2015-11-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Intressant , men en fråga bara hur spekulerar du kring att NB dna finns på lisas kläder?

Det är ju faktiskt det ända som egentligen binder NB för mordet, sen alla turer med vittnen som sett en grå bil som liknar NBs är trots allt rätt så vaga. Men ihop med NBs dna blir dessa vittnes uppgifter väldigt starka.

Nu var det inte mig du frågade ... men jag tror att polisen var så övertygade att NB gjort detta att de helt enkelt tog ett extra blodprov och såg till att blodet hamnade där det skulle.
Sen behövde de inte anstränga sig mer eftersom NBs DNA av naturliga skäl fanns på rör , snören mm, detta var ju hans arbetsplats.

Detta är den "snälla" varianten.
Den mindre snälla är att de ville sätta dit NB av en eller annan anledning.

När jag säger "polisen" menar jag inte att hela Skövdepolisen var inblandad , det räcker väl med ett par stycken.

Säg inte att det är omöjligt
Säg inte att det inte hänt förr.
2015-11-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kalla det snara eller vad du vill. Jag tror att NB lindade ett snöre kring halsen på offret och knöt en knut. Egentligen inte säkert att han slog en knut på snöret, det räcker med att övermanna offret bakifrån, dra jackan bakåt, sparka offret i knävecket, lindar några varv med snöret kombinerat med tejpning, drar ner byxor och trosa, i det tumultet river sig NB på offrets örhängen, jag tror att det skedde i ladans södra del närmast grävmaskinen.

Därefter bär han offret till mellanrummet, slår snöret ett par varv om röret, offret stående, kanske knästående, hon segnar ihop, det gick fortare än han tänkt sig, hon är död, resten vet vi.
I och för sig. När han väl har slått några varv runt hennes hals och dragit åt lite så är det ju inte så svårt att göra en knut kanske, eftersom hon är lite mer medgörlig då. Hon kanske redan då också hade jackan dragen bakåt så att armarna låstes.
2015-11-03, 20:45
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Detta förklarar samtliga dna.

Varför har inte NB uppgett den förklaringen? Varför har inte advokaten framfört den förklaringen? Ni som vet; varför tipsar ni inte advokat,polis och åklagare med all fakta ni sitter på? Om vi nu ändå har en förklaringsmodell till all DNA.
2015-11-03, 20:45
Medlem
Markdaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Hade folk varit intresserade av den sekretessbelagda bilagan upplagd?

Självklart. Sitter du på en sådan?
2015-11-03, 20:46
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Frugan eller brodern då? Deras DNA har ju också hittats på fynd
Varför går de helt fria ifrån åtal ?
Kanske därför att om fler var inblandade så kan de skylla på varandra och komplicera?
2015-11-03, 20:46
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Nu var det inte mig du frågade ... men jag tror att polisen var så övertygade att NB gjort detta att de helt enkelt tog ett extra blodprov och såg till att blodet hamnade där det skulle.
Sen behövde de inte anstränga sig mer eftersom NBs DNA av naturliga skäl fanns på rör , snören mm, detta var ju hans arbetsplats.

Detta är den "snälla" varianten.
Den mindre snälla är att de ville sätta dit NB av en eller annan anledning.

När jag säger "polisen" menar jag inte att hela Skövdepolisen var inblandad , det räcker väl med ett par stycken.

Säg inte att det är omöjligt
Säg inte att det inte hänt förr.

Lägg ner för helvete. Polisen har gjort ett sjukt bra arbete och de finns så mycket som pekar på NBs skuld.

Sluta kolla johan falk och kom ner på jorden istället.
2015-11-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Vastmanlanning
Hej. Enligt något vittne som satt på sin altan just då, såg Lisa tala med någon i en svart SUV-liknande bil. AJ har en sådan, och jag tror inte den nu misstänkte skulle få köra den bilen.
De som troligen kör den svarta SUV,en är antingen AJ eller någon i familjen.
Har också läst i en tråd att någon sett en svart Range Rover.
Lisa stod då och talade med dom med hjälmen hängande över sin arm.
VEM vittnet som satt på sin altan i närheten, skulle jag gärna vilja ha mer info om.
Hon borde förhöras igen mer ingående ang. den svarta bilen.
Det ska vara det sista som sets av Lisa i livet.
ingo22

Har detta retts ut?
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Hade folk varit intresserade av den sekretessbelagda bilagan upplagd?

Ja. Men bara text inga bilder. Sånt klarar inte jag av att se på utan mardrömmar. så tackar gärna ja till läsning av den sekretessbelagda bilagan men utan att se bilder på en död Lisa.
Senast redigerad av joh80 2015-11-03 kl. 20:49.
Bannlyst
SpårningsKvaliteten på DNA vid Psoriasis - Forensiskt
Gällande DNA från Nero har det sagts att psoriasis gör att man sprider mer DNA. Det må vara en sanning i sig När det gäller huden, men den sanningen förefaller inte gå att översätta till en ökad spårbarhet. Tvärtom gäller dock. Har man psoriasis är handavtryck etc svårare att spåra.

Citat:
Regarding psoriasis patients, we detected full DNA profiles in only 64% and 55% of handprints before and after therapy. In contrast, in ulcus patients and controls, full DNA profiles were obtained in much lower numbers. We conclude that active skin diseases like atopic dermatitis or psoriasis have a considerable impact on the amplificable DNA left by skin contact with surfaces. Since up to 7% of adults in European countries suffer from one of these diseases, this could explain at least partially the varying quality of DNA from weak stains.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21573897
Good shedder or bad shedder--the influence of skin diseases on forensic DNA analysis from epithelial abrasions.

Vilket egentligen torde vara det enda relevanta.
Men också kunna förklara frånvaron av DNA spår från nero på neros egna solbrillor. Dem faktan torde väl ändå ha viss relevans?
2015-11-03, 20:48
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Frugans DNA tack. Vettig förklaring.

NB och frun har sex. NB tvättar sig inte (duschar max en gng per vecka enligt förhör).
NB onanerar i samband med mordet. Fruns DNA på händerna. Händerna på Lisas trosor.

Väldigt vettigt och väldigt troligt.

Spermatäckta väggar. Lisas byxor och trosor nerdragna.

NBs blod på insidan av byxorna
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linderman
nej. Jag bad om en vettig förklaring.
Du gav mig "han handlade i ren instinkt och skar ner henne för att se om han kunde rädda henne"

I samma veva passade han på att dra ner hennes byxor. Mun mot kön metoden skulle användas eller?
Sluta nu för fan.

Jag skrev att han skar ner henne för att se om hon ännu levde, eller gick att rädda. Hennes kläder var säkert redan uppdragna/nerdragna - detta för att få det att se ut som ett sexualmord; eller så var det det fast utfört av någon annan.

Att använda sig av en fras som "mun mot kön metoden" i sammanhanget säger faktiskt mer om dej - bondtölp.
Medlem
Mack-Bolans avatar
Som de flesta övriga anser jag att detta fallet är solklart och rätt person är åtalad och snart också lagförd.

Allt pekar på den misstänkte, finns helt enkelt ingen annan möjlighet då avsaknad av dna från annan (förutom frun) också är ett bevis.

Inte förvånad att samma konspiratoriska personer även i denna som andra krimtrådar inte kan se bevisbördan.
Aldrig funderat på att rättssystemet och bevisen är bra, och erat omdöme undermåligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in