2015-10-21, 19:15
Medlem
Svensken har börjat vakna vilket är ett bra tecken, dock så måste det ske totalstopp i invandringen ifall vi vill ha kvar Sverige. Med fri invandring blir det inget Sverige, utan ett helvete med en jävla massa afghanska män som inte kommer att lära sig språket.
2015-10-31, 17:28
Medlem
Revolteras avatar
Svenskar kan vara i minoritet inom 5 års tid med dagens flyktingmottagande

Följande text är lånad från facebooksidan Krossa Åsiktskorridoren, med deras tillstånd:

Det är inte längre bara ett obskyrt konspirationsteoretiskt påhitt att svenskarna snart kan komma att vara en minoritet i sitt eget land.

Inför 2015 var drygt 17 procent av Sveriges befolkning födda utomlands, enligt siffror från Migrationsinfo. Och detta är som sagt bara de som är födda utomlands, andra generationens invandrare räknas inte in. Dock har vi inga siffror på dessa, så vi kan inte inkludera dem i statistiken.

Dessa 17 procent utgör cirka 1,7 miljoner människor. I år beräknas 190.000 asylsökande anlända till Sverige. Och om vi går efter de senaste årens siffror, kommer lite mer än en tredjedel av dessa att beviljas uppehållstillstånd i landet - i runda slängar omkring 65.000 människor.

Dock är det i absolut majoritet ensamma män som anländer till Sverige, med målet att ta hit sina familjer när de fått uppehållstillstånd. Om vi gör en väldigt konservativ beräkning på att dessa familjer består av make, maka, två barn samt mor- och farföräldrar - dock är födelsetalet i MENA-länderna högre än så, men i mån att inte överdriva siffrorna - så innebär detta en befolkningsökning av enbart utlandsfödda med omkring 520.000 personer per år.

Skulle dessa siffror hålla i sig, innebär detta att inom en femårsperiod skulle antalet utlandsfödda bland Sveriges befolkning uppgå till hisnande 4,3 miljoner människor.

Inom 5 år. Väldigt konservativt och underskattat räknat.

Räkna därtill att vi inte har några siffror på antalet andra generationens invandrare - vilket uppskattningsvis kan ligga på omkring 10 procent, och innebär att omkring 5,2 miljoner människor av Sveriges befolkning kommer inom 5 års tid vara första eller andra generationens invandrare.

Förutsatt att denna våg av asylsökande håller i sig förstås.

Lägg även därtill att den absoluta majoriteten av människor kommer från länder där islam är den största religionen, med mellan 87-99 procent tillhörande denna religion - vilket i princip kan innebära att inom 5 års tid kommer islam vara den dominerande religionen i Sverige, med några miljoner verksamma muslimer.

Visst är det en skrämmande tanke? Konspirationsteoretiker har spått att svenskar kommer vara minoritet i sitt eget land inom 20-25 års tid - och med denna anstormning av människor från MENA-länderna har siffrorna accelererat mångfalt, och detta genom matematiskt och rationellt tänkande - inte genom konspirationsteorier.
2015-10-31, 17:55
Medlem
Dissociatives avatar
Det är förjävligt!

Lägg även till tanken att invandrare är överrepresenterade i våldsbrott i Sverige, INKLUSIVE våldtäkter!
Samt hur oerhört mycket pengar invandrarna kostar oss skattebetalare, samt hur stor konkurransen blir för bostäder.

Det funkar inte. Det fattar väl vilken idiot som helst.
2015-10-31, 19:26
Medlem
Andelen första- och andra generationens invandrare uppgår i Sverige till ca 30%, enligt det jag vet. Att dagens flyktingmottagande skulle få fortgå i hela 5 år till, betvivlar jag dock. Men visst, det är onekligen alarmerande siffror. Men svenskarna vill ju ha det så, verkar de som.
2015-10-31, 19:42
Medlem
Borgarbohemens avatar
Jorden går under retorik.
2015-11-01, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Det är förjävligt!

Lägg även till tanken att invandrare är överrepresenterade i våldsbrott i Sverige, INKLUSIVE våldtäkter!
Samt hur oerhört mycket pengar invandrarna kostar oss skattebetalare, samt hur stor konkurransen blir för bostäder.

