2015-11-05, 23:21
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonl33tanon
Svenska män är redan kvinnor och bör därför dö. Varit på flera demonstrationer. Som mest var det några hundra (Sthlm). Den svenska "mannen" sitter mest och är arg på nätet men håller käften på jobbet, familjen, barnen, facebook, twitter etc av rädsla för att någon ska "få fel uppfattning".

Allvarligt talat... mina utländska vänner (bl.a. bosnien, iran, kroatien) som jag växte upp med försvarar Sverige dagligen i fikarummen mer än vad alla mina svenska vänner tillsammans gör.

Japp antar en kombination av fredsskada och intelligens.

Men du har väl inget emot oss som kommer kämpa tillbaka i vårt eget land, vår plats på jorden ?

Kanske är en retorisk fråga, men de flesta av oss som inte blev politiker antog att t.ex folk från Bosnien skulle åka hem när de fick bättre tider där.

Och Iran vet jag inte riktigt vad problemet är, förutom att några inte klarar av att klättra på samhällsstegen i sitt eget land och därför hittar på någon historia om att de är förföljda i sitt eget land och därför var tvungna att fly till Sverige.

Så även om jag håller med dig till viss del, så funderar jag på vad för slags män dina kompisar egentligen är som inte klarade "trycket" i sina hemländer.
2015-11-05, 23:25
Medlem
MightyMaxs avatar
svenskar förtjänar inget annat jag hoppas att svenska kvinnor får lida något ofattbart ni bär den största skulden till vårt folks utrotning.
2015-11-05, 23:32
Medlem
svennebabbians avatar
indianerna gjorde inget åt invandringen och nu sitter dom i reservat
2015-11-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Med svenskar menar jag svenskfödda med 1 eller 2 föräldrar. Beräkningarna kommer under inledningen.

Inledning
Med dagens nivåer på invandring, som snarare ser ut att öka än att minska, kommer svenskar att vara i minoritet i landet om 5 år. På grund av den stora massan män som söker asyl så kommer den totala andelen män i landet vara runt 60%. Män har tills senaste året aldrig varit i majoritet i Sverige.

Totalt kommer vi att ha 16 miljoner invånare. Det är alltså ca 15% invandrat av de 40 miljoner som Annie ville ta emot. Hon är driftig den kvinnan.

Vi har bara att ha en chans att påverka politiken innan vi är en minoritet i Sverige. För dagens politik ser sannerligen inte ut att ändra på sig. Det enda politikerna säger är "andra måste ta ansvar". Det löser inte ett enda problem.

Samtidigt vet vi att det tar ungefär 7 år för en invandrare att få jobb. Så i några år kommer den lilla minoriteten svenskar försörja den större majoriteten invandrare. Om inget förändras. Det kommer självklart aldrig att gå, men det är värt att tänka på.

Beräkningar
För någon dag sedan kom 1800 asylsökande på en dag. Vi lurar oss själva att det är någon slags topp, men statistiken visar att det snarare fortsätter att öka. Vi gör inget för att förhindra det, så vi kan inte göra annat än att anta att det kommer att öka. Men jag kommer att räkna med 1800 per dag, så siffrorna kommer att vara i underkant. Det spelar inte så stor roll.
Migrationsverkets statistik: (http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html)

Som jag redogjorde i min andra tråd så kommer alltså minst 1800 * 365 = 657 000 att söka asyl per år. Lura inte i dig själv att det kommer att gå ner. Det finns inga tecken på det. Så siffrorna är inte förljugna. Om inte politikerna sätter stopp det vill säga. Men när pollsen visar SD på 25% och de fortfarande vägrar att prata med SD kan vi gissa att det inte kommer att hända. Så dessa är verkliga siffror. Detta är verklighet.

"657 000? Det räcker ju inte för att sätta oss i minoritet på 5 år!"

Det gör det inte. Men det är enbart asylsökande. Nu tar vi oss en titt på vilka som får stanna, och vad anhöriginvandringen kommer att hamna på (det är alltså inte asylsökningar)

Förra året sökte 80 000 asyl men enbart ca 58% beviljades asyl. Senaste siffrorna visar att runt 80% beviljas PUT senaste månaderna. Så 80% får stanna idag. (genomsnitt 78% över året, men det har ökat senaste månaderna)

Totalt kommer alltså 657 000 * 0,8 = 525 600 få stanna och rösta och även snart bli svenska medborgare.

Som vi redan vet skickar de flesta numera ankarbarn till Sverige. Och dessa är oftast afghanska. Tyskland har nu stängt gränsen för dem, så de står i Rostock och väntar på att färdas vidare till Sverige. De 17 000 barn vi alltså tog emot i Oktober är antagligen i underkant, men ni förstår säkert att även är siffrorna jag använder i underkant eftersom ankarbarnen antagligen tar hit en större familj än den tidigare statistiken visar.

