2015-11-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
På söndag morgon gick IB ut kl 09.
AB säger att hon sov till kl 11.
NB påstår att han sov till kl 14 då IB kom hem och väckte honom.

Tre vittnen har sett en förare framföra NB:s litauiska bil denna förmiddag:
Vid Gum gården och anländer från Blombergshållet.
Bilen med förare ses även komma från Martorphållet vid 10-10.30.

Märkligt att han inte berättar om denna bilresa på förmiddagen.
Är det nu idén växer om en ny "con attack" - mer i justerad variant?
Lisas pappa sa att det enda som skulle få henne att gått mot ladan vore att nån är i fara.

Högst troligt vaknade han när IB gått kl 09, satte sig på trappan och rökte - hans vanliga, väl beskrivna morgonritual.

Runt kl 09.20 passerar Lisa hans bostad.

Eller också är det någon annan som kör en liknande bil , eller till och med litauernas bil, men eftersom det alltid brukar vara NB som kör denna bil I en rasande fart så antar alla att det är han. Hur skall de kunna vara så säkra om han kör fort med solglasögon?
2015-11-05, 12:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
+4 säger bara att det ÄR NB:s blod men inget om HUR det har kommit dit (edit) eller hur mycket det är
(har du läst min fråga om diskhon?)
(edit) blodet ÄR en kontaminering
Vad är det du inte begriper? +4 är direktöverfört till Lisas kläder från NB - det utesluter således kontaminering och är det bärande bevisning. +3 vid blandning är fortsatt lika starkt. Det ses inte kluster skriver jag. Lägg därtill att blod är på insidan av hennes byxor.
Han har inte minsta förklaring till detta som är relevant.

Se allt annat som ett fantastiskt komplement ihop med vittnen.
2015-11-05, 12:26
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Bild på Alf*onso

http://www.inhoco.com/alfonso-del-corral/

Här är en annan bild, med solglasögon, med dessa kanske han kan likna NB?

http://pololine.com/?lang=1&sec=2&gal=1478 sök på "Alf*onso".
Han star bredvid en svensk man som har ett företag inom hotellsäkerhet (H*nr*k K*nold)

http://www.affarsresenaren.se/artikel/-en-del-hotell-ignorerar-riskerna/4642

Är detta rätt man, är han verligen styvson till AJ? Eller är detta en trådsanning?

Vet ej.

Det har talats om det.
2015-11-05, 12:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Eller också är det någon annan som kör en liknande bil , eller till och med litauernas bil, men eftersom det alltid brukar vara NB som kör denna bil I en rasande fart så antar alla att det är han. Hur skall de kunna vara så säkra om han kör fort med solglasögon?
Vem helvete skulle vara ute i NB:s bil? Det ÄR ett igenkännande av vittnen. Det ÄR litauernas bil.
Läs FUP innan du svarar dåraktigt.
2015-11-05, 12:30
Medlem
Citat:
På söndag morgon gick IB ut kl 09.
AB säger att hon sov till kl 11.
NB påstår att han sov till kl 14 då IB kom hem och väckte honom.

Tre vittnen har sett en förare framföra NB:s litauiska bil denna förmiddag:
Vid Gum gården och anländer från Blombergshållet.
Bilen med förare ses även komma från Martorphållet vid 10-10.30.

Märkligt att han inte berättar om denna bilresa på förmiddagen.
Är det nu idén växer om en ny "con attack" - mer i justerad variant?
Lisas pappa sa att det enda som skulle få henne att gått mot ladan vore att nån är i fara.

Högst troligt vaknade han när IB gått kl 09, satte sig på trappan och rökte - hans vanliga, väl beskrivna morgonritual.

Runt kl 09.20 passerar Lisa hans bostad.

Det fetade: nånstans läste jag att hon istället för att säga att hon gick kl 09.00 så säger hon att det var MENINGEN att hon skulle gått vid denna tid.

Hon nämner dock inte någon annan tid och frågan är om någon har kollat att hon verkligen var där hon skulle vara vid 9-tiden. (har inte lagt detta på minnet men tror inte att jag läst nåt om det)
2015-11-05, 12:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Det fetade: nånstans läste jag att hon istället för att säga att hon gick kl 09.00 så säger hon att det var MENINGEN att hon skulle gått vid denna tid.
Hon nämner dock inte någon annan tid och frågan är om någon har kollat att hon verkligen var där hon skulle vara vid 9-tiden. (har inte lagt detta på minnet men tror inte att jag läst nåt om det)
Hon svarar på flera ställen att hon går kl 09 och återkommer kl 14.

Trams.
2015-11-05, 12:33
Medlem
Citat:
Vissa saker kan jag hålla med om borde ha testats mer men ang kläderna så TROR jag att det är så här: ...

