2015-11-03, 14:32
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
Det finns inget annat straff Nerijus Bilevicius kan få än livstidsfängelse + livstid... Ni säger han kommer frias i hovrätten... Jajajaja, grisar kan flyga eller????

Han har inte ens blivit dömd i tingsrätten.
2015-11-03, 14:32
Medlem
Strombolizs avatar
Får hoppas på att han får leva resten av livet i litauiskt fängelse och inte dom hotell vi har i det här landet.
2015-11-03, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
Det finns inget annat straff Nerijus Bilevicius kan få än livstidsfängelse + livstid... Ni säger han kommer frias i hovrätten... Jajajaja, grisar kan flyga eller????

Utan tvekan livstid. Finns inga förmildrande omständigheter. Det är planlagt och det finns en brutal råhet. Åklagaren hade en mycket stark plädering. Väl underbyggt med stark teknisk bevisning som inte går att ignorera. Försvaret kommer att falla platt med alla teorier.
2015-11-03, 14:33
Medlem
Tingsnotariens avatar
Britta Svensson: Mycket stark insats av åklagaren Lars-Göran Wennerholm. Byggde upp en helhetsbild på ett bra och övertygande sätt, först utan att ens nämna DNA-spåren.

Instämmer i att Lars-Göran Wennerholm gjort en exemplarisk insatts i denna utredning och i denna rättegång. Hatten av.
2015-11-03, 14:34
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Var inte lampkupan lagd upp och ner samt väldigt dammig när den hittades? Säden såg dessutom rejält intorkad ut.

Dom kan väl tyvärr inte tidsbestämma sperma ännu vad jag förstår. Men expert skulle säkerligen kunna se skillnad om det var nytt eller flera månader gammalt men det måste ju gå att bevisa också.
2015-11-03, 14:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tecken som jag ser det på att hon är i beroende ställning till sin make.
Ungefär som äpplet faller nte långt från trädet.
Ja vet inte? Men jag själv är sexuellt frigjord och behöver inte porrfilm mm
För att gå igång.
Här verkar det vara en gemensam vana.
Då undrar jag hur vanligt det är?
Det kan nog förklaras om man har ett skitdåligt sexliv, enformigt och dant.
vilket hon vittnat om.

Skulle aldrig orka leva med en man som jag inte kan attrahera sexuellt och får jobba arslet av mig för att han ska få upp den som sen på fyllan trackar mig.

Nått är fel här

Det är inte alls ovanligt att mannen pressar kvinnan att kolla på porr tillsammans med honom. Det läser man/hör man om jämt, och jag har även haft väninnor som har berättat sådant för mig.
2015-11-03, 14:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Här är det en gammalt rike, med historik där man ställer upp för de högvördiga. Den här dåliga utredningen och det snabba tunnelseendet hade inte kunnat hända i Dalarna, Halland eller i någon storstad. Det kan bara hända i Västergötland, Kinnekulle. Den aspekten har helt bortsetts från.

SÅ lokalt begränsat är det väl inte? Däremot stämmer det ju att feodalismen aldrig nådde upp över en viss gräns - minns inte nu om det var Dalälven, men det bör ha varit däromkring i alla fall. Detta med mäktiga godsherrar som har arrendebönder/torpare och en massa andra underlydande knutna till sitt gods, är typiskt de bördiga områdena i södra Sverige.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Jag hoppas han inte utvisas, för folk får en illusion att vi utvisar mördare- det gör vi inte.

Jag hoppas att han utvisas efter något/några år. Det var någon som tidigare postade lite information om hur det fungerar när man avtjänar livstid i Litauen. Om jag inte minns helt fel var det:

- 25 år är 25 år och kommer inte att kortas ner.

- Endast ett kort besök och ett långt var tredje månad tillåts.

Sedan var det något med brevväxling och telefon.
Med andra ord: mycket mer isolerande miljö än i Sverige. Ett hårdare straff. För någon som utfört detta fruktansvärda mord känns det inte annat än helt rätt.
Senast redigerad av crameol 2015-11-03 kl. 14:41.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
Dom kan väl tyvärr inte tidsbestämma sperma ännu vad jag förstår. Men expert skulle säkerligen kunna se skillnad om det var nytt eller flera månader gammalt men det måste ju gå att bevisa också.

Det är väl bara att dra av en sats i en plastkopp av något slag och lämna den några dagar, jag misstänker att den ganska snabbt torkar. Framkommer det någonstans när hans sperma hittas i lampkupan? Det var efter att LH hittats om jag förstår det hela rätt, alltså ca en vecka efter själva brottet?
2015-11-03, 14:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Begått detta brott av egen fri vilja.

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ge dig nu! Du och din svans är SVÅRT osmakliga sen månader tillbaka! NB är körd! Han har tagit en flickas liv och framtid och han SKA sona för det. Det är hans eget och ingen annans fel.

Detta är helt och hållet NB:s eget fel och ingen annan har tvingat honom att göra det han gjorde den 7 juni.

Han har mördat en flicka p. g. a. sina egna sjuka fantasier och för att maximal "njutning". En sådan person skall förstås sota för detta. Det enda straff som han har gjort sig förtjänt av är just livstids fängelse. Tyvärr finns inte det kapitala straffet för sådana här genomvidriga individer.

Verkligen mycket osmakligt som t. ex. det s. k. "pappaspåret" som har hållit på i månader och ältats.
2015-11-03, 14:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Åklagaren påstår att NB har lockat in Lisa i ladan, stick i stäv med vad Lisas pappa säger att hon skulle göra.

Vad skiljer?
Pappan:
Citat:
– Hon skulle aldrig gå fram till en okänd om han inte vore i nöd eller om hon inte var tvingad. Det är jag helt säker på.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21667957.ab
ÅK:
Citat:
Jag anser att det har gått till på föjande sätt Han kör fram sin bil till ladans öppning, han har lockat över Lisa på något sätt.
live nlt
2015-11-03, 14:41
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Jag hoppas jag att han utvisas efter något/några år. Det var någon som tidigare postade lite information om hur det fungerar när man avtjänar livstid i Litauen. Om jag inte minns helt fel var det:

- 25 år är 25 år och kommer inte att kortas ner.

- Endast ett kort besök och ett långt var tredje månad tillåts.

Sedan var det något med brevväxling och telefon.
Med andra ord: mycket mer isolerande miljö än i Sverige. Ett hårdare straff. För någon som utfört detta fruktansvärda mord känner det inte annat än helt rätt.
Om han döms i Sverige så är det två/tredjedels frigivning som gäller även om han avtjänar straffet i Litauen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in