2015-11-03, 16:25
Medlem
Ferry31s avatar
Aftonbladet skriver att Lisa Holm hade dödlig otur. Ja, det är väl ett sätt att påpeka det uppenbara. Finns nog inget mer att säga här än en fruktansvärd jävla otur.

Ska mycket till för att en person ska vara motiverad och i synnerhet kapabel till att utföra ett sånt här hemskt brott. Speciellt också med alla omständigheter. Väldigt nära sig själv, på en ganska exponerad plats och dessutom tidigt på kvällen. Värst av allt är väl ändå att Lisa var ganska överbeskyddad av sin pappa och de hade planerat noggrant innan, provkört och bestämt att hon skulle skicka SMS etc. Tyder lite på att de var noga kring hennes säkerhet och alltid beredda på det värsta. Fruktansvärt orättvist när såna föräldrar som verkligen bryr sig om sina barn råkar ut för detta. Fyfan.
2015-11-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Kan tillägga att jag fick identifiera en som legat i 15 dagar. Fast de visade mig inte kroppen (vore en smärre chock) utan en detalj på kroppen - ett stort ärr på armen - och jag kunde på så sätt identifiera personen.

Jag tänker att det kan ha varit något liknande här. Någon detalj på kroppen, om inte klädesplagg så kanske ett ärr eller födelsemärke.

Så som det beskrivs så verkar det som att kroppen varit i ett mycket dåligt skick när den hittades så jag har svårt att tänka mig att de velat se. Sen sa ju Brandtler dagarna före rättegången att han hade rekommenderat familjen att lämna rättssalen när de skulle gå igenom bilderna på Lisa, för att de skulle få minnas henne så som hon var innan.
2015-11-03, 16:26
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Precis.. jag har tex knullat en hel del runtom i sverige . Så om någon råkar bli mördad där jag en gång lagt en sats så är jag mördare?

Ja, kanske. Speciellt om det även hittas DNA från din fru på BO kalsingar

Detta måste ju bli en klassiker
Citat:
Semir Hasanbegovic: Det har funnits en hotbild mot 35-åringen tidigare som han har berättat om. Kanske lite långsökt men man konkurrera om arbeten och olika saker kan inträffa, fortsätter Rönnbäck.
2015-11-03, 16:27
Medlem
Ju mer advokat Rönnbäck pladdrar desto tydligare blir det ju att litauern är skyldig.

Detta kan bara sluta på ett sätt enl mig. Mord och livstid.
2015-11-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Kan man fälla någon på enbart tekniska bevis. Det verkar så.
Men det medför ju en oerhört dålig rättsäkerhet.
Man blir då utlämnad till polisen, allt hanger på att alla poliser både gör allt korrekt och att de har 100 %-ig integritet.
Finns det inga korrupta poliser i Sverige?
Kan vi vara säkra på det?
Inte en enda?

Så du menar att om det inte finns vittnesuppgifter så skulle en gärningsman aldrig fällas mot sitt nekande?
2015-11-03, 16:28
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Retoriskt sätt är ju IR totalt värdelös.

Nog för att hon har ett svårt fall, men ska hon fortsätta som försvarsadvokat kan det vara bra att plugga lite retorik och förstå hur man lägger upp en redogörelse retoriskt.

Hennes slutplädering är ruskigt osammanhängande, väldigt luddig och framför allt riktigt spretig.

Värdelös försvarare är hon, den goda inger Rönnbäck.

Målsägande väljer iallafall ett retoriskt grepp och håller en linje vilket han ska ha kredd för.
IR är uppe i 1h15min nu dessutom. Det är ganska fundamentalt i muntlig framställan att inte överskrida en timme om man vill ha lyssnarnas uppmärksamhet. Ledamöterna är bara människor och de har suttit och lyssnat sedan 9 i morse och tänker nog mest på att åka hem. Dags för IR att runda av med lite effekt.
2015-11-03, 16:29
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Kan man fälla någon på enbart tekniska bevis. Det verkar så.
Men det medför ju en oerhört dålig rättsäkerhet.
Man blir då utlämnad till polisen, allt hanger på att alla poliser både gör allt korrekt och att de har 100 %-ig integritet.
Finns det inga korrupta poliser i Sverige?
Kan vi vara säkra på det?
Inte en enda?

HAHA
Man kan bli fälld helt utan bevis också.
Flera gånger.
För mord.
2015-11-03, 16:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför finns det ingen DNA i bilen där kroppen transporteras? Har han lagt ut ett jävligt bra skydd som sedan slängts åt helvete, så inget DNA fastnar i bilen, eller är det omöjligt att det inte finns spår om en person befunnit sig i en bil?
Någon insatt i DNA? Varför finns inga DNA-spår av Lisa i bilen, trots att hon transporterats i den till arbetsboden? Finns det liten statistisk chans att DNA inte fastnar?
2015-11-03, 16:30
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Från Inger Rönnbäcks slutplädering;

Har sällan hört någon pladdra så mycket som hon - från allra första stund till nu - utan att någonsin ha något vettigt att tillägga. Kritisera och angripa går bra men fungerar ju inte i längden när man som hon inte har någon substans i kritiken, inga rimliga förklaringar på något alls.
Oseriös, obehaglig, inkompetent, känns väldigt pinsamt att lyssna på.

Jag får samma intryck av försvarsadokaten.
Om man nekar så som NB gör borde ju advokaten kunna föra fram en alternativ teori.
Men allt som sagts är att han inte vet, inte kan förklara.

Det gör ju bara att NB framstår än tydligare som GM.
2015-11-03, 16:30
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Ju mer advokat Rönnbäck pladdrar desto tydligare blir det ju att litauern är skyldig.

Detta kan bara sluta på ett sätt enl mig. Mord och livstid.

Delar din uppfattning. Med ett tillägg dock - utvisning efter avtjänat straff.
2015-11-03, 16:31
Medlem
nu tar IR upp kattmisshandeln igen i sin plädering,
hon verkar ha svårt att sålla, all in minst sagt....
hon måste vara psykopat...
2015-11-03, 16:31
Medlem
"Hon kritiserar att polisen ska ha sparkat till en katt så att den skrek till när 35-åringen greps. - Man laddar upp när man ska ta hand om någon som man har bestämt sig för att är skyldig."

Wtf? Förstår inte varför hon endast sysslar med att kritisera alla inblandade i fallet istället för att faktiskt påtala eventuella scenarion där NB är oskyldig?

Hade hon inte i det här läget tjänat med på att gå all-in på att skuldbelägga brodern? Nu talar hon ju bara ostrukturerat runt allting annat orelevant och ger ett ganska otrovärdigt intryck?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in