2015-11-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ingen kan dock skylla honom för att vara lågutbildad. Han har ganska fina meriter:

Till och med Jonas Sjöstedt hänvisade till Rickard Walls expertis i riksdagen i en debatt om någon trafikrelaterat har jag för mig att det gällde. Dock förmodligen ovetandes om att Wall hade blivit SD-politiker.
Citera
2015-11-03, 21:48
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Det var väl dock något åt det hållet han menade. Dessa kvinnliga tiggare som ser bra ut och kan attrahera män, borde göra så för att höja sin levnadsstandard. Huruvida de bör göra så eller inte är en moralisk fråga och självfallet något som individen får ta ställning till. Däremot finns de nog en hel del mer att önska av en folkvald politiker som ska lägga förslag för att hjälpa människor, inte för att tala om den kvinnosynen som uppvisas.
Du målar fan på väggen, Wall redogör för orsaker bakom svårigheten att integrera den romska gruppen i Sverige. Han pekar på att man låser barnen till Romeriet genom att göra dem gravida som 14-åringar. Vill man lösa ett problem (segregation) gäller att man kan se verkligheten som den är. Vänstern och andra klarar inte av det, viket Wall slagfärdigt demonstrerar till den grad att dom tappar talförmågan
Citera
2015-11-03, 23:00
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Han är ju en stolle som fått sparken från sitt jobb. Du menar att om jag läser till, säg, arkivarie, så har jag pga min magisterexamen visat mig vara otroligt intelligent och att allt jag säger oavsett vilket ämne så visar min examen att jag har stora kunskaper?

Jag har magisterexamen i ett visst ämnesområde men har inte för den skull mandat att uttala mig om ämnen utanför mitt ämnesområde. Richard Wall har lika stor pondus i ämnet "zigenska kvinnors sociala situation och bakomliggande orsaker till denna" som jag har.

Att han sen inte förmår bete sig anständigt i kommunalfullmäktige och beter sig som en idiot och väver in allt han säger i förvirrade harranger , anekdoter, teaterminspel mm trots tillsägelser gör inte hans åsikter mer geniala än nån annans.

Vilket långrandigt yrande för att komma fram till ingenting.
Varenda politiker i en kommunfullmäktige uttalar sig dagligen i ämnen som ligger långt från deras eventuella examen. En del politiker i Stockholm Kommun saknar dessutom högre utbildning. Ska dessa politiker aldrig begära ordet enligt dig?

Vad anser du förresten om utbildningsnivån på FI-kärringen och MP-kärringen som begärde ordet och sen båda stammade "Jag saknar ord..." som svar på Walla utläggning.
Citera
2015-11-04, 09:26
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Vilket långrandigt yrande för att komma fram till ingenting.
Varenda politiker i en kommunfullmäktige uttalar sig dagligen i ämnen som ligger långt från deras eventuella examen. En del politiker i Stockholm Kommun saknar dessutom högre utbildning. Ska dessa politiker aldrig begära ordet enligt dig?.

Min poäng var att uppmana korkskallar härinne att stolt hänvisa till Walls akademiska poäng i trafikvetenskap för att förvara allehanda förvirrade och generande utspel han gör i frågor som inte har ett dyft med hans ämnesområde att göra. Som sagt så ger ju inte en utbildning i trafikfrågor honom pondus i andra ämnesområden. Om du tycker utbildning per automatik påvisar att någon är "smart" så är jag smartare än 95% av de som försvarar Wall i den här tråden.
Citera
2015-11-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Vad anser du förresten om utbildningsnivån på FI-kärringen och MP-kärringen som begärde ordet och sen båda stammade "Jag saknar ord..." som svar på Walla utläggning.

Hon sa: – Jag förstår inte hur Rickard Wall kan stå här uppe och dra paralleller mellan tiggeri och, som du antyder, prostitution. Jag förstår verkligen inte hur du kan stå här och säga de här sakerna. Det här är under all kritik, jag saknar ord.

Återigen så slirar "Bengt-Bedrups-foliehatt" med sanningen, friserar och drar ifrån för att få verkligheten att stämma bättre med sin egen världsbild.

Patetiskt.
Citera
2015-11-04, 11:25
Medlem
Vilken tråkmåns den här Kareliusson verkar vara då, nu ska de slänga ut Wall.

Citat:
Han säger att det är händelser både inom och utanför politiken som ligger till grund för utredningen och att partistyrelsen väntas komma med ett utlåtande om ett par veckor.

Har du pratat med Rickard Wall om det han sa igår?

– Nej, vi har diskuterat om andra saker flera gånger och eftersom han står fast vid det han sagt så har jag ingenting att tillföra till hans tankevärld, säger Dan Kareliusson.

Rickard Wall bekräftar för StockholmDirekt att det pågår en utredning om hans medlemskap i partiet.

