2015-11-03, 20:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Märkligt om AB:s fingeravtryck fanns på brillorna men inte NB:s, det är ju NB som brukar köra bilen, använder inte handskar och ett vittne såg en av bröderna framföra bilen, föraren hade solglasögon. Vems är brillorna, egentligen, vem brukar använda dem?

Solglasögonen tros vara NB´s.
AB uppger i förhör att han nog använt dom någon gång, men minns ej när senast. (Förhör 23/9)

Rimligtvis bör NB gett träff på glasögonen, men nu bidde det inte så.
Men AB har alibi och kan ej misstänkas ur någon annan aspekt än detta med tejpbiten och solglasögonen, vilket blir irrelevant. Måhända han luktar avskum pga tidigt förhörs-ljug men jaja..
Senast redigerad av rotesau 2015-11-03 kl. 20:16.
2015-11-03, 20:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
NB hann med allt från kl 16 tills han ses köra i räserfart mot Martorp 19-19.15.
Jag har nog förklarat för dig, tja, 5 ggr nu - men aldrig fått ett svar tillbaka mer än samma motfråga som nu. NB var ensam förstår du.

Du ska presenterat en kontakt mellan Lisa och ynglingen, hur hon kom in i ladan, mord, självmordsarrangemang han ångrar, ringer en rik knös och väntar in NB. Är det sistnämnda som arrangerar det som mord med sexuellt motiv eller vem menar du?
Lisa slutade inte förrän efter kl 18, och hon levde 18:22, sannolikt 18:26. En okänd bil stod utanför ladan 18:45, den var borta 18:50-18:55. Vad var det för bil? Det är något som åklagaren borde ha förklarat.

En finnig skyddsling lockade med Lisa in i ladan. Där uppstod ett handgemäng som slutade i strypmord i hastigt mod. Ynglingen hängde upp Lisa, men ångrade sig och ringde sin beskyddare som kontaktade NB när denne kom hem från pizzaköpet. Han åkte ut till ladan, skar ner Lisa och lade henne i skyddslingens bil. De var i mjölkrummet när pappan utlöste larmet och gömde sig. När han tog första svängen till Källby körde de till Martorp.
2015-11-03, 20:10
Medlem
tojos avatar
Varför haka upp sig på att frugan inte har försörjning utan sin make? Tror folk på allvar att hon är beredd att ta hem sin mördare till man för att få en inkomst? Jag tror att hon tror att han är oskyldig. Vilket i sin tur kanske leder till att han är det. Ve och fasa om den sjuke mördaren springer fri.

Citat:
Ursprungligen postat av Black.water
Så nu har jag läst hela tråden, det jag kan konstatera är att det här är ett ämne som berör.

Hur lång tid tog det? 100,000 inlägg, med i snitt 30s på varje är uppåt 1000 timmar.
2015-11-03, 20:11
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Exakt! Det är i princip OMÖJLIGT att inga fler dna-spår än från NB och LH fanns på några av de testade ställena. Oavsett om NB är skyldig eller inte (vilket han troligen är) så verkar detta väldigt selektivt utrett/redovisat...

Finns säkert massa DNA från massa olika personer inne i ladan.

Men man kan omöjligt testa varje kvadratmillimeter av en lada på flera tusen kvadratmeter (två våningar dessutom). Praktiskt omöjligt.

Man måste välja vad man ska testa. Och då testar man ju rimligtvis det man gjort. Tejp, snöre, kläder. allt som Lisa kommit i kontakt med.
2015-11-03, 20:11
Medlem
Man kan ju lika väl skylla på mamman som pappan. Konspirationsteoretikerna förnekar sig inte
2015-11-03, 20:12
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Det är polisens sak att utreda pappan. Det tycks inte gjort.

Vad hände den där söndagen egentligen mellan pappan och LH?
Hur var relationen mellan pappan och LH egentligen?
Varför svarade inte LH på pappans sms?
Vad står det i smsen (inklusive det som skickades till LH 17.48)?
Vad innehöll "fickringningen" egentligen? Polis bör väl ha kontrollerat när caféet larmades på och kan då utesluta att det var kollegorna i bakgrunden? Inga uppgifter talar för att caféet larmades på kl 18.26 eller efter utan innan. Och om pappans uppgifter stämmer måste LH ha träffat flera personer efter det att kollegorna åkt. Vilka var dessa? Borde inte polis vara intresserad av vilka som fanns i området denna tid? Borde inte positioneringar av mobiler vara intressant då? Har inte dom hört av sig till polis?
Varför ringde han inte tillbaks efter "fickringningen", dottern befann sig trots allt långt ifrån hemmet? Särskilt som han åkte till caféet på eftermiddagen som en "orolig förälder"?
Varför gjordes besöket på söndagen? Hur var det mötet mellan pappan och LH?
Pappan uppger att besöket gjordes som en "orolig förälder". Vad fanns att vara orolig för då?
När uppkom skadorna på mopeden?
Varför lämnar pappan fel uppgifter om hjälm och rättar uppgiften dagen innan den hittas?
Varför ljuger pappan först i förhör och säger att LH svarat på smset?
Varför ringer inte pappan till LH under kvällen?
Varför är inte pappans mobil positionerad/undersökt?
Varför engagerar sig pappan till fullo under veckan i Blomberg (sover knappt)? Är det viktigare att vara på plats i Blomberg än hemma?
Varför är pappans militärkompisar på plats på söndagen och hela veckan? Hur rimmar det med att pappan ringer till vännerna/kollegorna kl 05.25 på söndag natt och säger till dom att dom kan åka hem (han uppger att dom kom dit kl 03.00)? Behövdes dom inte längre när dom ändå kommit dit mitt i natten?
Varför gör pappan och hans militärkompisar flera fynd? Fynd som inte ser ut att ha legat där länge.
Varför är pappans vän den som misstänkliggör litauerna?
Varför väljer pappan en suspekt sexualbrottsadvokat?
Hur uppträder pappan och Tore Brandtler i rätten?

