Wall skriver i youtube-fältet:
Citat:
Förklaringen till att mitt inlägg i kommunfullmäktige inte sköt rakt på frågan om tiggeriförbud eller inte är att just ingen annan tog upp den frågan. Det övriga talare före mig fokuserade på var istället frågan om hur EU-migranter skulle resas/resa sig ur sin situation, att de behövde hjälp, att det svenska samhället skulle ställa upp osv. Men man gav inga skarpa förslag hur man skulle åstadkomma detta. Efter att ha lyssnat ett tag gick jag upp, och ställde retoriskt frågan till ledamöterna i Rådssalen: Vad skulle hända om vi med ett trollslag lyckades med att utrota barnäktenskap och barngraviditeter? Idag är EU-migrantflickan på 18 år både två- och trebarnsmamma. Men om hon inte var det (- vilket skulle vara ett framsteg i sig)? Om hon var ogift och barnfri? Skulle hon då sitta kvar utanför ICA-butiken med sin kopp - eller skulle hon resa sig och gå? Om hon reser sig och går håller jag för troligt att detta skulle leda till dynamiska processer som skulle öka EU-migranternas inkludering i samhällena runt om i Sverige, Europa och hela världen.
Den som trott att han "snurrat omkring om allt möjligt ovidkommande" hade alltså fel, det här är vänstern som sitter och förvillar i kommunfullmäktige och Wall ryter helt enkelt ifrån.