troliga utrymmet.
- Vi har sett bilder, kan du kort beskriva hur hon låg?
- Ja, hon satt med ryggen mot bakdelen av skåpet, lite snett, huvudet framåtlutat.

Sen fortsätter NLT:s reporter Semir Hasanbegovic:
"Vittnet fortsätter beskriva hur Lisa Holm låg i skåpet"

Vittnet igen:
- Vi funderade länge innan vi påbörjade det här, hur vi skulle få ut kroppen. Vi beställde rättsläkare till platsen. Vi funderade mycket på hur vi skulle göra. Det var trångt i skåpet och vi insåg att det skulle vara besvärligt. Vi funderade på om vi skulle såga eller hur vi skulle göra. Vi bestämde att göra ett försök att få ut Lisa för att minimera skador. Det var inte lätt. Vi var fyra stycken som fick hjälpas åt. Vi fick ta i allt vi kunde allihop........

Detta vittnesmål är från den kvinna (polis) som återfann Lisa i byssjan.
Jag förstår inte . Skåpet är 24 cm brett (24 CENTIMETER BRETT)!
Det är så fruktansvärt att tänka ens tanken på att Lisa återfanns under den klädhög vars bild florerat här på Flashback . HUR har hon överhuvud taget fått plats????

PS. Denna återgivna rapportering är från NLT:s live-uppdatering på torsdagen i förra veckan.

Skåpet är närmare 30 cm brett inuti men har en "dörrkarm" som är 24 cm på bredden.
2015-11-06, 17:43
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Staten/samhället ska inte hålla på med mord, utan ska stå över det. Om staten ägnar sig åt mord så är man knappast bättre än mördarna. Dödsstraff innebär också att oskyldiga kan komma att avlivas, finns flera exempel på det i USA. Har man livstids fängelse så kan man släppa ut vederbörande om den senare visar sig vara oskyldig. Svårare att väcka upp någon från döden när den avlivats. Livstids fängelse är inte ett "enkelt" straff som vissa tycks tro. I ganska många år får vederbörande dessutom gå i ovisshet om hur länge den kommer få sitta inlåst eftersom straffet inte är tidsbestämt de första 10 åren eller mer. Det är ingen lätt sak att inte veta. Dessutom tror många att avlivning av fångar är billigare än att hålla dem inlåsta. Det är fel! Avlivningarna i USA är dyrare än att hålla fången inlåst hela dess liv.

Jag håller med dig ang dödsstraff. Många har nu blivit släppta ur fängelset pga att de faktiskt var oskyldiga. " The Innoscense Project".

Det som friat är DNA-bevis som inte fanns då dom fälldes i domstol. Men om det var planterat?
2015-11-06, 17:45
Medlem
Timeouts avatar
Åklagarens slutplädering i rätten. Han lägger fram bevis efter bevis...
https://minfil.org/e6p5k3b1bf/Lisa_Holm__klagarens_slutpl_dering_Tingsr_tten_3_N ovember_2015_live_fr_n_nlt.se.pdf

Målsägarbiträdets slutplädering i rätten. Vilken otur Nerijus har...
https://minfil.org/f2p5keb2bd/Lisa_Holm_M_ls_gandebitr_det_Tore_Brandtlers_slutp l_dering_Tingsr_tten_3_November_2015_live_fr_n_nlt .se.pdf

Försvarsadvokatens slutplädering i rätten.
https://minfil.org/g8pek4b1ba/Lisa_Holm_F_rsvarets_advokat_Inger_R_nnb_ck_slutpl _dering_Tingsr_tten_3_November_2015_live_fr_n_nlt. se.pdf

Hon svingar hejvilt mot många och börjar med att Tore Brandtler låter tuff. Sen drar hon in Leif GW Persson, massmedia har redan dömt Nerijus, information på Flashback trots yppandeförbud, Missing People och militären får en känga, brodern kan vara inblandad, joggerskan ljuger och ler, NFC är inte rättssäkert.
Sen säger Inger om ett vittne... ”han träffar 35åringen nästan varje dag men pratar aldrig med brodern, det om något måste vara märkligt, tänker jag”.
Nej tacka fan för det för brodern kan ju varken svenska eller engelska och vittnet kan knappast litauiska! Den äldre brodern tolkar ju alltid. Vad är märkligt i det?
Det alibi som skulle kunnat finnas för Nerijus, det har polisen och åklagaren förstört, genom att behandla hans fru som man har gjort.
Frun satt anhållen! Det var då ett jäkla gnäll om detta!
Citat från livechatten, Inger Rönnbäck: - Det är en massiv insats mot 35-åringen. Här sitter åklagare, flera poliser, hela dagarna, stirrar och flinar. Jag tycker det är under all kritik, det är ovärdigt svensk polis, säger Rönnbäck.
Och det där tror jag inte för ett ögonblick på att någon skulle sitta och flina.

Men värst av allt är när Inger i början säger...
Det här barnet kan ha varit levande i några dagar, det är något som tingsrätten måste väga in, säger Rönnbäck

Jag vill bara spy när jag läser den repliken Skulle det ha varit så att Lisa har varit levande i några dagar så vill jag personligen tortera hennes mördare tills han blir ett kolli för resten av livet!!!
Att han får dö är för lättvindigt. Han ska lida det vidriga aset!!!
2015-11-06, 17:48
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Det är inte alls riktigt säkert för hårstrån, örhängen m.m. kan flyttats dit utan att hennes kropp varit därinne - någonsin.

Varför i hela friden skulle man göra det?

Ge mig en misstänkt, en trovärdig händelsekedja och tekniska bevis.
2015-11-06, 17:49
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Men jag har nog aldrig framfört hypotesen att någon annan mördade medan NB flyttade kroppen. Visst kan det ha varit NB och det är t.o.m. sannolikt att det är han, men vill då samtidigt erinra om Tage Danielssons sannolikhetsanalys.

Har jag inte sagt! Det tror nämligen inte jag heller att han skulle vara någon annans städare med alla sina tio DNA-träffar.
2015-11-06, 17:51
Medlem
CatTheHunters avatar
Förlåt, men vilken klädhög? Måste undgått mig totalt vad det gäller där de hittade LH.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in