Sen får du lägga till vem som är sannolik GM enligt kunskap och statistik och vem som kan ha motiv. Jag tror som flera andra att brottet begåtts i hastigt vredesmod.

Intressant , men en fråga bara hur spekulerar du kring att NB dna finns på lisas kläder?

Det är ju faktiskt det ända som egentligen binder NB för mordet, sen alla turer med vittnen som sett en grå bil som liknar NBs är trots allt rätt så vaga. Men ihop med NBs dna blir dessa vittnes uppgifter väldigt starka.
2015-11-03, 20:12
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
35 åringen skulle kunna vara oskyldig om det inte vore för att man hittat hans frus dna på Lisas kläder,,,,..

Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Ja. Egentligen är väl det ett av de starkaste bevisen när man tänker efter lite.

Japp så är det, förvånande att åklagaren inte trycker mer på det
2015-11-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
jo, jag tänker själv och jag har läst FUP, alla bevis talar för att det är NB och ingen annan. Det är ni som tydligen förnekar blodspår, dna och allting som inte bekräftar er konspirationsteori.

Som sagt - du bekräftar ännu en gång att du med hull och hår sväljer det media väljer att betona, och polisens teorier och utredningsarbete.[/quote]

Jag läser förundersökningen och ser vilka bevis som finns. Att du drömmer om DNA och blodspår från andra personer betyder inte att det finns där. Alla bevis talar för att det är just NB. Jag förstår inte varför du tror att det finns en konspirationsteori när alla bevis emotsäger denna teori. Jag har läst innantill. Hur förklarar du hans blod på insidan av hennes byxor? Dna på snöret som dödade Lisa? och alla andra bevis som finns.
2015-11-03, 20:14
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför skulle personutredningen av NB varit ett fiasko? Det som är ett fiasko är att ingen personutredning på NBs bror har gjorts. Utan hans påståenden har godtagits utan vidare. Ingen av er reagerar heller på att det är NBs bror som jobbat i Sverige i sju år utan någon större framgång. Han inte ens svenska och framstår som hatisk mot den så kallade svensken i sin egen utsaga där han även påstår sig vara en bättre hantverkare än sin bror, vilket arbetsgivaren inte intygat. Det är också NBs bror som är intresserad av udda sexsidor vilket han medgett. Han har inget hållbart alibi för mordet. I FUP bedyrade han sitt avståndstagande från NB om det skulle visas att NB begått mordet. Samt sitt medlidande med Lisas familj. Som en fullfjädrad psykopat snackade han sig fri och nu är han oanträffbar .

Du tror att NB är oskyldig , jag har varit helt säker på att han är mördaren ända sedan lillebror släpptes .
Efter FUP och rättegång anser jag att NB till 100% är den som utfört det sadistiska och vidriga mordet på Lisa , och han har utfört det helt själv .
Lägg samman allt som finns mot honom , så finns ingen tvekan .
Någon trovärdig allternativ GM finns inte , så enkelt är det .
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Solglasögonen tros vara NB´s.
AB uppger i förhör att han nog använt dom någon gång, men minns ej när senast. (Förhör 23/9)

Rimligtvis bör NB gett träff på glasögonen, men nu bidde det inte så.
Men AB har alibi och ej kan misstänkas ur någon annan aspekt än detta med tejpbiten och solglasögonen. Måhända han luktar avskum pga tidigt förhörs-ljug men jaja..

Jag fiskar inte efter att AB är mördaren, snarare en medhjälpare i någon del. Ofattbart att AB:s fingeravtryck fanns på brillorna men inte NB:s. Någonstans har jag en känsla av att alla tre är inblandad på något vis.
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vart får du den sexuella störningen ifrån?? Skulle jag kolla igenom din dator så hittar jag med säkerhet samma typ av bilder. Tyckte tom det var väldigt lite sånt i datorn för en normal man. Tror inte du förstår riktigt vad en snabb titt på en porrsida lämnar för spår i din dator!

Våldsporr med bundna kvinnor hittas garanterat inte hos alla män, eller hos alla kvinnor som ser på porr. Det handlar om bilder som sparats på datorn, inte om bilder som bara råkat komma upp. Dessutom denna sortens bilder kommer inte upp på vilken porrsida som helst[/quote]

Det var väl inte nedsparat utan det fanns i cache-minnet.
2015-11-03, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonsPappa
Jag skrev sexuell störning eller sexuell besatthet med fascination för sex med våldsinslag, bundna kvinnor, något som passar bra ihop med tillvägagångsätt
[/quote]
Ok: Att han har en besatthet/djup fascination för våld är väl inte visat?[/quote]

Han gillar uppenbarligen att titta på våldsporr där kvinnan förnedras, gärna med att bli bunden eller utsatt för typ stryptag. Något som stämmer mycket väl med tillvägagångssättet med hängning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in