– Det är helt riktigt att det pågår en utredning som han (Dan Kareliusson) initierat. Han är inte road av mina anföranden. Men jag är inte det minsta orolig. Utredningen bygger på fabricerade lögner helt enkelt, säger Rickard Wall.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/sd-politikern-bakom-tjusiga-tiggartjejer-riskerar-uteslutning-ur-partiet/aRKokc!GgqvmhztIhANgEnsGkd6HQ/
Citera
2015-11-04, 11:43
Medlem
Koljarovs avatar
Jaha, så nu vill SDs partistyrelse slänga ut Rickard Wall precis som dom gjort med alla andra som blivit obekväma och icke-PK.
Så hur ska ni SD-fanboys i tråden nu ställa er då ni å ena sidan hyllar Rickard Wall pga att han är sverigedemokrat och nu vill sverigedemokraterna slänga ut honom.
Blir lite svårt det här eftersom alla sverigedemokrater lydigt ställer sig på partistyrelsens sida oavsett vad dom säger.

Nu är det ju inte helt säkert att han blir utesluten men med tanke på partistyrelsens trackrekord när det gäller att utesluta obekväma medlemmar så ser det illa ut för honom.
Dumskallen trodde att hans parti stödde hans yttrandefrihet men där hade han fel.
Citera
2015-11-04, 11:48
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Min poäng var att uppmana korkskallar härinne att stolt hänvisa till Walls akademiska poäng i trafikvetenskap för att förvara allehanda förvirrade och generande utspel han gör i frågor som inte har ett dyft med hans ämnesområde att göra. Som sagt så ger ju inte en utbildning i trafikfrågor honom pondus i andra ämnesområden. Om du tycker utbildning per automatik påvisar att någon är "smart" så är jag smartare än 95% av de som försvarar Wall i den här tråden.
Den som har lyckats avlägga en akademisk examen måste besitta en viss intelligens. Samtidigt finns det såklart mängder med människor utan en enda högskolepoäng som är minst lika begåvade, dom saknar dock denna formella bekräftelse. Wall må vara stollig och socialt inkompetent, han är bevisligen inte underbegåvad.

För övrigt roades jag av att Rickard Wall hade klätt sig i brun skjorta. Han framstår som litet galen på ett sympatiskt sätt till skillnad från dom röd-grön-rosa moralväktarna, som framstår som robotar. Dom kommer aldrig att förvåna eller ställa sina motdebattörer svarslösa.
Citera
2015-11-04, 11:53
Medlem
Wall har beslutat spela in en "försvarsfilm", denna kan bli episk.

Citat:
Rickard Wall har beslutat sig för att i dag, onsdag, spela in ett ”försvarstal” på cirka tio minuter. Det ska han försöka få spridning på i sociala medier. Han gör det som privatperson, men han har informerat SD om att han tänker göra det.
http://www.dn.se/sthlm/sd-tar-avstand-fran-uttalandet-om-tjusiga-tiggarkvinnor/

Nu gäller det att gräsrötterna mobiliserar för att snubben ska få vara kvar i SD, mejla den där fjanten Kareliusson och delge era synpunkter. Hashtaggen #HejaWall gäller i sociala medier för att visa vårt stöd.
Citera
2015-11-04, 11:57
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Min poäng var att uppmana korkskallar härinne att stolt hänvisa till Walls akademiska poäng i trafikvetenskap för att förvara allehanda förvirrade och generande utspel han gör i frågor som inte har ett dyft med hans ämnesområde att göra.

skall såklart vara: /.../att SLUTA stolt hänvisa till Walls akademiska poäng i trafikvetenskap för att förvara allehanda förvirrade och generande utspel han gör i frågor som inte har ett dyft med hans ämnesområde att göra.
Citera
2015-11-04, 13:52
Medlem
Hur många är beredda att ta emot en tiggarkvinnas hand och gifta sig med henne ens om hon är barnlös? Giftermål år 2015 handlar om mer än utseende. Många av dessa kvinnor är outbildade och kommer ifrån en annan kultur och att gifta sig med dem blir ungefär som att "importera" en asiatisk kvinna, vilket långt ifrån alla män är beredda att göra.

Att dessa kvinnor "knullar fast sig" är välkänt, men det ingår i den romska kulturen att som kvinna föda barn tidigt. Svårt för oss svenskar att ändra på den kulturen.
Citera
2015-11-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrowdownhill
Skillnaden är att Wall rent innehållsmässigt inte säger något idiotiskt, tvärtom. Att vänstern och andra inte klarar av att ta in en argumentationskedja utan läser in saker som inte fanns där över huvud taget (FI-tjejen trodde sig höra antydningar om prostitution) slår endast tillbaka på deras egen trovärdighet som rationella beslutsfattare.

Ett problem för Wall är att han flummar ur totalt för att komma fram till det fullt resonabla: "det är ett problem att många tiggarkvinnor föder barn i tidig ålder som de måste försörja". Sedan är den saken även svår att motionera om. Vad ska man säga om det liksom? Att man ska tvångssterilisera tiggare?

Ifrån början lät det som om han gick runt och blev kåt på tjusiga tiggarflickor. Han kan behålla sina snuskiga fantasier för sig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in