Eftersom migrationsverket verkar dölja statistik inom det här området för året måste jag använda mig av 2014 års siffror.

Då beviljades ca 40 000 anhörigtillstånd. 33 000 fick beviljad asyl. Kvoten där jag kommer använda är alltså att det kommer 1,14 anhöriga per beviljad asyl. Det kommer att vara i underkant, men det finns i alla fall källor på det

Så anhöriginvandring: 525 600 * 1,14 = ca 600 000

Jag räknar dock med att dessa kommer efter 1-2 år beroende på handläggningstider, men de är fortfarande en kausalitet av invandrarna som först för tillstånd, så jag räknar med dem.

Total invandring per år: 600 000 + 525 000 = 1 125 000

I Sverige har vi idag ca 10 miljoner invånare där 21,5% har utländsk bakgrund
(http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/#c_li_120253)

Vi är alltså 7,65 miljoner svenskar och 2,1 miljoner med utländsk bakgrund. Ca 50% män 50% kvinnor. Alltså ca 5 miljoner män på 10 miljoner invånare.

Jag räknar med att Sverige inte har påverkansbart överskott av ungar så om 5 år ser det ut så här:

Utländsk bakgrund: 2,1 + 1,25*5 = 8,35 miljoner
Svenskar: 7,65 miljoner

Invandringen är 75% män (återigen länken ovan till migrationsverket som källa)
Män: 10 miljoner * 0,5 + 6,25 miljoner * 0,75 = ca 9,7.

Andel män i Sverige om 6 år:
9,7 milj / 16 milj = ca 60%.

All statistik finns tillgänglig.

Diskussionsunderlag
Vad tror du kommer att förändras när det går 1,5 män på varje kvinna?
Hur kommer det att kännas att vara i minoritet, men samtidigt försörja nästan hela landet?

Edit: Gjort om befolkningberäkningen och ändrat 6 år till 5 år på grund av att jag tidigare räknade utlandsfödda men nu räknar utlandsfödd eller 2 utlandsfödda föräldrar

I galna Sverige med rådande psykotiska Sjuklöver så är nog inte detta någon omöjlighet. Även fast jag nu tror att chansen är större att svenskar aldrig kommer att bli i minoritet så utgör detta scenario ändå en betydande risk att kunna bli verklighet.

Inträffar det så tror jag att andelen män kommer att vara så mycket högre än 60%, svårt att uppskatta men kanske runt 70-80% pga att svensken skulle få nog och lämna landet tillsammans med sina kvinnor och barn i ett första läge. Grannländerna skulle inte gilla ett muslimskt kalifat mitt i Norden och svenskarna skulle tids nog få tillbaks sitt land.
2015-11-05, 23:38
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennebabbian
indianerna gjorde inget åt invandringen och nu sitter dom i reservat

Lägg av. Skillnaderna är så stort enorma att du bara gör de som är kritiska till dagens politik en björntjänst genom att använda indianerna som argument. Gör det gärna om du vet att du argumenterar mot en riktigt dum expo-medlem, men inte här.
2015-11-06, 00:21
Medlem
Citat:
Det finns så klart olika siffror att använda. Du pratar om svenskar med 2 svenskfödda föräldrar. Jag tycker att man ska ta med svenskar med 1 svenskfödd förälder. Ursprungligen hade jag bara utlandsfödda. Då blev det 6 år. Så det spelar inte så stor roll

Varför jag gjorde min distinktion var för att jag tror att svenskar med minst 1 svenskfödd förälder fortfarande uppfostrar sina barn i en svensk kultur. Med 2 utlandsfödda pratar vi oftast om att de befinner sig i utanförskapsområden. Inget om med det, men politikerna har valt segregation och jag tror inte på det.

Jag ville inte frisera siffrorna bara för att skapa ramaskri. Jag ville ha riktiga siffror som inte går att argumentera mot.

Som jag skriver är anhöriginvandringssiffrorna i underdrift, och även asylinvandringen. Interpolerar man det med den tidigare ökningen så kommer vi att vara i minoritet nästa år. Rent matematiskt. Men det kommer så klart aldrig att hända. Det finns inte tillräckligt många tåg över öresundsbron för att det ska vara realistiskt.

Det jag beskriver i tråden är vad som kan hända realistiskt eftersom det händer idag. Självklart kan inte samhället ta emot ytterligare 5 miljoner invandrare. Eller det är snarare tältproducenten som inte kan producera i den takten. Och vi har inte elen till det. Så folk fryser ihjäl.

Men som det ser ut nu kommer folk att frysa ihjäl innan invandringspolitiken stryps åt. Och det är riktigt, riktigt skrämmande.

