Citat:
Ursprungligen postat av
Kris00tian
Hans DNA finns på tio ställen. Hur många ställen hade du velat ha DNA på, 25 ställen?
Det visar på något sätt att han haft med detta och göra. Han har fått chanser att prata om det men varit ganska ointresserad. Mitt DNA finns inte där och inte ditt heller. Hade vårt funnits där så hade vi nog försökt hitta en förklaring till det dag och natt, eftersom vi inte mördat henne.
Nerijus har mer eller mindre ryckt på axlarna i fem månader.
En livstid i TR kan ju förstås utlösa panik och han börjar prata i HR. Vi får väl se. Fri går han inte. Han är på något sätt inblandad i det här.
Jag tänker på att han nekar, trots att han har uppfattat att det finns omfattande bevisning som binder honom till brottet. Han blånekar men pekar ut sin bror som skyldig, trots att denne inte skvätt blod, sperma och andra kroppsvätskor omkring sig. Eller är det så illa att ingen förklarat för denne mördare vad 4+ betyder i sammanhanget?
Varför peka ut någon alls om man inget vet?
Min slutsats är att han fått en snabbkurs i vem som har bevisbördan utan djupare analys av det juridiska läget och dess konsekvenser.
Det blir absurt att inget veta och inte ha sett Lisa, men trots det veta vem mördaren är. Och sen när det verkligen skiter sig för advokaten, gå med på att peka ut sin egen bror som alternativ gärningsman!
Han kunde ju lika gärna peka ut vem som helst som jobbar på gården eftersom brodern inte lämnat spår. För att peka ut brodern trovärdigt så måste MGM tänka över vem som gett vem alibi tidigare och vem som saknar alibi. Min slutsats är att MGM och hans advokat förtjänar varandra.
En sak har jag uppfattat, och det är att Litauern inte vill få livstid och utifrån det skulle en skicklig advokat lagt upp ett försvar. Fast det är för sent nu.