2015-11-05, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
ok, då ursäktar jag mej, men jag trodde verkligen att du menade det du skrev.
då var alltså allt ironiskt från din sida.
Nja, jag uttryckte mig väl klantigt men om du hade läst mina tidigare inlägg hade du nog förstått. Jag menar att Reinfeldts och Löfvens politik inte kan göras ogjorda, nu står vi här med en kris i våra händer och ingenting blir bättre bara för att man får panik, och oavsett hur jävlig krisen blir så måste man "skita" i det jävliga som är just nu och försöka lösa det utifrån de förutsättningarna man har för tillfället. Inget blir bättre av att älta den dåliga situationen.
Senast redigerad av frusciantelo 2015-11-05 kl. 01:38.
Citera
2015-11-05, 01:50
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missionarydaughter
Kan vi nu alla enas om att sluta säga att Sverige har "haft fred i 200 år"?

Ja, det där är svenskarnas så kallade Folkets Opium. Vi lever i fred.
Citera
2015-11-05, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Panik även om den är förståelig är aldrig en bra reaktion. Flashback kokar av invandringsmotståndare i panik men det görs ingenting i praktiken. Skulle alla invandringskritiker på det här forumet samlas på en gemensam fysisk plats med en pragmatisk inställning skulle det bli seklets största demonstration.

Men gör någonting då. Vissa av oss är redan engagerade. Vad väntar ni på?
Citera
2015-11-05, 01:54
Medlem
staticages avatar
Fick stå i regn och gå en kilometer och fick bara en timma på sej att äta

ÅK HEM!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=JHjRpCYqKGk
Citera
2015-11-05, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Men gör någonting då. Vissa av oss är redan engagerade. Vad väntar ni på?

Jag försökte göra en tråd om det, men den togs bort. Jag bor i en mellanstor ort och det finns inte så mycket möjligheter att göra någonting konkret men jag letar efter möjligheter att engagera mig hela tiden, tro mig.
Citera
2015-11-05, 01:57
Medlem
Rein88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Kan inget annat än o säga GRATTIS SVERIGE.

lilla Sverige växer upp o blir stor. Jätte kul. Tidigare kallat "lort sverige" av svennarna själva o nu nya restauranger o dofter i varje gathörn. Unga människor som kommer o startar företag, jobbar 14 timmar om dan o skapar nya jobb möjligheter. Sverige har ALDRIG varit så rikt som de e nu. O i framtiden så kommer ni inte ens känna igen att de e samma land som de där tråkiga lilla lort landet som kallades för sverige på typ 50 talet

Ha ha ser framför mig hur du smyger ut me luva över huvudet. In i den nya syrianska restaurangen o köper "take away" för du hoppas att ingen ska se att de e du

Du menar Sverige, "Lort-landet" som startade Volvo, Saab, Ikea, Bofors, Husqvarna, listan kan göras lång. Frågan är, vad har ditt jävla skitland åstadkommit Jessica? Det är inte så konstigt att era skitländer ser ut som dom gör när alla ligger på knä hela dagarna, här jobbar vi vet du.
Citera
2015-11-05, 02:03
Medlem
missionarydaughters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rein88
Du menar Sverige, "Lort-landet" som startade Volvo, Saab, Ikea, Bofors, Husqvarna, listan kan göras lång. Frågan är, vad har ditt jävla skitland åstadkommit Jessica? Det är inte så konstigt att era skitländer ser ut som dom gör när alla ligger på knä hela dagarna, här jobbar vi vet du.

Jessica.Amin är ett troll. Men han/hon belyser hur sjuka åsikter en del har med sina eminenta inlägg.

PS : Nu är jag urbota jävla trött på missionarydaughter. Denna halvt psykotiska migära från norra Öland som missbrukar alkohol och Treo.
Hon kommer aldrig mer skriva nåt här. Tack och bock.
Senast redigerad av missionarydaughter 2015-11-05 kl. 02:22.
Citera
2015-11-05, 02:23
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Panik även om den är förståelig är aldrig en bra reaktion. Flashback kokar av invandringsmotståndare i panik men det görs ingenting i praktiken. Skulle alla invandringskritiker på det här forumet samlas på en gemensam fysisk plats med en pragmatisk inställning skulle det bli seklets största demonstration.

I would call it more of an urgent upheaval raction, to be more precise. Cannot see anything wrong with that, and it will spur action later.
Citera
2015-11-05, 02:26
Bannlyst
Citat:
Jag försökte göra en tråd om det, men den togs bort. Jag bor i en mellanstor ort och det finns inte så mycket möjligheter att göra någonting konkret men jag letar efter möjligheter att engagera mig hela tiden, tro mig.

Skitsnack. Om du är redo så hittar du din lokala uppviglare. Min signatur är en bra början.
Citera
2015-11-05, 02:28
Medlem
staticages avatar
I slutet av 2014 bodde 1,6 miljoner personer i Sverige som är födda utomlands.

1,6 miljoner.
Det motsvarar ungefär var sjätte i den svenska befolkningen.

Kan vi komma ner till var femte i år kanske?

källa:Statistiska centralbyrån.
Citera
2015-11-05, 02:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
I slutet av 2014 bodde 1,6 miljoner personer i Sverige som är födda utomlands.

1,6 miljoner.
Det motsvarar ungefär var sjätte i den svenska befolkningen.

Kan vi komma ner till var femte i år kanske?

källa:Statistiska centralbyrån.

Det intressanta blir när finnarna gås om. Just Finland har alltid varit det land varifrån flest i Sverige är utrikesfödda från. Så det liksom ska vara med tanke på vår gemensamma historia och närhet. Irak har mer och mer börjat närmat sig finnarna men frågan blir om inte Syrien redan i år smiter förbi efter att tidigare varit långt bak i fältet...
Citera
2015-11-05, 02:53
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det intressanta blir när finnarna gås om. Just Finland har alltid varit det land varifrån flest i Sverige är utrikesfödda från. Så det liksom ska vara med tanke på vår gemensamma historia och närhet. Irak har mer och mer börjat närmat sig finnarna men frågan blir om inte Syrien redan i år smiter förbi efter att tidigare varit långt bak i fältet...

Syrien gjorde en stark öppning i år,även kul att afghanerna tagit sej in i matchen,men dom spelar ju i knatteligan än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in