2015-11-04, 23:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja den blåsta har glömt bort BLÅSTEN den/dom här första dagen/dagarna... och sen blev det för torrt och för stort pådrag.
Hade Nerijus tänt på rishögen första dagarna hade det garanterat blivit stort pådrag för INGEN eldar när det blåser så!!!
Sen hade väl dom flesta byggnaderna på Martorp åkt med och brunnit ner och några hus till och han hade kunnat glömma mer jobb i den bygden...

Bränna ner en hel by är väl lagom idiotiskt men det har ju hänt förut när man eldat i stark blåst.
https://abandowest.wordpress.com/2013/03/30/brandkarens-katastrofala-ovning-2/
Sid 834, bild 2. Inte mycket mer än rishögen hade brunnit, lite spenat bara.
2015-11-04, 23:14
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Om jag minns rätt så vittnade IB och/eller NB att de haft sex på lördagen. Eftersom NB inte tvättade sig så kan han ha haft sekret från IB i form av närmast pulver intorkat på penis. Om han då då tog på sin penis med handen innan han han drog ner trosorna så kan ha fört över det då. Eller så var han där med själva penis som en del i den sjuka akten. Bara NB vet.

Har talat med min fru, sekret stannar ej så länge för att kunna undersökas. Lägg ner.
2015-11-04, 23:17
Medlem
Citat:
Förklara en sak för mig. Hur kom Lisas hårstrå in i knuten på snöret om snöret bara har legat på golvet och sen lagts på diskbänken?

Fup sidan 1584 Förhör med Nerijus
Inne i det rummet så har vi anträffat ett avskuret rep, som är likadant som det avskurna repet som sitter på Lisas kropp. I en knut på det repet, som anträffades i slaktrummet, så har vi anträffat ett hårstrå, fast sittandes i knuten. Det är Lisas hår enligt DNA analys, på knuten så anträffas DNA från Lisa och dig.

Edit: Här är resten ur förhöret
Utöver det så på Lisas kropp har det anträffats ett rep. Inne i ladugården i det rum då som lite slarvigt vi kan kalla för slaktrum, det är det rummet man där man tar in och hänger upp djuren, då förstår du vilket rum jag menar?

Ja

Inne i det rummet så har vi anträffat ett avskuret rep, som är likadant som det avskurna repet som sitter på Lisas kropp. I en knut på det repet, som anträffades i slaktrummet, så har vi anträffat ett hårstrå, fast sittandes i knuten. Det är Lisas hår enligt DNA analys, på knuten så anträffas DNA från Lisa och dig.

På repet?

På knuten, från dig, det vill säga ditt DNA finns på eh, repet som finns i slakthuset där Lisas hår sitter fast i knuten. Utöver detta som jag sa så finns det ytterligare DNA träffar, äh, det finns eh, också eh, sånt som vi då inte presenterar nu och de finns det som vi inte har fått svar på än som vi inte kan presentera nu som gäller både DNA och fingeravtryck, äh men jag väljer att presentera dom här tre DNA träffarna på byxorna, på jackan och på repet, för dom alla räcker för att binda dig till alla tre ställena. Och utifrån det så förstår jag att det här är jobbigt för dig att berätta men berätta nu för mig vad du gjorde.
Lisas hår kom in i knuten då GM knöt den och vad har det med DNA på snöret att göra? Då Lisa skars ner från röret så faller delar av snöret på golvet. Då är det mer intressant med frånvaron av DNA på tejp och snara runt hals. Sen kan man undra vad snörbitarna gör på bänken överhuvudtaget då resten ligger i förrummet? Ville GM vara noga och ansa till lite eller vadå? Efter nerskärningen kan det inte ha varit mycket kvar av snördelen från snaran upp till röret.

Du får nog ta och läsa FUP på sidan .559 (521)
Sakkunnigutlåtande Utlåtande från NFC, 2015-09-07

"I ett undersökt område (knuten) kunde DNA som kan jämföras mot person inte påvisas."

Att förhörsledaren skarvar betyder inte mycket, vad är det för fingaravtryck han pratar om här tex.? Han försöker antyda att dom har en total bevisning mot NB för att få ett erkännande.
2015-11-04, 23:20
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Jodå foliehattarna dom vet men har dragit ner hattarna så långt över ögonen så dom kan inte läsa om alla bevis för dom vill inte.. eller så läser dom fup som fan läser bibeln.

