Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralPoop
Den stora frågan då är ju varför man inte redan tagit hem flyktingar.
Men det visar på den otroliga jävla dubbelmoral som finns hos dessa "godhjärtate" människor.
"Jag hjälper gärna till med en flykting i mitt hem, så länge det aldrig sker i verkligheten".
Jävla hycklare.
Precis. Det har dessutom diskuterats ett tag på P1 morgon eller vad programmet heter. Brukar lyssna på det när jag kör hem efter nattjobb men missar alltid vad själva programmet heter.
Oavsett. Nej, förslaget är inte bra, av en mängd anledningar. Men det är bra att det kommit upp på dagordningen, för nu kommer naiv-och-skenhelig-mentaliteten som alldeles för många sjunkit ned i få ytterligare en käftsmäll. Precis som du skriver. Detta kommer, om det antas, mynna ut i ett par helt meningslösa individuella exempel på hur det gått antingen åt helvete eller förvandlats till en drömsaga. För båda sakerna kommer inträffa i fler eller färre fall. Jag oroar mig dock för de stackars ensamma pensionärer runt om i vårt land som kommer nappa på detta, dels för ekonomiskt stöd, men också för chansen till lite sällskap. Det måste ju inte hända, men det känns ju sannolikt att Anna-Lisa, 94, eller Lars-Göran, 89, kommer bli totalt överkörda i sitt eget hem, där det började med bara en ensam inneboende, men snabbt eskalerade till att innefatta både vänner och anhöriga till den inneboende, till den punkt där knappt hemtjänsten vågar åka dit längre. Detta kommer dessutom målas upp som ett positivt exempel i alldeles för stor andel av media.
Därefter kommer statistiken på att nästan inga tog emot i hemmet, och den naive och skenhelige kommer att tappa ansiktet igen. Sugen på att börja kartlägga vänner på facebook som delat både det ena och det andra från Ernman och Schyffert. Nu har de ju sin chans, varför inte påminna dem i MP's egen tråd?