2015-11-05, 01:38
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Så kvinnans sekret, men inte mannens sitter kvar, ok tjenare det va nytt för mig...

För det första så kanske han inte sprutade i henne, och då blir det inte mkt sekret från honom.
Han kanske dessutom bara hade stånd utan att vara kåt, och då kommer det inte ens försats.

Hur tror du att han överförde sin frus DNA på LH trosor?
2015-11-05, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
* Jag tror han hotade henne med kökskniven som låg i bilen.
* Det är GM blod!
* Han måste ha haft handskar, för det finns väl inga fingeravtryck?
Är det fastställt? Jag kan läsa Blod/DNA inte vems blod det är. Har dom alltså kontrollerat blodet separat och vem det tillhörde? Går det att avgöra från bara DNA att det kommer från just det blodet, dvs att det är en blodcell från GM?
2015-11-05, 01:44
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

1. Tejprullens använding som låg i ladan som bara bär Lisas DNA?
2. Hur han tog henne till slaktutrymmet utan flykt eller kamp? (Lisas skor hade kunnat vissa detta)
3. Varför och hur han tejpade Lisa utan att lämna spår där?
4. Varför det saknas spår på snaran och när kom den runt halsen?
5. Varför lämnade han bara spår på utsidan av Lisas kläder (byxor nerdragna så det blev också utsida)?
6. Hur kunde han dra upp tröja och bh utan att lämna spår?
7. Varför inga spår på den bara kroppen?
8. Varför inga spår efter Lisa på golvet (blod, saliv, hår, urin) eller nedre del av väggar där hon hängdes?
9. Varför finns DNA från IB på trosorna och hur kom det dit utan att GM lämnade egna spår?
10. Användes hanskar och under vilka moment och varför eftersom det finns DNA på vissa ting?

1. Ja, så kan det bli.
2. Han kan ha bett om hjälp med något. Hon skall ju ha varit en hjälpsam person.
3. Spår var? Han lämnade ju spår. (Blod)
4. Kan finnas flera anledningar till det. Handskar t.ex.
5. Han verkar ha tagit en hel del på klädernas utsida.
6. Oklart. Men det behöver ju inte ha lämnats något spår.
7. Han verkar inte ha rört så mycket på kroppen.
8. Oklart. Hittade man urin på kläderna?
9. Gissningsvis hade han haft samlag med frun och inte tvättat sig. Varför hans DNA inte finns är oklart.
10. Förmodligen och det går inte att säga under vilka moment.

Man kan älta sådana här saker i oändlighet och är heller inte speciellt avgörande. De saker du nämnde är inte heller speciellt intressant. Förutom DNA från IB.
Det graverande här är ju alla de tekniska bevis som man hittat på kroppen, som var hela 25 stycken (?) om jag inte minns fel. Vilket han inte gett någon förklaring för.
2015-11-05, 01:45
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
För det första så kanske han inte sprutade i henne, och då blir det inte mkt sekret från honom.
Han kanske dessutom bara hade stånd utan att vara kåt, och då kommer det inte ens försats.

Kvinnan är inblandad på någåt sätt, fråga mig inte hur. Men det här med hennes dna på lisas pantis, i dont tror på det. Hon är inblandád på nåt vänster, hur vete fan.
2015-11-05, 01:49
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Kvinnan är inblandad på någåt sätt, fråga mig inte hur. Men det här med hennes dna på lisas pantis, i dont tror på det. Hon är inblandád på nåt vänster, hur vete fan.

Ok, ja märkligt är det. Jag tror inte hon är inblandad i själva händelsen, men jag tror hon vet mkt mer än vad hon sagt. Jag tror däremot inte hans bror vet något alls.
2015-11-05, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
1. Ja, så kan det bli.
2. Han kan ha bett om hjälp med något. Hon skall ju ha varit en hjälpsam person.
3. Spår var? Han lämnade ju spår. (Blod)
4. Kan finnas flera anledningar till det. Handskar t.ex.
5. Han verkar ha tagit en hel del på klädernas utsida.
6. Oklart. Men det behöver ju inte ha lämnats något spår.
7. Han verkar inte ha rört så mycket på kroppen.
8. Oklart. Hittade man urin på kläderna?
9. Gissningsvis hade han haft samlag med frun och inte tvättat sig. Varför hans DNA inte finns är oklart.
10. Förmodligen och det går inte att säga under vilka moment.

Man kan älta sådana här saker i oändlighet och är heller inte speciellt avgörande. De saker du nämnde är inte heller speciellt intressant. Förutom DNA från IB.
Det graverande här är ju alla de tekniska bevis som man hittat på kroppen, som var hela 25 stycken (?) om jag inte minns fel. Vilket han inte gett någon förklaring för.
Du listar och försöker förklara punkterna, och det är väl bra men jag vill ha dom i ett trovärdigt händelseförlopp.
Ja det finns graverande tekniska bevis. Vad jag vill ha fram är vem som dödade Lisa. Det går inte som jag ser det att bevisa att NB dödade henne utan bara att han hanterade kroppen. För mig är det här ett stort problem om nu mannen skulle få en mycket bättre advokat till hovrätten.

