2015-11-05, 17:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HogerZpoke
Exceptionellt rättsfall.

Var Åklagarmyndigheten inte involverade överhuvudtaget i pläderingar i HD?
Någon som vet?
Var dömd GM närvarande?

Framgår inte av HDs domslut
Nej, åklagaren har inte biträtt målet i HD.
Citera
2015-11-05, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, åklagaren har inte biträtt målet i HD.

Självmål
Citera
2015-11-05, 17:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Självmål
På vilket sätt är det självmål?
Citera
2015-11-05, 17:45
Bannlyst
Citat:
På vilket sätt är det självmål?
Retorisk fråga?
Citera
2015-11-05, 17:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Retorisk fråga?
Nej, fullt relevant eftersom åklagaren inte överklagat och inte företrätt henne i HD - det är hon med hjälp av sitt målsägarebiträde som överklagat.

Ett målsägarbiträde som ersätts av staten..

Så självmål?
Hur har jag gjort självmål?
Citera
2015-11-05, 17:56
Bannlyst
Citat:
Nej, fullt relevant eftersom åklagaren inte överklagat och inte företrätt henne i HD - det är hon med hjälp av sitt målsägarebiträde som överklagat.

Ett målsägarbiträde som ersätts av staten..

Så självmål?
Hur har jag gjort självmål?

Inte du som har gjort självmål...åklagarmyndigheten.

Seriöst, självfallet borde åklagaren få kicken efter det här domslutet.

Helt oduglig och inkompetent.

Därför dömd GM har försvunnit...patetiskt

Kudos till BOs advokat
Senast redigerad av HogerZpoke 2015-11-05 kl. 17:59.
Citera
2015-11-05, 18:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Inte du som har gjort självmål...åklagarmyndigheten.

Seriöst, självfallet borde åklagaren få kicken efter det här domslutet.

Helt oduglig och inkompetent.

Därför dömd GM har försvunnit...patetiskt

Kudos till BOs advokat
Ok, då hänger jag med

Ja, jag instämmer. Åklagaren borde har drivit målet vidare.
De undersökningar som bröderna betalade för borde förundersökningen ha vidtagit - nu får ju de betala för slarv i FU.

Bra advokat - absolut.
Citera
2015-11-05, 18:09
Bannlyst
Någon borde JO anmäla Åklagaren. Tjänstefel bla bla
Citera
2015-11-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsernameMe
Äpplet faller inte långt från trädet ....
Sådan far sådan son ....

Gm:s familj har världens rykte i Södertälje.
Kyrkorna är rena maffiaverksamheten ... prästerna monster ... men mycket kommer snart upp till ytan.

Advokaten och hans lilla sekreterare lika så ..

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.3235523-balkongdomd-forsvunnen-kramas-pa-facebook

Inte bara sekreterare - dotter också: https://www.facebook.com/sophia.liljekvist?ref=ts&fref=ts
Citera
2015-11-05, 23:32
Medlem
Maulcas avatar
Citat:

Vem skriver JO anmälan? Upprop

Instämmer helt, verkar som målet ha tagit en ordentlig sightseeing i rättsväsendet.
Citera
2015-11-06, 08:25
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ok, då hänger jag med

Ja, jag instämmer. Åklagaren borde har drivit målet vidare.
De undersökningar som bröderna betalade för borde förundersökningen ha vidtagit - nu får ju de betala för slarv i FU.

Bra advokat - absolut.

Citat:

Det är bara riksåklagaren som får vara allmän åklagare i HD (han kan sen i och för sig förordna en anna åklagare att föra talan) åklagaren som fört talan i tingsrätt och hovrätt hade begärt att riksåklagaren skulle överklaga hovrättsdomen men riksåklagaren beslutade alltså att inte göra en överklaga till HD.

De är få brottmål som Riksåklagaren vidare till HD, minns jag rätt handlar det om c:a 20- 40 ärenden per år.