Vad som är skrämmande är att 80% av invandrarna är män i vapenför ålder, för varje tusental svenska pojkar som passerar 18 årsgränsen så släpper Löfven in 15.000 man i vapenför ålder från olika MENA länder.

Gör dina beräkningar på folk under 40 år, dvs i fertil ålder, så ska du få se på skrämmande.
2015-11-06, 01:27
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kzz
Vad som är skrämmande är att 80% av invandrarna är män i vapenför ålder, för varje tusental svenska pojkar som passerar 18 årsgränsen så släpper Löfven in 15.000 man i vapenför ålder från olika MENA länder.

Gör dina beräkningar på folk under 40 år, dvs i fertil ålder, så ska du få se på skrämmande.

Försökte det nyss. Hittade ingen statistik på åldersgrupper för asylsökande i år. Det är mer skrämmande än ledsamt. För jag hittar ingen information om årets anhöriginvandring heller.
2015-11-06, 03:02
Medlem
Danne90s avatar
Är detta bara ett "räkne exempel"?
2015-11-06, 03:20
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Är detta bara ett "räkne exempel"?

Nope. Siffrorna är riktiga och alla är källhänvisade.

Det enda som kan stoppa den här utvecklingen är en förändrad politik. Som jag skrev i trådstarten.

Titta gärna igenom de 4 tidigare sidorna. Ingen förnekar siffrorna. (förutom tredje inlägget som är korrigerat)

Jag förstår din oro. För media skriver inte om det. Men det här är verkligheten.

Tyckte du inte det var konstigt att vi på ett år gick från "Vi kan ta mot alla!" till "AKUT KRIS!" när det kommer till regeringen och deras uttalanden? Många av oss har vetat det här länge. Det är bara siffror.
Senast redigerad av Lydan 2015-11-06 kl. 03:22.
2015-11-06, 04:19
Medlem
Citat:
Samtidigt vet vi att det tar ungefär 7 år för en invandrare att få jobb. Så i några år kommer den lilla minoriteten svenskar försörja den större majoriteten invandrare. Om inget förändras. Det kommer självklart aldrig att gå, men det är värt att tänka på.

Nja, riktigt så bra är det inte.

http://www.tino.us/wp-content/uploads/2015/09/aaaa.png

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12049618_10153199619678231_2320143573227117408_n.j pg?oh=4af526a73cedb37038f939cb3eb982de&oe=56CB2604

49% av arbetslösa och 55% av långtidsarbetslösa är utrikes födda. Efter 7 år jobbar ungefär 50%.
2015-11-06, 04:20
Medlem
kato85s avatar
Intressant statistik, och du har helt rätt i dina beräkningar.

Problemet är att du tar upp en extrem siffra, en "peak", och använder den siffran under flera års tid, när den i verkligheten troligtvis bara kommer förekomma en gång för att sedan gå ned i intensitet.

Som statsministern sa för några dagar sedan, och immigrationsministern sa tidigare igår "vi kan inte ta emot fler"
Dessa helt plötsliga desperata vädjanden visar att det inte kommer bli som dina beräkningar visar, det håller redan på att vända, var så säker, det blir mindre invandrare i framtiden, även om det såklart inte kommer bli 0, men inga hundratusental.

Att regeringen (S) nu går oppositionens vägnar inom immigrationsfrågan gör att bara MP och V står ensamma, och de befinner sig i rejäl minoritet i riksdagen så de kommer inte att lyckas hålla kranarna öppna.

Ta det lungt
Senast redigerad av kato85 2015-11-06 kl. 04:24.
2015-11-06, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Intressant statistik, och du har helt rätt i dina beräkningar.

Problemet är att du tar upp en extrem siffra, en "peak", och använder den siffran under flera års tid, när den i verkligheten troligtvis bara kommer förekomma en gång för att sedan gå ned i intensitet.

Som statsministern sa för några dagar sedan, och immigrationsministern sa tidigare igår "vi kan inte ta emot fler"
Dessa helt plötsliga desperata vädjanden visar att det inte kommer bli som dina beräkningar visar, det håller redan på att vända, var så säker, det blir mindre invandrare i framtiden, även om det såklart inte kommer bli 0, men inga hundratusental.

Att regeringen (S) nu går oppositionens vägnar inom immigrationsfrågan gör att bara MP och V står ensamma, och de befinner sig i rejäl minoritet i riksdagen så de kommer inte att lyckas hålla kranarna öppna.

Ta det lungt

Trycket på sverige är inte en peak. Det är en ramp. Ökar, ökar och fortsätter sen att öka. Det enda som kan få stopp på utvecklingen är om vi börjar stänga till gränserna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in