2015-11-05, 18:59
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Att elda upp en kropp är inte lätt, det kräver hög temperatur och avsevärd tid. Luktar gruvligt gör det också.
Med ett välbyggt gravbål går det på ca två till tre timmar. Man måste förstås ha specialkunskaper i hur man bygger bålet.
2015-11-05, 19:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Rätta mig om jag har men var det inte så att redan på måndag morgon var det någon anställd på Martorp som var till boden och upptäckte att gräset var nertrampat där. Om det var på måndagsmorgonen tyder det på att Lisa redan då fanns i skåpet. Det var ju inte precis någon gågata till boden som det var frågan om utan det var sällan någon hade ärende dit.
Nej det var på tisdag och då var Lisa med största sannolikhet redan i boden och den stackaren tittade in i boden men såg inget. Han har mått väldigt dåligt för att han inte såg Lisa. Han hade funderingar runt om han kunde ha hittat henne vid liv

Fup sid 457-458
Däremot på tisdagen då vi förstod att hon fortfarande var borta så började vi leta efter flickan Lisa. Vi åkte runt på en fyrhjuling i områdena runt i kring. Vi tittade i skiffergruvorna runt kring Blomberg, vi letade i ödehus och torp.

Efter att vi ätit lunch på tisdagen, strax efter ett, så gick jag ner mot byssan som står i ena hörnet av Martorp. Jag såg att det höga gräset till entrédörren på byssan var nedtrampat och att långt gräs var fastklämt in under dörren. Jag lade också märke till att en kvist satt fast i dörren. Min reflektion var att någon bör ha varit där inne och letat efter flickan redan.
Jag öppnade dörren, lutar mig in och tittar åt båda håll.

Christoffer ombeds beskriva vad han ser.
Fört rakt fram så finns det orange omklädningsskåp. Till vänster är det ett bord och en kökssoffa och stolar.
Christoffer uppger att det är svårt att minnas exakt hur det såg ut denna gång eftersom han tidigare besökt byssan då den var fikarum fram till 2007.

Fup sidan 459
Vi har trott hela tiden att någon haft henne, gömt henne. Vi har letat jätte mycket. Känns väldigt obehagligt nu när jag vet att hon hittats därinne att jag var där inne och letade. Christoffer uttrycker frågor kring utifall han skulle hittat henne där, skulle han kunnat rädda henne då. Han känner ångest över att han inte letade mer noggrant.

Stackars karl
2015-11-05, 19:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag har funderat lite på det där. Kanske kommer han att erkänna mordet den dag då hans föräldrar har gått bort. Just nu tror jag att det är psykologiskt viktigt för honom att hävda sin oskuld inför dom. Men i framtiden vill han ha tidsbestämt straff och då kan han knappast sitta där och säga sig vara oskyldig eftersom bevisningen mot honom talar sitt tydliga språk - han gör bara bort sig då. Han kommer att vara så jäkla trött på att sitt i fängelse att han blundar för eventuella skamkänslor och väljer att erkänna mordet. Och om han tänker till lite i det läget, kan han som ursäkt säga: "Jag ville inte erkänna så länge mina föräldrar var i livet. Jag stod inte ut med att stå där med skammen."Förutsatt att han döms till livstid, förstås.
Ser några olika vägar här:
1. Främst strategi oavsett vad fram till TR om det blir fällande dom. Vrång som satan säger IB.
a. Skam? Ja, absolut - om han förmår känna.
b. Förmår han inte känna skam - erkänner han endast vid vinstvinning.
2015-11-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Se där! Finns fler som går nere vid boden, o till o med lägermärke till att någon varit där tidigare!
O dessutom öppnar, o kliver in i boden!

Ja, men nu var det inte vilken dag som helst. En ung fli.cka var försvunnen och han ville väl också bidra till sökandet.
2015-11-05, 19:02
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja har nyligen fått PM från en person som säger att hen har fått bekräftat att C
ADC var i Blomberg den 7 Juni, om det är sant kan jag tyvärr inte veta.

Mycket konstigt ju att ingen av The Jönsson's får frågan i förhör vem dom 6 middagsgäster som var planerade men inte nämts i förhör var, och vaför dom inte kom till middagen!

Ja, jag hoppas att någon här i tråden kan ta reda på VEM som äger eller hyrde bilen Bilen med reg nr NDY770.

NDY770

https://minfil.org/0eoak5b5b8/IMG_0131.PNG
https://minfil.org/1fodkcb1b3/FullSizeRender.jpg
Medlem
Citat:
Se där! Finns fler som går nere vid boden, o till o med lägermärke till att någon varit där tidigare!
O dessutom öppnar, o kliver in i boden! Tittar!

Vad hade han för ärenden där nere?
Han såg inte att något gömts därinne, vilket är förklarligt med tanke på hur fyndplatsen sedan visade sig se ut. Borde han ha känt lukt ?
Medlem
Citat:
O dessutom öppnar, o kliver in i boden!

MissingP på fredagen ,de öppnar och stänger dörren oxå, någon ser ett dött djur och ropar till sig han vid dörren som stänger tills polisen kommer och går in och ska kolla och bockar av Boden, de tittar i någon lår och i de andra skåpen först innan de tar bort kläderna och upptäcker kroppen, likaså känner polistekn lukt som hon känner igen när hon stoppar in näsan innanför dörrkarmar sa hon i tinget.
Så inte ens polisen såg kroppen från dörren
2015-11-05, 19:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ser några olika vägar här:
1. Främst strategi oavsett vad fram till TR om det blir fällande dom. Vrång som satan säger IB.
a. Skam? Ja, absolut - om han förmår känna.
b. Förmår han inte känna skam - erkänner han endast vid vinstvinning.
Jag håller personligen på b. Han verkar ha dåliga rådgivare just nu.
2015-11-05, 19:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
MissingP på fredagen ,de öppnar och stänger dörren oxå, någon ser ett dött djur och ropar till sig han vid dörren som stänger tills polisen kommer och går in och ska kolla och bockar av Boden, de tittar i någon lår och i de andra skåpen först innan de tar bort kläderna och upptäcker kroppen, likaså känner polistekn lukt som hon känner igen när hon stoppar in näsan innanför dörrkarmar sa hon i tinget.
Så inte ens polisen såg kroppen från dörren
Ja, endast en tränad näsa kände lukten. MP innan talade väl enbart om unken, möglig doft.
Inte ens en tränat öga såg platsen direkt. Välgömt även om det retroaktivt kan tyckas enkelt.
Tredje gången gillt.
2015-11-05, 19:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag håller personligen på b. Han verkar ha dåliga rådgivare just nu.
Ja, det lutar åt det med vad som hittills kommit fram och mordets karaktär. Därför är IB:s kommentar extra intressant i sammanhanget.
Organiserad förövare men otränad kan det nog handla om.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Kokerska, inte kock. I Sverige, inte i sitt hemland.

I den artikel jag läste, så svarade hon kock på frågan från reportern och det i sitt hemland. Men hittar jag artikeln ska jag länka.
Medlem
Citat:
Med ett välbyggt gravbål går det på ca två till tre timmar. Man måste förstås ha specialkunskaper i hur man bygger bålet.
Just det. Hade inte varit kul att stå eldvakt vid detta krematorium så länge med hemska rökmoln på en gård. Man kan inte veta hur MGM tänkte, han vore inte den första att pytsa på bensin och tända på. Enklare vore dock, om söket inte varit igång, att köra långt bort och dumpa i en eller annan form. Elda upp lite tillhörigheter hade väl kunnat passera, men en hjälm skulle nog kunnat dra till sig nyfikenhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in