2015-11-05, 21:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
FUP s 664 rep "S169".
Det fanns inget blod på det snöret.
2015-11-05, 21:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Mycket hittades i ladan efter att forensiker hade undersökt den.
Ladugården där en handske hittats har sökts igenom både visuellt samt med kriminalsökshundar. Brunn intill där handsken låg har länspumpats och sökts igenom för hand. Det gjutna schaktet intill brunnen är genomsökt.

I sydöstra hörnet av ladugården fick sökhundar markering i ett rum som synes ha varit ett omklädningsrum /personalrum. Det var smutsigt och dammigt på golvet där hundarna markerade. Platsen topsades.

I området där handsken hittades har arbete med grävare utförts innan avspärrningen gjordes. I ladugården, östra sidan, mitt på, i gödselrännan, under en sten, fanns vad som synes vara avföring från en människa. I avföringen låg papper. Avföringen topsades och papperet säkrades. Inget anmärkningsvärt noterades för övrigt. FUP sid 43.
Observera att sökhunden tämligen omgående hittade "runkrummet" men i övrigt inga andra besudlingar än bajset.

Kriminalsökhunden sökte efter likdoft, blod och sperma förmodar jag, inte konstigt att den inte markerade örhänge, handske och allt vad det kan vara. Om hunden markerade bajset så kan det bero på att mördaren hade besudlat torkpappret med likdoft, NB bajsade efter mordet är min slutsats.
2015-11-05, 21:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Sidan 540 i fup
Bildtext
5503/26565-15/G014 Jacka, Rosa/vit - Utomhus, på baksidan av rishög på södra delen av Martorps gård
Vid ankomst till laboratoriet var jackans ärmar vrängda ut- och in. En handske var placerad i den vänstra vrängda ärmen. Ett papper var placerad i vänstra fickan fram.
Precis. Det står ingenting om att handsken skulle ligga i jackfickan.
2015-11-05, 21:17
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kriminalsökhunden sökte efter likdoft, blod och sperma förmodar jag, inte konstigt att den inte markerade örhänge, handske och allt vad det kan vara. Om hunden markerade bajset så kan det bero på att mördaren hade besudlat torkpappret med likdoft, NB bajsade efter mordet är min slutsats.
Bajset upptäcktes kanske visuellt, men de blodbesudlade snörena gick hunden förbi. Om de ens låg där!
2015-11-05, 21:18
Medlem
javeliners avatar
Framgår det i FUP:en konkret vad hon dog av?
2015-11-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det här är exakt vad jag känner och tror om NB.
Allting gick så fort, det kan tyckas misslyckat eftersom han inte hann göra något med sitt offer, men han har det med sig resten av livet. Det är det mest skrämmande med honom för mig. Enligt honom har han vunnit.

Vi låter honom få leva i sin lilla lyckobubbla och i fred få fortsätta fantisera om unga, fasttejpade och bundna kvinnor - ett tag till. För jag är lugn och väl medveten om vad som kommer att vänta på honom i framtiden. Kanske inte här i Sverige, men i Litauen.
2015-11-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja men vi får väl bara hoppas för dig att du i framtiden inte hamnar i finkan i Thailand eller dylikt anklagad för mord och får en svensk tolk vars thai är jävligt knaggigt !!!

Inte för att jag varken hänger i Thailand eller ännu mindre känner oro över att hamna i något fängelse, men du vet väl om att det finns auktoriserade tolkar även i Thailand ? Men nu håller vi oss till Blomberg och Lisa !

Lisas pappa har verkligen gett styrkan ett ansikte. Känner bara stor respekt för hans insats vilken fantastisk fam Lisa ändå har.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Bajset upptäcktes kanske visuellt, men de blodbesudlade snörena gick hunden förbi. Om de ens låg där!
Nu är jag ingen expert, men jag tror att man måste ta hänsyn till vilka andra dofter som finns i rummet.
Senast redigerad av ReedMe 2015-11-05 kl. 21:24.
Medlem
Citat:

Om jag inte totalt missminner mig var det en "vanlig" polishund, inte en specialsökshund.

Tillhörande första polis som kom dit.

EDIT. Det första hunden markerade var det "färskaste", nämligen NBs avföring.
Senast redigerad av Remark 2015-11-05 kl. 21:25.
2015-11-05, 21:24
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag inte totalt missminner mig var det en "vanlig" polishund, inte en specialsökshund.

Tillhörande första polis som kom dit.
Den markerade sperma men missade(?) blod.
2015-11-05, 21:25
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Åltajt, nu har han asså pussat/kysst LH:s trosor med IB:s DNA...!?
Det finns asså en MGM som avsätter blod, DNA överallt på flickans kläder, förutom på de mest intima klädesdelarna. Där finns istället MGM frus DNA... Han har asså alternativt kysst sin fru innan mordet, sparat hennes saliv, kräkt ur sin egen saliv och därefter hängt LH...
2015-11-05, 21:28
Medlem
rotesaus avatar
Dom pratar strax om fallet/rättegången i Brottsplats Sverige på tv4.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in