Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Du listar och försöker förklara punkterna, och det är väl bra men jag vill ha dom i ett trovärdigt händelseförlopp.
Ja det finns graverande tekniska bevis. Vad jag vill ha fram är vem som dödade Lisa. Det går inte som jag ser det att bevisa att NB dödade henne utan bara att han hanterade kroppen. För mig är det här ett stort problem om nu mannen skulle få en mycket bättre advokat till hovrätten.
3. Tejpen var utan spår från NB.
Ok, ponera att han haft med kroppen att göra. Har han då bragt henne om livet? Om ja, var han ensam? Om nej, vad är ett möjligt alternativt scenario?
* De personer han i princip spenderar hela sin fritid med är hans fru och bror. Det finns inget som starkt talar för att någon av dem har varit närvarande i ladan. Utan de verkar ha varit hemma vid tidpunkten. Om han har gjort det så verkar inte någon av dem ha varit med.
* Någon annan då? Det finns ingen teknisk bevisning som tyder på att någon annan än han har rört vid Lisa. Så om han har gjort det så verkar han i sådana fall ha varit ensam.
* Han har inte gjort det, men bara flyttat kroppen? Igen, det finns inget som tyder på att någon annan har varit närvarande. Så i sådana fall har vi ett scenario där han hittar en kropp och bestämmer sig att flytta på den. Inte ett sannolikt scenario. I det här fallet skulle han också tjäna väldigt mycket på att berätta det, eftersom han riskerar livstid. Men det gör han inte, han håller tyst.
Hans fru och bror är således uteslutna ur ekvationen. Det är heller inte troligt att han fått hjälp av någon annan okänd person. Det är heller inte troligt att han har flyttat på en kropp han har hittat och sedan inte berättar det.
---
Det vi har är en död person. DNA från en MGM över hela kroppen (kläder). En MGM som helt saknar alibi och passar gärningsmannaprofilen. Med information som jag skrivit ovan (och FUP) så är det därför (enligt mig) ställt bortom allt rimligt tvivel att han bragt BO om livet.