Det är 10 ställen enbart på jackan och så finns det ett antal till.
Oavsett om det hade varit 110 ställen så vill foliehattarna har något att tugga om. TRÖTTSAMT!

Nej han kommer aldrig att erkänna eller börja prata. Skammen är för stor!

Det är alldeles för många DNA som pekar mot NB. Måste därför vara planterat.

Alternativt finns det för lite DNA på vissa specifika ställen. Därför är det inte NB som är GM.

Det går inte att vinna mot dessa.
2015-11-04, 23:21
Medlem
Det ska bli intressant och följa händelseförloppet i det här nu, tur man inte är 65 år och "färdig" för träfracken utan kan gneta på, göra det man ska göra så kommer info i detta om 10-20 eller 30 år.

Jag spånar i att Nerjius erkänner detta senast inom 5 år så han kommer ut. Så han får bättre anstalt med mindre säkerhetsnivå och sånt. Så han får jobba i finkan eller utbilda sig. Lagom till detta inträffat får Interpol en matchning på en annan tjej som blivit av med livet och får en träff till på Nerijus. Och han får en livstid till i till exempel England.

Det vore något mina vänner!
2015-11-04, 23:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hur i helvete finns enbart Irinas dna på trosorna!? Fallet är ju solklakt för övrigt!

Men nu va det så - och det borde väl reducera ”skaran” av tänkbara GM.
2015-11-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Just det gör fallet ännu mer solklart. Det är svårt att tro att någon annan än Nerijus har tillgång till fruns DNA.

-Hans fru?
2015-11-04, 23:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Just det gör fallet ännu mer solklart. Det är svårt att tro att någon annan än Nerijus har tillgång till fruns DNA.
Det bodde en till man i hushållet.
2015-11-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
-Hans fru?

DNA var från NBs fru IB. Kontaminering.
2015-11-04, 23:29
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
I så fall finns inga spår från denna okända gärningsman. Hade det funnits okänt DNA så hade det registrerats i spårregistret. Ifall man i framtiden hittar denne fantom.

Och detta är vad som är helt centralt i min hypotes:

Det är väldigt mystiskt att det inte hittats några DNA-profiler alls, förutom Lisas, på hennes kropp. (Detta talar f.ö. starkt emot ett sexbrott av något slag.)

På hennes tillhörigheter har inte något okänt DNA kunnat analyserats (dessa plagg är dock inte fullständigt analyserade, så det kan finnas).
Av de spår som hittats på dem, har hennes jacka, Adidasbyxor och jeans, alla besudlats av NB:s DNA i form av blod.

Sammantaget är detta rätt mystiskt.
Lisa borde ha massor av spårbara DNA-profiler på sig, såväl avs kropp som kläder: familjemedlemmars, kollegors, gästers och även andras som hon varit i närmare kontakt med under dagen, t.ex sådana som hon presenterats för...

Men det finns alltså DNA säkrat bara från NB (förutom den märkliga "kontaminationen" med IB:s).
Vart har allt annat främmande DNA tagit vägen?
Det kan man fråga sig...
En skicklig planterare vet väl att städa undan spår från andra än den som ska sättas dit?
2015-11-04, 23:31
Medlem
Det mest exakta vittnet vad gäller tider är mannen med rullskidor.
Han säger att HJ kom till honom 18.58.
Det innebär ju att HJ måste åkt från middagen 18.50.
Men dessförinnan talade han i 5 minuter med sin bror GJ.
Då är klockan 18.45. GJ måste alltså hälsat på mgm 18.45.
(Detta intygar även AJ)
Hur kan mgm hinna utföra mordet på så kort tid: 18.26-18.40?
Det är ju i princip omöjligt. I så fall MÅSTE de varit två mgm.
Eller är det fel mgm?
2015-11-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hur i helvete finns enbart Irinas dna på trosorna!? Fallet är ju solklakt för övrigt!
Han hade väl pippat kärringen sin tidigare, han var ju inte vän av vatten och tvål så struten var väl full av intorkad fittslemm. När Lisa sen hängde där tejpad ryckte han väl i struten och drog av henne trosorna. Det är inte säkert att hans dna förts över om handen vart täckt med hans kärrings fittslemmsflagor. HAN KANSKE INTE ENS HAFT AV KONDOMEN, pervot kanske hade långstånd pga av att hans fantasier om tejp på flickor efter söndagsknullet med kärringa sin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in