Citat:
Spermafynd vid brottsplatsen hade varit betydelsefullt (jag utesluter inte att det kan finnas minimala fläckar att leta mer efter), de fynd som gjorts tycker jag inte kan användas till nånting. Tvångsmässigt ? All sex är väl tvångsmässig i den meningen att behovet styrs av hormoner. Rätt många helt ordinära män är faktiskt otrogna, ännu flera fantiserar om andra kvinnor. MGM var åtminstone trogen och onanera hemma kunde han ju inte med hemmafru. Utmärkande för den här mannen är väl snarast att han är barnslig och grisig. Att han har en allvarlig perversion styrks av handlingen, men att försöka rekonstruera en sådan bakgrund tycker jag är dels överambitiöst, dels i princip omöjligt. När detta brott begåtts tycker jag å andra sidan att man måste anta att perversionen funnits i många år och inleda eftersökning i hans förflutna.
Det stämmer ju överens med hans smak i porr. Och håller med angående de spermafynd som skett, de säger inte mycket.
Nja "tvånget" från hormoner är ju något som de flesta kan hantera. Om jag blir sexuellt upphetsad så kan jag hålla mig. När det rör sig om tvångsmässigt beteende(oavsett om det är sexuellt eller inte) så betyder det just det att man inte kan avstå.
Talar vi hypersexuell störning så innebar det att personen inte kan "hålla sig". Så en sådan person som blir sexuellt upphetsad behöver få sexuell tillfredsställelse i princip omedelbart och det är en impuls de inte kan trycka ner.
Det finns så klart stora gradskillnader allt från personer som måste onanera för att kunna sova till folk som våldtar.