3. Tejpen var utan spår från NB.
Senast redigerad av Moretex 2015-11-05 kl. 01:55.
2015-11-05, 01:54
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Är det fastställt? Jag kan läsa Blod/DNA inte vems blod det är. Har dom alltså kontrollerat blodet separat och vem det tillhörde? Går det att avgöra från bara DNA att det kommer från just det blodet, dvs att det är en blodcell från GM?

"I en undersökt besudling vid vänster ficka fram påvisades blod.
Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Nerijus Bilevicius"

När jag läser detta tolkar jag det som att de säger att blodet som hittats tillhör NB.
2015-11-05, 01:55
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ok, ja märkligt är det. Jag tror inte hon är inblandad i själva händelsen, men jag tror hon vet mkt mer än vad hon sagt. Jag tror däremot inte hans bror vet något alls.
Samma, brorsan kan vi avskriva.
2015-11-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
"I en undersökt besudling vid vänster ficka fram påvisades blod.
Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Nerijus Bilevicius"

När jag läser detta tolkar jag det som att de säger att blodet som hittats tillhör NB.
Jag tolkar det som om det är en DNA-test och att det sen kan antas att det är NB:s blod. Det verkar alltså inte vara en test för att avgöra vems blodet är.
2015-11-05, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Måhända att många då och då i livet drabbats av stunder då man måste dra i nödbromsen för att kunna komma vidare. Liksom också ha upplevt en okontrollerbar känsla av att lägga ut en tunnelsyn som kringla, det är väl inte heller så konstigt men att göra det uppåt väggarna och inte sedan ta rätt på det det är väl nog kanske än mer utmärkande.

Kanske ska vi fråga Nerujus mamma om det är en normal sak som man brukar göra i hennes släkt, eller om hon tror att svenska rasister har tagit tillvara och sedan planterat ut Nerijus klubba under stenen med tillhörande pappersavskrapade krystning. Sperma på väggen kanske också är vanligt i släkten och det var på det viset nerijus kom till? Då får vi faktiskt försöka ta att acceptera det om faderslinjen lider av involuntära autoejakulationer och moderslinjen lider av flowering tapestry att söka av eventuella saggerester uppåt väggarna a la bananflugan. Men då kanske blombergs säteri inte ska utge sig för att ha ekologiska och kravmärkta produkter om det nu kan vara besprutat.
Har det framgått vilken färg det var på byxor(kläder) som frun tvättade vid MGM:s hemkomst på söndagkvällen? De var kanske (silver)grå
2015-11-05, 02:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Jag har precis suttit och läst igenom rättsläkarens förhör och en sak slog mig...
Jag tror inte att Nerijus hade räknat med att Lisa skulle dö så snabbt när han hängde upp henne så han hann inte göra det han hade tänkt göra... Han använde för tunt snöre.

Semir Hasanbegovic:*Du har sett repet, det är ett ganska tunt snöre. Som jag har förstår dig har tjockleken betydelse?
Semir Hasanbegovic:*– En tunn snara av den karaktären betyder att det går snabbare.

Just den biten kan bidra till att det saknas mer spår på kroppen.
2015-11-05, 02:12
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Du listar och försöker förklara punkterna, och det är väl bra men jag vill ha dom i ett trovärdigt händelseförlopp.
Ja det finns graverande tekniska bevis. Vad jag vill ha fram är vem som dödade Lisa. Det går inte som jag ser det att bevisa att NB dödade henne utan bara att han hanterade kroppen. För mig är det här ett stort problem om nu mannen skulle få en mycket bättre advokat till hovrätten.

3. Tejpen var utan spår från NB.

Ok, ponera att han haft med kroppen att göra. Har han då bragt henne om livet? Om ja, var han ensam? Om nej, vad är ett möjligt alternativt scenario?

* De personer han i princip spenderar hela sin fritid med är hans fru och bror. Det finns inget som starkt talar för att någon av dem har varit närvarande i ladan. Utan de verkar ha varit hemma vid tidpunkten. Om han har gjort det så verkar inte någon av dem ha varit med.

* Någon annan då? Det finns ingen teknisk bevisning som tyder på att någon annan än han har rört vid Lisa. Så om han har gjort det så verkar han i sådana fall ha varit ensam.

* Han har inte gjort det, men bara flyttat kroppen? Igen, det finns inget som tyder på att någon annan har varit närvarande. Så i sådana fall har vi ett scenario där han hittar en kropp och bestämmer sig att flytta på den. Inte ett sannolikt scenario. I det här fallet skulle han också tjäna väldigt mycket på att berätta det, eftersom han riskerar livstid. Men det gör han inte, han håller tyst.

Hans fru och bror är således uteslutna ur ekvationen. Det är heller inte troligt att han fått hjälp av någon annan okänd person. Det är heller inte troligt att han har flyttat på en kropp han har hittat och sedan inte berättar det.

---

Det vi har är en död person. DNA från en MGM över hela kroppen (kläder). En MGM som helt saknar alibi och passar gärningsmannaprofilen. Med information som jag skrivit ovan (och FUP) så är det därför (enligt mig) ställt bortom allt rimligt tvivel att han bragt BO om livet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in