2015-11-06, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
De flesta svenskar, från vänster till höger, är ju beredda att betala ganska saftiga pengar just för att slippa bo nära mångkulturella områden. Oavsett om de erkänner detta eller ej.

Att hitta 15.000 svenska hushåll som är beredda att för bara 2000 kr i månaden husera en nyinvandrad arab, neger eller afghan det kommer sannolikt bli jävligt svårt.

Första månadernas intäkter går ju åt oavkortat när man tvingas köpa ett vapenskåp till köksknivarna så man inte blir IKEA-mördad om illbattingen skulle få avslag på asylansökan. Nej tack.

Jag har ju tre Svenska fina döttrar med som kan bli våldtagna i hemmet då
Låsbara korsetter till dem blir inte billigt
Citera
2015-11-06, 11:40
Medlem
Necriss avatar
Vad är det här för skit?! Är inte MP insatta i hur det redan fungerar? Jag vet tre familjer som slutit avtal med företag, som i sin tur har avtal med kommuner, om att ta emot ensamkommande i sina privata hem. I samtliga fall rör det sig om korttidsboenden. "Barnen" stannar alltså någon dag eller en vecka och sedan flyttas dem och ersätts av nya "barn".
Ersättningen för detta ligger på cirka 20 - 25 000 i månaden per barn. I en av familjerna så blev mamman arbetslös och de bestämde sig då för att testa ta emot ett "barn". Det var så enkla pengar att pappan slutade på sitt jobb och de bestämde sig för att ta emot tre stycken. Den familjen gick alltså ifrån att inneha nästan 2 heltidsjobb, till att ha inga jobb men ändå cirka 75 000 i "bidrag" per månad. Jag vet att de varit över 100 000 en månad när det var kris och de tog in ett extra.

MP kan testa att berätta sanningen om hur det fungerar i Sverige och föreslå att man expanderar systemet. Att föreslå det man gjort idag är ohederligt och ett slag i ansiktet för alla som nappar på det.
Citera
2015-11-06, 11:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Kan få följd att en hel del illegala nu söker asyl då dessa väldigt ofta bor hos andra invandrare. Lägre skatt för värdfamiljen sedan avslag och de försvinner igen... Detta kommer ju användas enormt av invandrare här för att få lägre skatt för att inhysa sin tredjemänning eller vad det nu är. Kommer bli ungefär samma som personlig assistent det kommer utnyttjas så enormt till följden också att oj här fanns det lediga asylplatser på boende. In mer ännu fler! MP idiotin har liksom fått råda i detta landet alltför länge nu! De har typ ca 6% men det är deras jävla politik som får råda och förstör landet.
Citera
2015-11-06, 11:43
Medlem
Finns en tvåa på Ramels väg i Malmö som har 17 personer. Konstigt att inte myndigheterna säger någonting men jag tänkte inte på att det här är normalt, detta är ju Muslímistan.

Finns säkert massor med liknande fall.
Citera
2015-11-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Vad är det här för skit?! Är inte MP insatta i hur det redan fungerar? Jag vet tre familjer som slutit avtal med företag, som i sin tur har avtal med kommuner, om att ta emot ensamkommande i sina privata hem. I samtliga fall rör det sig om korttidsboenden. "Barnen" stannar alltså någon dag eller en vecka och sedan flyttas dem och ersätts av nya "barn".
Ersättningen för detta ligger på cirka 20 - 25 000 i månaden per barn. I en av familjerna så blev mamman arbetslös och de bestämde sig då för att testa ta emot ett "barn". Det var så enkla pengar att pappan slutade på sitt jobb och de bestämde sig för att ta emot tre stycken. Den familjen gick alltså ifrån att inneha nästan 2 heltidsjobb, till att ha inga jobb men ändå cirka 75 000 i "bidrag" per månad. Jag vet att de varit över 100 000 en månad när det var kris och de tog in ett extra.

