2015-11-05, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Eftersom bilen beslagtogs först på fredag kan man inte veta detta. Bagaget på bilen var välstädat och han hade bytt däck när bilen beslagtogs.

Hade han bytt däck? Varför då? Hade han köpt nya däck eller hade han kört med vinterdäck långt in i juni?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Varför svarar du på dina egna inlägg?

Sorry, det var lite överambitiöst. Skall inte göra det igen.
Men tycker inte du att Gerds berättelse om 2 litauer med byggplast och rädsla för helikopter samt utländskt registrerad bil är intressant?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Eftersom bilen beslagtogs först på fredag kan man inte veta detta. Bagaget på bilen var välstädat och han hade bytt däck när bilen beslagtogs.
#HallowHallow påstod att någon hade byggplast i bilen. Jag vill veta vem.
Citat:
Ursprungligen postat av HallowHallow
Han hade ju byggplast i bilen
När jag sa att NB inte hade byggplast i bilen så menade jag vid fordonsundersökningen. Det är, såvitt jag vet, enda gången något sådant har undersökts. Finns det uppgifter om annat?
2015-11-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Sorry, det var lite överambitiöst. Skall inte göra det igen.
Men tycker inte du att Gerds berättelse om 2 litauer med byggplast och rädsla för helikopter samt utländskt registrerad bil är intressant?

Om de här litauerna hade gjort byggjobb är ju byggplasten inte så underlig.
2015-11-05, 09:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Lojalitet? Har du ändrat din version från att han är köpt av rik knös för att städa efter finnig yngling alt familjemedlem till rika knösen för att "alla kan ju köpas för pengar", som du påstod?
Nej, jag svarade på frågan om varför NB skulle ta livstidsstraff för någon annan.
2015-11-05, 09:55
Medlem
Citat:
Lojalitet? Har du ändrat din version från att han är köpt av rik knös för att städa efter finnig yngling alt familjemedlem till rika knösen för att "alla kan ju köpas för pengar", som du påstod?

Det är väl dax nu då att NB börjar snacka, var han köpt som "städare" och blivit lovad stor "gratifikation" som tack för hjälpen + ersättning från staten så måste han berätta sanningen för som det är nu mister han ju hela kakan och kommer ut som en gammal gubbe.

detta är ett rykte på kinnekulle, själv tror jag han är skyldig.
2015-11-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Det är väl dax nu då att NB börjar snacka, var han köpt som "städare" och blivit lovad stor "gratifikation" som tack för hjälpen + ersättning från staten så måste han berätta sanningen för som det är nu mister han ju hela kakan och kommer ut som en gammal gubbe.

detta är ett rykte på kinnekulle, själv tror jag han är skyldig.

Han kan också ha ett hot mot sin familj som gör att han inte kan berätta.
Vem skyddar dem i Litauen?
2015-11-05, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, jag svarade på frågan om varför NB skulle ta livstidsstraff för någon annan.

Jag vet vilken fråga du svarade på, är därför jag undrade om du ändrat din teori om varför "NB tar livstidsstraff för någon annan"? Din teori tidigare var ju att NB kunde vara köpt av rik knös för att städa efter finnig yngling alt familjemedlem till rika knösen för att "alla kan ju köpas för pengar", som du påstod? Pengar alltså - inte lojalitet.
2015-11-05, 10:00
Medlem
Citat:
#HallowHallow påstod att någon hade byggplast i bilen. Jag vill veta vem.
När jag sa att NB inte hade byggplast i bilen så menade jag vid fordonsundersökningen. Det är, såvitt jag vet, enda gången något sådant har undersökts. Finns det uppgifter om annat?

Brodern har sagt att han ev. Sett byggplats i deras bil dagen efter Lisas försvinnande. Var My har jag sett det någonstans? Kommer inte ihåg nu..
2015-11-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Märkligt att inte dessa två litauer följts upp, det låter väldigt intressant.
Hur förklarar du då den åtalades DNA på Lisa ?
2015-11-05, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Hur förklarar du då den åtalades DNA på Lisa ?

Förstår inte riktigt din fråga, vad har det att göra med dessa två litauer?
Frågan är varför inte dessa hörts i utredningen?

Det kan ju vara tre personer som gjort det.
Eller dessa två litauer som tvingat NB att gömma kroppen.
2015-11-05, 10:05
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Vilka spår hade NB lämnat efter sig om han hade haft handskar? Det är inte alls konstigt att inga spår har hittats efter en annan GM.

Det troliga är ju att han haft handskar, men inte i övrigt "tät klädsel". Har små blodspår lämnats från skavsår på andra ställen än händerna kan ju detta ha förbisetts av någon som inte riktigt vet hur DNA-analys fungerar. Jag tror ju (till exempel) att ingen vanlig människa skulle ha hittat blodspåren på kläderna, utan att detta skett med forensiska hjälpmedel (UV-ljus).

Sammanfattningsvis kan det sägas att DNA-spår och mikroskopiska lämningar av kroppsvätskor är ett helvete för brottslingar nu för tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in