Det funkar inte. Det fattar väl vilken idiot som helst.

Eller också visar statistiken bara att vi har ett rasistiskt och fördomsfullt polis- och rättsväsende. I år har exempelvis ett trettiotal invandrare mördats utan att någon dömts. Så snacka inte om att invandrare är överrepresenterade som förövare utan att nämna alla invandrade brottsoffer som polisen tycks se mellan fingrarna med.
2015-11-01, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Jorden går under retorik.

Varför det? Du kanske ska hålla käften om du ändå inte har något att komma med.
2015-11-01, 10:34
Medlem
Psyktabus avatar
Händer detta så är Sverige såklart inte längre Sverige. Då är det bara att säga adjö till landet!
2015-11-05, 20:24
Medlem
Lydans avatar
Nya beräkningar: Svenskar minoritet i hela landet om 5 år utan förändring. 60% män.

Med svenskar menar jag svenskfödda med 1 eller 2 föräldrar. Beräkningarna kommer under inledningen.

Inledning
Med dagens nivåer på invandring, som snarare ser ut att öka än att minska, kommer svenskar att vara i minoritet i landet om 5 år. På grund av den stora massan män som söker asyl så kommer den totala andelen män i landet vara runt 60%. Män har tills senaste året aldrig varit i majoritet i Sverige.

Totalt kommer vi att ha 16 miljoner invånare. Det är alltså ca 15% invandrat av de 40 miljoner som Annie ville ta emot. Hon är driftig den kvinnan.

Vi har bara att ha en chans att påverka politiken innan vi är en minoritet i Sverige. För dagens politik ser sannerligen inte ut att ändra på sig. Det enda politikerna säger är "andra måste ta ansvar". Det löser inte ett enda problem.

Samtidigt vet vi att det tar ungefär 7 år för en invandrare att få jobb. Så i några år kommer den lilla minoriteten svenskar försörja den större majoriteten invandrare. Om inget förändras. Det kommer självklart aldrig att gå, men det är värt att tänka på.

Beräkningar
För någon dag sedan kom 1800 asylsökande på en dag. Vi lurar oss själva att det är någon slags topp, men statistiken visar att det snarare fortsätter att öka. Vi gör inget för att förhindra det, så vi kan inte göra annat än att anta att det kommer att öka. Men jag kommer att räkna med 1800 per dag, så siffrorna kommer att vara i underkant. Det spelar inte så stor roll.
Migrationsverkets statistik: (http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html)

Som jag redogjorde i min andra tråd så kommer alltså minst 1800 * 365 = 657 000 att söka asyl per år. Lura inte i dig själv att det kommer att gå ner. Det finns inga tecken på det. Så siffrorna är inte förljugna. Om inte politikerna sätter stopp det vill säga. Men när pollsen visar SD på 25% och de fortfarande vägrar att prata med SD kan vi gissa att det inte kommer att hända. Så dessa är verkliga siffror. Detta är verklighet.

"657 000? Det räcker ju inte för att sätta oss i minoritet på 5 år!"

Det gör det inte. Men det är enbart asylsökande. Nu tar vi oss en titt på vilka som får stanna, och vad anhöriginvandringen kommer att hamna på (det är alltså inte asylsökningar)

Förra året sökte 80 000 asyl men enbart ca 58% beviljades asyl. Senaste siffrorna visar att runt 80% beviljas PUT senaste månaderna. Så 80% får stanna idag. (genomsnitt 78% över året, men det har ökat senaste månaderna)

Totalt kommer alltså 657 000 * 0,8 = 525 600 få stanna och rösta och även snart bli svenska medborgare.

Som vi redan vet skickar de flesta numera ankarbarn till Sverige. Och dessa är oftast afghanska. Tyskland har nu stängt gränsen för dem, så de står i Rostock och väntar på att färdas vidare till Sverige. De 17 000 barn vi alltså tog emot i Oktober är antagligen i underkant, men ni förstår säkert att även är siffrorna jag använder i underkant eftersom ankarbarnen antagligen tar hit en större familj än den tidigare statistiken visar.

Eftersom migrationsverket verkar dölja statistik inom det här området för året måste jag använda mig av 2014 års siffror.

