2015-11-03, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iammrbean
Jag köpte imorse för 458kr... Stått på Marknaden hela dagen.. Betyder detta att dagens uppgång inte gynnar mig?? FAST jag handlade innan uppgång...
Nästa gång handla för mer än vad som är lägsta så garanteras du att ordern går igenom. Lägg order på 480 om det står på 460. Du kommer oavsett att handla för det pris som är lägst, det vill säga står priset på 470 när du handlar för 480 så blir det att du handlar för 470.

Men denna diskussion lämpar sig mer för nybörjar-tråden
2015-11-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iammrbean
Jag köpte imorse för 458kr... Stått på Marknaden hela dagen.. Betyder detta att dagens uppgång inte gynnar mig?? FAST jag handlade innan uppgång...

Köp fonder istället... och akta dig för fingret ifall du är kortsiktig!

Med all välmening.

MVH
2015-11-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latexking
Vad får dig att tro att jag inte känner till bolaget? Vet exakt vad de gör och de olika produkterna. Vet också att flera andra tillverkare börjar flåsa fing i nacken, fing har tills nu tagit nästan hela markanden på förutom de två största som har nära 45% av hela mobil delen. Vet också att sensorer kan ta plats på betalkort förutom alla andra områden.

Vet också att fram tills nu var fingerläsarna rent ut sagt dåliga och det är sista åren som de har blivit så pass bra att de inte längre är en omständig och krångligt för slutanvändarna att använda. Vet att Fing var ytterst nära konkurs. Vet att bolaget har funnits från slutet av 90-talet. Vet mycket om alla skandaler kring insiderbrotten och allt runt om kring.

Problemet är inte att de nu tjänar bra och tar stor andel av marknaden utan vad händer lite längre fram? Qualcomm har tagit fram en riktigt fingerprintdödare och klarar de att få sin skit i ordning och kan få ut stora mängder av sensorn blir det oerhört tufft för lilla göteborgsbolaget. I västa fall finns sensorn redan i första telefonen i november och några bedömare tror på nästa år. Tänk på att qualcomm är en av tiotal bolag som inte kommer att sitta still.

Detta är vad lantto har sagt;

Citat:
I Breakits artikel påpekade Jörgen Lantto även att Qualcomm i första hand ska lansera en plattform som stödjer integrationen av fingersensorer. Det betyder att själva sensorn kan komma från någon annan än Qualcomm.

"Det kan lika gärna bli vår eller någon konkurrents fingersensor som integreras på Qualcomms plattform. Att Qualcomm kallar sin plattform för "Sense ID" gör att det lätt blir missförstånd", sade Jörgen Lantto till Breakit.

Källa;http://www.svd.se/fingerprint-ser-konkurrens-fran-qualcomm-forst-2016

Dessutom skall det tilläggas att Xiami kommer inte använda qulacoms ultraljud.

Närmaste konkurrenten är NEXT som ligger 18 månader efter FPC.
2015-11-03, 11:37
Medlem
Latexkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Detta är vad lantto har sagt;

Källa;http://www.svd.se/fingerprint-ser-konkurrens-fran-qualcomm-forst-2016

Dessutom skall det tilläggas att Xiami kommer inte använda qulacoms ultraljud.

Närmaste konkurrenten är NEXT som ligger 18 månader efter FPC.

Next sensorer borde du läsa på lite om, för vad du har missat behöver jag uppenbarligen skriva en bok om

18månader efter som skulle vara närmaste konkurrent....Ärligt talat vem har lurat i dig dessa sagor? Allvarligt hur kan man vara så okunnig? Synaptics? Eller menar du nära i antal mil? Ja det är inte så långt till norge
2015-11-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latexking
Next sensorer borde du läsa på lite om, för vad du har missat behöver jag uppenbarligen skriva en bok om

18månader efter som skulle vara närmaste konkurrent....Ärligt talat vem har lurat i dig dessa sagor? Allvarligt hur kan man vara så okunnig? Synaptics? Eller menar du nära i antal mil? Ja det är inte så långt till norge
NEXT bekräftar

Citat:
Next Biometrics: Bedömer sig ligga 18 månader bakom Fingerprint
Källa:http://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/IT/Fingerprint-Cards/Nyheter/2015/Next-Biometrics-Bedomer-sig-ligga-18-manader-bakom-Fingerprint/

Tydligen kan du väldigt lite om FPC och närmaste konkurrenter. Dina inlägg visar det.

Som sagt, NEXT offentligt säger de befinner sig 18 månader bakom FPC i produktutveckling.
2015-11-03, 12:08
Medlem
Intressant handel vi ser idag.

Bryter vi 502kr så tror jag att det blir vidare uppgång.

Väldigt hög risk på spel just nu.
2015-11-03, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Intressant handel vi ser idag.

Bryter vi 502kr så tror jag att det blir vidare uppgång.

Väldigt hög risk på spel just nu.

Jag skulle nog föredra en långsam uppgång. 510 kr vid slutet av morgondagens handel tycker jag är perfekt.

På rapport dagen lär det skjuta med 50 spänn enkelt med tanke på vi har gått ca 35-40 spänn upp sedan några dagar.

Det skulle kännas lite galet att står runt 520 kr en dag innan rapporten. Jag delar i alla fall Crowhaters teori om kursuppgången. Nice and gentle.
Senast redigerad av maconero 2015-11-03 kl. 12:17.
2015-11-03, 12:23
Medlem
Citat:
Jag skulle nog föredra en långsam uppgång. 510 kr vid slutet av morgondagens handel tycker jag är perfekt.

På rapport dagen lär det skjuta med 50 spänn enkelt med tanke på vi har gått ca 35-40 spänn upp sedan några dagar.

Det skulle kännas lite galet att står runt 520 kr en dag innan rapporten. Jag delar i alla fall Crowhaters teori om kursuppgången. Nice and gentle.

Ju högre och snabbare uppgång innan rapport, desto högre blir risken att vi får en dipp till rapporten.
2015-11-03, 12:34
Medlem
Latexkings avatar
Citat:
NEXT bekräftar

Källa:http://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/IT/Fingerprint-Cards/Nyheter/2015/Next-Biometrics-Bedomer-sig-ligga-18-manader-bakom-Fingerprint/

Tydligen kan du väldigt lite om FPC och närmaste konkurrenter. Dina inlägg visar det.

Som sagt, NEXT offentligt säger de befinner sig 18 månader bakom FPC i produktutveckling.

NEXT är inte närmaste konkurrent, sen om de tycker sig ligga X antal månader efter har inte med saken att göra. Next är inte något hot mot fing. Qualcomm och syna är hotet och de ligger inte några 18månader efter ska du veta.

NExt fokuserar mer på pc marknaden och har en helt annan typ av sensor.
2015-11-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Ju högre och snabbare uppgång innan rapport, desto högre blir risken att vi får en dipp till rapporten.
Så sant!
2015-11-03, 12:50
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Så sant!

Sæljer mina futtiga 80 aktier imorgon tænker jag, vært att sætta in allt igen sen på torsdag beroende på kurs? och sedan vænta till sommaren?
2015-11-03, 14:38
Medlem
Latexkings avatar
500kr innan dagens slut och på onsdag plus 30-60kr som mest. Ska bli spännade att följa reaktionen, håller uppgången ända in i mål eller börjar nerverna vackla redan dagen innan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in