MP kan testa att berätta sanningen om hur det fungerar i Sverige och föreslå att man expanderar systemet. Att föreslå det man gjort idag är ohederligt och ett slag i ansiktet för alla som nappar på det.

Jäklars, då kunde man sluta jobba och vara hemma och vakta dem, men vem ska jobba då och dra in skatt?
Citera
2015-11-06, 11:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Visst är det märkligt. Samma människor som driver linjen att invandring är något bra och att svenskar tycker om invandring ser samtidigt att dessa människor faktiskt inte har någon lust att hjälpa till, utan mutor, när det väl gäller. Ändå fortsätter de driva linjen om att folk inte har några problem med en stor invandring till Sverige trots att de i andra uttalanden alltså är helt införstådda med att så inte är fallet (och därav att det krävs mutor).

Och ja -- du och jag får givetvis betala. Tycker snarare det bör vara gratis och så kan alla de godhjärtade människor som dagarna i ända propagerar för att invandringen och invandrare inte utgör några problem själva stå för kostnaden.
Det är sanslöst. Känner folk utanför Sveriges gränser som anser vår regeringen vara inkompetent och korrumperad och till viss del farlig för deras lands säkerhet.
Citera
2015-11-06, 11:52
Medlem
Newcastle76s avatar
Frågan är om inte araber är det värsta folkslag man kan tänka sig att ha som inneboende?
Hade mycket hellre tagit en kines, syd eller nordamerikan. Tom med en neger från Afrika.

Nä upp i 100 000 i månaden så kan vi snacka, jag har ju en oisolerad friggebod på tomten.
Citera
2015-11-06, 11:55
Medlem
Miljöpartiet fick 429 275 röster i det senaste valet så det är bara att placera dom afrikanska och arabiska männen hemma hos dessa människor? Miljöpartister vill ju tydligen leva sina liv på det sättet så kör på, mig kvittar det. Låt dom gå bananas.

Magda Rasmusson kan ju ta emot ett dussin i alla fall då hon inte verkar vara mycket för det där med begränsningar o.s.v. Det går om man vill och Magda hon vill. Två dussin!
Citera
2015-11-06, 11:58
Medlem
MagisterBisters avatar
Risken är att detta bara kommer att utnyttjas av de som ändå tänkt ta emot släktingar eller vänner. I ett scenario en invandrare som redan har sin lägenhet betald med skattemedel låter sin kusin flytta in och då dessutom får betalt.
Citera
2015-11-06, 12:00
Medlem
Miljöpartiet (de gröna) har totalt tappat tråden och förefaller numera bara vara ett parti inriktat på feminism,hbtq och invandrarfrågor. Det partiet kommer att sjunka som en gråsten om de fortsätter i den stilen. För övrigt så är feminism och hbtq totalt oförenligt med islam och då de ju tycks älska muslimer, så rimar detta illa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
2000 ja men tänk dig om du kan ta in 10 st flyktingar då ger det 20000 och det är väl inte fy skam?
Du måste ju mata dessa också eller tja ge de mat.
2000kr är en piss i havet då de lär kosta dig mycket mer. Måste säkert stå med busskort och andra aktiviteter åt de också. Sen att man heller aldrig kommer att känna sig säker gör saken inte bättre.

En dag så kanske de tänder eld på ditt boende om de får avslag eller dödar dig så att de iallafall kan få bo i svenskt fängelse, knappast värt de 2000kr månaden som man får.
Citera
Medlem
Det måste dessutom till ett helt orimligt kontrollsystem. Nog kan jag lätt låta tio araber folkbokföra sig i min bostad. Därefter komma överens med dem om att om de rent fysiskt håller sig borta från min bostad så får de vardera 1000 kr/månaden.

Win-win situation. Jag får 10000 kr i månaden och de får 1000 kr var och ingen behöver göra ett smack.

Min moral förbjuder dock detta men det är precis vad som kommer att hända i praktiken om detta sinnessjuka förslag går igenom. Det hela kommer att utvecklas till en marknad för folkbokföringsadresser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in