2015-11-06, 15:36
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Så det är ditt pris för att dela bostad och tillhörigheter med en "flykting", 2000kr per dygn?
Intressant...

Borde inte marknaden kunna lösa detta redan nu, genom att bostadsägare går samman och lämnar en gemensam offert på minst 50 platser, vilket är vad Migverket kräver nu? Nån sorts Air B'nb för migrantboenden. Då får vi minimala transaktionskostnader och maximal marknadseffektivitet (tror jag).
Citera
2015-11-06, 15:37
Medlem
Någon som törs betta på att Miljöpartister själva kommer föregå med gott exempel?
Citera
2015-11-06, 15:41
Medlem
Screwattacks avatar
Miljöpartiet vill tydligen motivera sitt förslag med nedan undersökning.

http://www.ipsos.se/150927-DN-Ipsos-svenska-folkets-attityder-till-flyktingar

Citat:
Tre av tio (31 %) uppger också att man, utan ersättning, vill ta emot en flykting i sitt hem. Var fjärde (25 %) uppger att man vill men inte kan ta emot en flykting i sitt hem. Fyra av tio (38 %) uppger att man inte vill ta emot en flykting i sitt hem.

Nu tycker jag förvisso att siffrorna i undersökningen på vissa punkter känns lite väl makabra, kanske rent av lite väl frikostigt tolkade från Ipsos eventuellt kryptiskt ställda frågor, men det är som sagt bara en känsla. Oavsett vilket, det ska ju bli väldigt intressant att se om tre av tio svenskar alltså nu öppnar sina dörrar när detta förslaget kommit upp på dagordningen.
Citera
2015-11-06, 15:44
Medlem
goran744s avatar
Öppna upp i stadshuset i stället och låt dem bo gratis. Då är det äkta medkänsla med i poliikerhjärtat.
Citera
2015-11-06, 15:46
Medlem
Jag har en villa i Angered, GBG på 6 rok, skall nog inreda gillestugan i sutterrängplan som det logement jag sov i när jag gjorde lumpen. Jag var på I17 Livkompaniet så vi var bara 12 man på varje logement. Tänker packa in 12 Syrier (obs endast de som är hjärnkirurger) i gillestugan, sätta kärringen på att koka halalmat och kassera in 24 papp i månaden för gillestugan. Hmmmmm, skall nog flyktingfiera resten av villan också och flytta in en husvagn som jag ställer upp på parkeringen utanför och anställa mig själv i Migrationsverkets regi som stödperson för sisådär 50 flyktingar ā 3 kSEK per person och månad.

Fan, min pension är fixad på ett par år! Medans alla rasistiska Svennejävlar som inte tog in flyktingar undrar vad som hände. OBS jag är liiiiite ironisk!

Skall bli jävligt kul att se vad som kommer ur MP:s förslag.
Citera
2015-11-06, 15:46
Medlem
Hej Miljöpartiet, vi har 4 sovrum över, om ni och S lovar att lämna från er makten till någon kompetent människa så ska jag gladeligen ställa in 4 sängar i varje sovrum och ta emot 16 st stackars flyktingar, om ni vägrar så vägrar jag med.
Citera
2015-11-06, 15:47
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har säkert rätt. Det handlar om att de 15 pers som bor i en tvåa i Rosengård nu skall bli 20.

För 2000 är ju löjligt. Du får ju idag 15-20tusen för att låta en pundare under rehabilitering bo i en friggebod på gården. (jag har en snål släkting som har gjort detta i alla år)

Det syftningsfelet (?) var inte att leka med. Jag hoppas din snåla släkting får pengar, inte är pundaren...
Citera
2015-11-06, 15:48
Medlem
Knapptryckarns avatar
Den absurda och sarkastiska förlängningen av Reinfeldts tal har nu alltså blivit verklighet. Att det var Miljöpartiet som skulle anamma detta tänk är föga förvånande.

