2015-11-03, 20:49
Medlem
Det finns något med NB som skapar starka olustkänslor. Det har att göra med hans hygien. Nog för att det finns skitaktiga män och kvinnor, men han hamnar ganska högt upp på min lista över de värre.
Vill minnas att frun och brodern i samband med tidiga förhör berättade att NB inte gillade att duscha.
Frun berättade att han duschade en gång/månad, när hon bäddade rent.
NB och IB hade tydligen samlag på em då LH försvann och där beseglades hans öde, just pga bristande hygien. Hans hustrus DNA på Lisas trosor. SIC!
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Släpp han inte ur häktet föränn domen är klar för jössenamn!! Då sticker han direkt

Risken att de släpper honom i väntan på domen är nog 0,0000000000000001%
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Har detta retts ut?

Finns inget sånt vittne. Rent påhitt.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att det är bråttom skriver jag. Han har varit hem, en del i ett försök till alibi, att snäva ner tidsramen. Han vet när de brukar låsa cafét.
Vem skulle komma dit?
Det tar ingen tid att köra till baksidan och slippa bli sedd. Här är en hake i åklagarens version (NLT):
Citat:
Semir Hasanbegovic:
Han kör fram sin bil till ladans öppning, han har lockat över Lisa på något sätt. Han har
sedan i direkt anslutning till ladan överammanat henne, hennes handske finns en bit in i
ladan. Den kan ha förflyttats när det har blåst.
14:02, 3 November 2015
Attacken inleds omedelbart, så det var inte stundens ingivelse. Därför borde han ha ställt bilen på baksidan, annars hade han riskerat att någon av tjejerna såg den och tänkt: "Vad gör NB:s bil här en söndag?".
2015-11-03, 20:51
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
NB och frun har sex. NB tvättar sig inte (duschar max en gng per vecka enligt förhör).
NB onanerar i samband med mordet. Fruns DNA på händerna. Händerna på Lisas trosor.

Väldigt vettigt och väldigt troligt.

Spermatäckta väggar. Lisas byxor och trosor nerdragna.

NBs blod på insidan av byxorna

Där är jag med dig. Men om nu NB är oskyldig som Psychedelicbird m fl hävdar, hur har det då hamnat där?
Senast redigerad av softmoon 2015-11-03 kl. 20:53.
2015-11-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Risken att de släpper honom i väntan på domen är nog 0,0000000000000001%

Mm blev lite orolig när dom sa att dom återkommer imorgon om hur dom gör. Men jag får lita på att dom gör rätt!
2015-11-03, 20:53
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det tar ingen tid att köra till baksidan och slippa bli sedd. Här är en hake i åklagarens version (NLT):

Attacken inleds omedelbart, så det var inte stundens ingivelse. Därför borde han ha ställt bilen på baksidan, annars hade han riskerat att någon av tjejerna såg den och tänkt: "Vad gör NB:s bil här en söndag?".

Tjejerna kände nog inte till varken NB eller bil han körde. Tror det är klarlagt i förhören.

I övrigt håller jag med dig. Attacken var ingen stundens ingivelse
2015-11-03, 20:54
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Frugans DNA tack. Vettig förklaring.

Som jag skrev. Han skar ner henne, tog emot kroppen och la den på ladan golv. Då flickans underbyxor var neddragna samt jeansen, och han tagit emot henne, sedermera fått panik och placerat henne i någon form av plast har fruns dna kontaminerats, eller vid tillfället då han tryckte in henne i skåpet. Kanske fanns NBs frus dna på något av de många klädesplagg som han gömde henne under - rätt troligt. Eller om Nb hade sin frus dna på något av sin bärande klädesplagg som hamnat där då han lyft henne någon av gångerna...
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Herregud... Sexuell störning?! 😂 Du är också fastlåst i den tidiga idén om att det måste vara NB som är mördaren.
Vad är det för ytterligare topsningar och blodprover som tagits? Hade polisen tappat bort de första proverna eller är det prover tagna till andra saker?
Har man fått några svar på det, ngn som vet?
Har inte svaren men tidigt sades att det var väldigt många som topsades, alla (män?) i området (hur stort område vet jag inte). Hur sant det är står jag inte för men så sades det här i tråden bl a av någon som bor där och har för mig att jag läste det i någon tidningsartikel någonstans. Många som har topsats kan man utgå från, för att kunna uteslutas om inte annat. Orkar inte leta källa att länka, går att leta och finna på egen hand om man är verkligt intresserad. Av annat än sina egna fantasier som man gärna vill få att passa in med att pressa in felaktiga bitar i ett pussel. Ni som är insatta i mordutredningar, brukar man försöka topsa brett och många eller bara topsa dem man misstänker? Vilket verkar dumt i början av en utredning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag funderat lite på Experten L*ngströms uttalande om att sexualpsykopaterna oftast har lägre utbildning och "enklare" jobb såsom hantverkare.

Detta baseras naturligtvis endast på dömda psykopater. De som inte är dömda känner vi ju inte till.
Tänk om det är så att det finns lika många psykopater bland de intelligenta och välutbildade, men att de är tillräckligt smarta för att inte åka fast?

Men utan någon forskning kan jag då komma på två stycken personer som varit välutbildade, båda har till och med en juristutbildning!
Kapten klänning var tom polischef.
Åklagaren i länken längst ner är dömd för bland annat våldtäkt mot barn.

https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Lindberg_(polis)
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2827482-valdtaktsdomd-aklagare-far-sparken

Dessa två plockade jag fram ur google på 5 sekunder så det finns nog fler...

Åklagaren tryckte på detta i sin sludplädering, att NB liknade Niklas Långströms typiska sexualbrottsling som ofta var en "hantverkare" och sa att det liknade ju väldigt mycket NB.
Jag ifrågasätter detta.
Men det verkar som att alla betraktar det som åklagaren säger som "sant".
Medlem
Lindermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Jag skrev att han skar ner henne för att se om hon ännu levde, eller gick att rädda. Hennes kläder var säkert redan uppdragna/nerdragna - detta för att få det att se ut som ett sexualmord; eller så var det det fast utfört av någon annan.

Att använda sig av en fras som "mun mot kön metoden" i sammanhanget säger faktiskt mer om dej - bondtölp.

Ledsen om ordvalet gjorde dig upprörd. Eller igentligen inte, inte förrän du levererar en VETTIG anledning till att hans blod finns på insidan av hennes byxor. Om nu kläderna redan var av som du säger, dom var inte uppdragna när hon hittades.
Sätt dig nu ner och andas ett tag.
Inga tårar på mammas laptop.
2015-11-03, 20:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashFB
väldigt konstigt att NB visste exakt vilken dag
lisa inte skulle åka bil hem.
detta fallet känns inte helt granskat.
även om hans dna finns på hennes kläder, och fruns dna på
lisas trosor så lär det inte vara så svårt att plantera
någons dna, som ett te.x arne har liutauernas
nyckel o vet säkert när dom inte är hemma o har
koll på de mesta o vet nog hur nb har runkat loss i byggnaden.
nb litar starkt på arne. känns väldigt underligt att att fallet på therse
andersson bara 4 mil ifrån blomberg liknas väldigt med
lämnade saker på plats m.m
DU GLÖMMER ATT DET FANNS EN FLICKA TILL SOM ÅKTE MOPED!
Eftersom Nerijus jobbade mittemot caféet så vet han vilka som jobbar där.
Den här dagen har han tur för 2 flickor ska åka moped hem och troligen har han kanske utsett den flickan som hade turen att åka först till sitt offer.
Att det blev Lisa är bara slumpen! Hon åkte sist

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in