Förmodligen så har du helt rätt. Och jag tror ju som sagt att NB är GM, och sannolikt också ensam GM.

Men om det skulle vara ett scenario med två GM, så är det ju en fullt rimlig möjlighet för att den ene GM har avsatt blod enbart på LH's yttre plagg (t.ex. under det moment när hon tas till fånga), medans den andre (NB) gjort det i ett senare skede och därmed också på andra plagg. Skulle man t.ex. hittat AB's blod på tröjorna, så hamnar man ju i ett helt annat läge när det gäller hans inblandning. Och som jag tolkar FUP så har man överhuvudtaget inte kollat dessa fläckar annat än visuellt (det är inte ens bekräftat om det ÄR blod, bara att det är blodliknande).

Det är mycket möjligt att andra faktorer utesluter att blodet kommer från en 3:e person (eller att det överhuvudtaget har med brottet att göra), men några sådana omständigheter har jag inte lyckats hitta i FUP.
Medlem
Citat:
Vem helvete skulle vara ute i NB:s bil? Det ÄR ett igenkännande av vittnen. Det ÄR litauernas bil.

Man behöver ju inte vara otrevlig för att man inte har samma åsikter/teorier om saker och ting.
Medlem
Citat:
Vad är det du inte begriper? +4 är direktöverfört till Lisas kläder från NB - det utesluter således kontaminering och är det bärande bevisning. +3 vid blandning är fortsatt lika starkt. Det ses inte kluster skriver jag. Lägg därtill att blod är på insidan av hennes byxor.
Han har inte minsta förklaring till detta som är relevant.

Se allt annat som ett fantastiskt komplement ihop med vittnen.

Återigen, diskhon

Och NEJ, jag är inte helt överens med att alla vittnen har rätt för sig.
Samt, HUR kunde NB vinka åt G i bilen och veta när han åkte förbi.
2015-11-05, 12:35
Medlem
Citat:

Och ETT av vittnena har som stödbevisning för att han VET att det är NB:s bil att han såg ett L på den (reg eller nationalitetsbetäckning) och NB säger i förhör:

-Jag HAR ju inte ens nåt L på bilen!

Så hur det vittnesmålet får anses som bevis, det övergår mitt förstånd!
2015-11-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Njaaaa tror att han som kom ut från ladan var en annan man, men jo jag tror också att det är möjligt att Alfonso var i Blomberg den 7 Juni, 2015, here you go:

FUP sidan 262 (I ALT 262-266)

Förhör med LL; 2015-06-23 10:40

LLsom är boende i Mejeriflygeln i Blomberg (samma hus som MGM)

Söndagen då Lisa Holm försvann var inte Lennströ* hemma utan var tillsammans med sin
särbo, Börje Järkeborn, i Mariestad. De lämnade Blomberg vid lunchtid och var hemma strax
efter 21.20. Då Lennströ* och särbon körde genom allén på vägen hem mötte de först en
mörk bil och därefter en vit bil. Den vita bilen framfördes av en man med mörkt hår och kort
skägg
. Lennström reagerade på att mannen såg sammanbiten ut och att den körde fort
. Om det var fler i fordonet uppfattade inte Lennström. Hon bad Börje att anteckna
registreringsnummer och det gjorde han i sin telefon. (NDY770)

Lennström parkerade på sin p-plats vid gaveln och då kom ytterligare ett fordon nerför
vägen.

Lennström uppger att hon sett den vita bil som hon mötte i hög fart en gång till under veckan.
Hon tror det var under tisdagskvällen den passerade och framfördes då av samma man som
vid första tillfället.

Bilen med reg nr NDY770 :

https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx

VOLVO F + V60 (exclusiv dyr bil)

Ägare/Brukare
Namn: DNB BANK ASA/AUTOLEASE
Adress: BOX 3183
Postnr: 103 63

Förvärvsdatum: 2015-04-27

Var han I Blomberg den 7:e juni?
Det skulle vara 12 personer till middagen men det redovisas bara för sex?
Det måste väl gå att ta reda på vem som har denna bil?
2015-11-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ja det har jag frågat mig , är det tillåtet att använda militära fordon privat?
Det är oerhört viktigt att just militären alltid följer lagar och regler.
För det kan väl inte vara så att militären hjälpt polisen att söka, då borde det framkommit av FUP.

Jag tror inte att det finns förbud om du tex tar tjänstebilen till donken efter jobbet.

Men när man i ett sånt här uppmärksammat fall använder sej av millitära fordon måste arbetsgivaren (försvarsmakten) vara informerad.
Och de har uppenbarligen då godkänt detta.

Uniform rekomenderas att du inte springer runt med efter jobbet om det nu inte är så att du inte hinner byta om innan tåget går å du ska hem över helgen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in