Citat:
Ursprungligen postat av
Ninjor1987
Du borde absolut prata med dom som står dig allra närmast om det här - säg hur du känner och att terapin hittills helt enkelt inte fungerat. Be någon att hjälpa dig att hitta ett bättre sätt att bli frisk.
Skulle möjligen föreslagit psykakuten också - ring dit och säg att du har väldigt starka självmordstankar, och inte är säker på vad som kommer hända om du inte får hjälp.
Dom kommer att ta emot dig, och ge dig bra hjälp.
Fruktansvärt dåligt skrivet. Och riktigt ruttna råd överlag. TS har allvarliga problem, som behöver korrekt medicinsk behandling, och du svarar då med sån här befängd skrämselpropaganda?
Vänligen, sluta ge TS, eller någon annan, råd.
Vilka mediciner tänkte du då ska hjälpa TS? Du skriver om: "... korrekt medicinsk behandling..."?
Och har du också en jättebra psykolog som kan hjälpa TS FRAMÅT här i livet?
Hur menar du att TS här har "... allvarliga problem..."? På vilka grunder hävdar du det?
Och "... skrämselpropaganda"? Hur menar du med "propaganda" och även med då med "skrämsel- " här?
Och "Psykakuten" och "Självmordstankar", men TS skriver ju själv att läget faktiskt inte ÄR sådant?
Så intygar du DESSUTOM att denna "Psykakuten" kommer att ta emot TS................ något media HELA TIDEN vittnar om INTE alls sker.
Tvärtom vittnar även media om hur många och som I DIREKT ANSLUTNING TILL PSYKIATRIN tar sina liv? Och dit tycker du TS här skall vända sig?!
Hur sjuk är du, egentligen?
"Ge dig bra hjälp" påstår du också till TS att denna "Psykakuten" kommer att göra.
Tag du det lilla lugna och tycker då jag innan du råder både den ena och den andra till både det ena och det andra.
Om man som TS här vittnar om att en(Psykiatrin, här) väg inte duger och man inte är nöjd med just den vägen då anser jag att man bör prova en helt annan väg.
Här duger vare sig psykolog och/ eller mediciner, men du tycker TS skall fortsätta
prova vidare och på just denna vägen?
Vilken(s) propaganda kör du?
TS här skall gå vidare i livet och tycker då jag. TS vittnar SJÄLV om sitt försprång och då detta gentemot andra.
Då tycker jag att vidare tankar a la Psykiatrin och deras medicin är en helt överflödig tanke från TS: s sida och har mest troligt också blivit till en livsstil från TS: s sida från då en gång involverad i denna redan bevisligen undermåliga och MYCKET ohälsosamma "livsstil" och som denna "Psykiatrin" de facto står för.
Och står man, och som TS här själv påstår sig göra, för något annat(än då denna "Psykiatrin) och då för livet självt, så får man faktiskt också själv taga det steget själv; det finns INGEN som kan göra skitjobbet åt en, det jobbet får man göra helt själv.
Och det är det, det själva "Skitgörat" här och som TS kräver hjälp med.
Tyvärr, men den hjälpen har aldrig funnits, finns inte, kommer heller aldrig att finnas.
Genvägar finns alltid, men dessa är alltid senvägar.
TS här får själv välja väg och det då utifrån ett ganska bra utgångsläge(jobb, lägenhet).
Utgå från det, TS