Då beviljades ca 40 000 anhörigtillstånd. 33 000 fick beviljad asyl. Kvoten där jag kommer använda är alltså att det kommer 1,14 anhöriga per beviljad asyl. Det kommer att vara i underkant, men det finns i alla fall källor på det

Så anhöriginvandring: 525 600 * 1,14 = ca 600 000

Jag räknar dock med att dessa kommer efter 1-2 år beroende på handläggningstider, men de är fortfarande en kausalitet av invandrarna som först för tillstånd, så jag räknar med dem.

Total invandring per år: 600 000 + 525 000 = 1 125 000

I Sverige har vi idag ca 10 miljoner invånare där 21,5% har utländsk bakgrund
(http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/#c_li_120253)

Vi är alltså 7,65 miljoner svenskar och 2,1 miljoner med utländsk bakgrund. Ca 50% män 50% kvinnor. Alltså ca 5 miljoner män på 10 miljoner invånare.

Jag räknar med att Sverige inte har påverkansbart överskott av ungar så om 5 år ser det ut så här:

Utländsk bakgrund: 2,1 + 1,25*5 = 8,35 miljoner
Svenskar: 7,65 miljoner

Invandringen är 75% män (återigen länken ovan till migrationsverket som källa)
Män: 10 miljoner * 0,5 + 6,25 miljoner * 0,75 = ca 9,7.

Andel män i Sverige om 6 år:
9,7 milj / 16 milj = ca 60%.

All statistik finns tillgänglig.

Diskussionsunderlag
Vad tror du kommer att förändras när det går 1,5 män på varje kvinna?
Hur kommer det att kännas att vara i minoritet, men samtidigt försörja nästan hela landet?

Edit: Gjort om befolkningberäkningen och ändrat 6 år till 5 år på grund av att jag tidigare räknade utlandsfödda men nu räknar utlandsfödd eller 2 utlandsfödda föräldrar
Senast redigerad av Lydan 2015-11-05 kl. 20:51.
2015-11-05, 20:35
Medlem
SeverianTheLames avatar
Jag tror inte att det går att extrapolera kurvan nu, inte för att jag som vänsterliberalerna menar att lyckoriket står runt hörnet, utan för att Sverige står inför randen av en samhällskollaps. Delar av samhället har redan kollapsat, men snart är det uppenbart. Det kommer tryckas in ekonomiska migranter i varenda sporthall och kommunal evakueringsplats. Gissningsvis så kommer det inte gå så långt som att beslagta sommarstugor, men vem vet gränsen på regimen i Stockholms vansinne?

Dina beräkningar är dock bra för att visa hur extrem massinvandringen är till Sverige.
Senast redigerad av SeverianTheLame 2015-11-05 kl. 20:37.
2015-11-05, 20:38
Medlem
Wkblades avatar
Bara en fråga: Enligt dina beräkningar kommer det om 6 år finnas 9,1 miljoner invandrare i Sverige. Din uträkning visar 1,6 + 1,25*6. Det ska väl ändå vara 1,125*6 + 1,6 vilket blir 8,35M istället för 9,1M?

Ifall ovan nämnda tanke stämmer resulterar det i ca 10,06M män i Sverige om 6 år istället för 11,6M män, alltså knappt 53% män, inte 60%. 1,5M män färre som slipper hamna utanför iaf hehe
Senast redigerad av Wkblade 2015-11-05 kl. 20:46.
2015-11-05, 20:47
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Bara en fråga: Enligt dina beräkningar kommer det om 6 år finnas 9,1 miljoner invandrare i Sverige. Din uträkning visar 1,6 + 1,25*6. Det ska väl ändå vara 1,125*6 + 1,6 vilket blir 8,35M istället för 9,1M?

Ifall ovan nämnda tanke stämmer resulterar det i ca 10,06M män i Sverige om 6 år istället för 11,6M män, alltså knappt 53% män, inte 60%. 1,5M män färre som slipper hamna utanför iaf hehe

Stämmer bra! Jag hittade det räknefelet och redigerade, bör stämma bra nu. Samtidigt såg jag en annan siffra jag hade fel så jag räknade om. Blev fortfarande 60%, men på ett litet annat sätt då jag nu räknar på utländsk bakgrund och inte utlandsfödda.

Gillar att du hittade felet, kolla gärna igenom de nya beräkningarna!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in