Citat:
Vi kan inte bara öppna våra hjärtan, vi behöver också öppna våra hem.

https://twitter.com/miljopartiet/status/662592621039218689

Dessa politiker är mycket farliga för Sveriges medborgare.
Citera
2015-11-06, 15:49
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screwattack
Miljöpartiet vill tydligen motivera sitt förslag med nedan undersökning.

http://www.ipsos.se/150927-DN-Ipsos-svenska-folkets-attityder-till-flyktingar

Nu tycker jag förvisso att siffrorna i undersökningen på vissa punkter känns lite väl makabra, kanske rent av lite väl frikostigt tolkade från Ipsos eventuellt kryptiskt ställda frågor, men det är som sagt bara en känsla. Oavsett vilket, det ska ju bli väldigt intressant att se om tre av tio svenskar alltså nu öppnar sina dörrar när detta förslaget kommit upp på dagordningen.

Den stora frågan då är ju varför man inte redan tagit hem flyktingar.
Men det visar på den otroliga jävla dubbelmoral som finns hos dessa "godhjärtate" människor.

"Jag hjälper gärna till med en flykting i mitt hem, så länge det aldrig sker i verkligheten".
Jävla hycklare.
Citera
2015-11-06, 15:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det syftningsfelet (?) var inte att leka med. Jag hoppas din snåla släkting får pengar, inte är pundaren...
Hahaha, språkpolis i arbete.

Nejdå, släktingen sitter inne i huset & suger i sig skattepengar medan pundaren sitter i friggeboden & spelar Playstation.
Citera
2015-11-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Miljöpartiet fick 429 275 röster i det senaste valet så det är bara att placera dom afrikanska och arabiska männen hemma hos dessa människor? Miljöpartister vill ju tydligen leva sina liv på det sättet så kör på, mig kvittar det. Låt dom gå bananas.

Magda Rasmusson kan ju ta emot ett dussin i alla fall då hon inte verkar vara mycket för det där med begränsningar o.s.v. Det går om man vill och Magda hon vill. Två dussin!

Helt sjukt hur så många kan rösta på ett sånt parti.

Iof så har man ca. 110.000 på bara Södermalm så. Och liknande medelöverklass områden utspridda i Sverige. Men ändå.
Citera
2015-11-06, 16:03
Medlem
Screwattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Den stora frågan då är ju varför man inte redan tagit hem flyktingar.
Men det visar på den otroliga jävla dubbelmoral som finns hos dessa "godhjärtate" människor.

"Jag hjälper gärna till med en flykting i mitt hem, så länge det aldrig sker i verkligheten".
Jävla hycklare.

Precis. Det har dessutom diskuterats ett tag på P1 morgon eller vad programmet heter. Brukar lyssna på det när jag kör hem efter nattjobb men missar alltid vad själva programmet heter.

Oavsett. Nej, förslaget är inte bra, av en mängd anledningar. Men det är bra att det kommit upp på dagordningen, för nu kommer naiv-och-skenhelig-mentaliteten som alldeles för många sjunkit ned i få ytterligare en käftsmäll. Precis som du skriver. Detta kommer, om det antas, mynna ut i ett par helt meningslösa individuella exempel på hur det gått antingen åt helvete eller förvandlats till en drömsaga. För båda sakerna kommer inträffa i fler eller färre fall. Jag oroar mig dock för de stackars ensamma pensionärer runt om i vårt land som kommer nappa på detta, dels för ekonomiskt stöd, men också för chansen till lite sällskap. Det måste ju inte hända, men det känns ju sannolikt att Anna-Lisa, 94, eller Lars-Göran, 89, kommer bli totalt överkörda i sitt eget hem, där det började med bara en ensam inneboende, men snabbt eskalerade till att innefatta både vänner och anhöriga till den inneboende, till den punkt där knappt hemtjänsten vågar åka dit längre. Detta kommer dessutom målas upp som ett positivt exempel i alldeles för stor andel av media.

Därefter kommer statistiken på att nästan inga tog emot i hemmet, och den naive och skenhelige kommer att tappa ansiktet igen. Sugen på att börja kartlägga vänner på facebook som delat både det ena och det andra från Ernman och Schyffert. Nu har de ju sin chans, varför inte påminna dem i MP's egen tråd?
Senast redigerad av Screwattack 2015-11-06 kl. 16:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in