Det finns inte grund för någon JO-anmälan.
Citera
2015-11-06, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphia
Jag är inte ute efter något. Jag kommer faktiskt från Södertälje och har bott där i största delen av mitt liv och alla vet vem GM är och pratet går. Givetvis finns de dem som fortfarande bedyrar hans oskuld (främst hans familj), men de allra flesta har nog förstått att han är skyldig även om de givetvis blev chockade av händelsen. GM är inget litet fromt lamm heller (som du verkar tro). Han har tidigare umgåtts i kriminella kretsar med bland annat med B*rnard K*ouri som nu sitter i fängelset men han tycker väl du är en jättebra kille också oskyldigt dömd? GM är sen tidigare utredd för grova brott, han åtalades 2007 för medhjälp på mordet på K-Sigge i Södertälje men friades sedan pga. det inte fanns tillräckliga bevis.

Det jag beskriver ovan gör honom inte till de facto skyldig i detta fall. Jag försöker bara förklara för dig vad för saker GM tidigare varit inblandad i, för du får honom att låta som en mönstermedborgare som har varit skötsam hela sitt liv vilket inte stämmer. I FUP är det flera som vittnar om GM:s dåliga temperament, att han har ett stort kontrollbehov, lätt blir svartsjuk och som berättar om det tillfälle då han kastade en askkopp i huvudet på BO så hon var tvungen att uppsöka sjukhus.
Du hänger upp dig på att hans skoavtryck inte gick att finna på balkongen (som för övrigt var full av olika skoavtryck) och säger att detta är beviset för hans oskuld. Men det är alltså allt du har att komma med?

Angående förlossningsdepressionen så var det något som GM och hans försvarare tog upp. Det finns inga papper eller noteringar i BO's journal om detta, "Skulle det vara så att man misstänker att mamman befinner sig i riskzonen skrivs en anteckning om detta i journalen."

Men du kan inte komma med några motargument/förklaringar till:

Varför hade GM städat undan blod i lägenheten?
Varför hade GM avvärjningsskador på kroppen från BO?
Varför var BO's blod på GM:s tröja?
Förklara gärna bloddropparna som fanns i hela lägenheten på balkongen, på golvet i köket, hallen, toaletten, toalettdörren.

MG förklaring till blodet på hans tröja är att han ska ha försökt lyfta upp BO efter fallet och blodet i lägenheten säger GM är från när BO tidigare blött näsblod, men en expert säger att blodet skvätt till följd av en kraft, inte av blödande näsblod. GM har i tidigare rättegångar ändrat historia om hur han fick sår på sin ena knoge.

Detta handlar för övrigt inte om vilken jäkla etnicitet GM har, utan om att GM kastade sin fru från balkongen för att dölja det faktum att han hade slagit sin fru sönder och samman. Givetvis finns de kvinnor som ljuger om brott och som hittar på saker - men nu har ju inte HD tagit hänsyn till BO's förhör överhuvudtaget utan de har gått på den tekniska bevisningen som finns och som är väldigt stark. Sen får du jättegärna försöka komma med teorier om att jag är en feminist som alltid tror på kvinnliga BO's, eller att jag är ute efter att slicka domstolarnas röv - det spelar mig ingen roll. Jag har också träffat kvinnor med psykiska problem och som har haft psykoser och vet du vad? Inget av det jag kan läsa i FUP styrker eller talar för att BO skulle ha haft några psykiska problem, förutom maken och försvaret som försöker komma med teorin om förlossningsdepression. Det är lite tråkigt att du börjar med personangrepp när du inte har något mer att komma med.

Men det är din fullständiga rätt att tycka att han är oskyldigt dömd.

Vart lite mkt text där, har inte läst allt men du har blandat ihop k-sigge med en annan sigge som vart mördad pga denna bobel, dessutom så har han inte umgåtts med BK utan med Dani Moussa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in