2015-11-03, 10:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
210000 kr fick mig att fega ur.

Man ska inte bli girig brukar folk säga...

"den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket" gäller här i allra högsta grad.
2015-11-03, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latexking
Går aktien upp till 530-570 dagen innan rapport är det läge att inhandla "Blanka Fing" även om det blir en drömrapport börjar värderingen återigen närma sig orimliga nivåer. Orsaken till att den lyckades gå till 530 var att aktieägarna manipulerade certifikatbanken till att bli tvingad att köpa på dagshögsta. Inte olagligt och om jag var i samma läge skulle jag gjort exakt samma grej.

Skulle samma nivå nås enbart på förhoppningar och sen den efterkommande rädslan att vinsten återigen skulle förvinna kan skapa stora rörelser igen. Inga stora aktörer vill ha med ett bolag som har dessa svängningar, blir lite kalkonstämpel på allt

Med det resonemanget så kommer Fingret aldrig att passera den nivån igen för att.... ja.... den nivån var orimligt hög, just då? Förra veckan? Förlåt, men fick en flashback till när folk rek sälj på 30 kr för ett litet tag sedan.

Vi måste även tillägga till det faktum att nu är Commerzbank ute ur bilden. Men ändå går vi uppåt. Fundera lite på det...

Du har dock lite logik ändå att folk som har bränt sig är mer ödmjuka nu när vi närmar oss ATH igen och därefter vill vinstsäkra snabbare. Men det finns även en del som säger att "det som hände hade inget med bolaget i sig att göra"...

Det jag ser framför mig är att det snart kommer att dippa igen. Den uppgång vi har haft sedan i måndags har varit riktigt riktigt brant. Med en sån brant uppgång och en rapport som ligger bakom hörnet samt förra veckans scenario, så finns det nog många som är lite rädda av sig även om de VET att rapporten kommer vara grym.

Kan det vara så att vi dippar lite innan rapport imorgon och därefter går det upp igen efter en grym rapport? Eller kan det vara så att vi stiger som en heliumballong mot stratosfären? Det finns mycket som talar för båda scenarion.

Cadian måste köpa en hel del aktier och tekniskt sett så kommer vi upp nu till 500-530kr utan problem.

Det är därför man ska vara smart nog att göra något som låter en få en win-win på båda typer av scenarion. Risk management. Sätt en stoploss på en nivå och därefter flytta upp den successivt, så har man både skyddat sig mot ett brant fall men även låter det stiga ohindrat. Sen när det vänder så kommer dippen men man har en stoploss som skyddar en mot fallet. Man kanske inte hamnar exakt i toppen av berget, vilket är sjukt svårt, men man hamnar bra nära. Eller så säljer man i omgångar, t ex. 50% innan rapport och ligger inne med resten på en tight stoploss. Det värsta fallet är att man har vinstsäkrat. Sen är det fingerfredag!
Senast redigerad av Harakash 2015-11-03 kl. 10:15.
2015-11-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Med det resonemanget så kommer Fingret aldrig att passera den nivån igen för att.... ja.... den nivån var orimligt hög, just då? Förra veckan? Förlåt, men fick en flashback till när folk rek sälj på 30 kr för ett litet tag sedan.

Vi måste även tillägga till det faktum att nu är Commerzbank ute ur bilden. Men ändå går vi uppåt. Fundera lite på det...

Du har dock lite logik ändå att folk som har bränt sig är mer ödmjuka nu när vi närmar oss ATH igen och därefter vill vinstsäkra snabbare. Men det finns även en del som säger att "det som hände hade inget med bolaget i sig att göra"...

Det jag ser framför mig är att det snart kommer att dippa igen. Den uppgång vi har haft sedan i måndags har varit riktigt riktigt brant. Med en sån brant uppgång och en rapport som ligger bakom hörnet samt förra veckans scenario, så finns det nog många som är lite rädda av sig även om de VET att rapporten kommer vara grym.

Kan det vara så att vi dippar lite innan rapport imorgon och därefter går det upp igen efter en grym rapport? Eller kan det vara så att vi stiger som en heliumballong mot stratosfären? Det finns mycket som talar för båda scenarion.

Cadian måste köpa en hel del aktier och tekniskt sett så kommer vi upp nu till 500-530kr utan problem.

Det är därför man ska vara smart nog att göra något som låter en få en win-win på båda typer av scenarion. Risk management. Sätt en stoploss på en nivå och därefter flytta upp den successivt, så har man både skyddat sig mot ett brant fall men även låter det stiga ohindrat. Sen när det vänder så kommer dippen men man har en stoploss som skyddar en mot fallet. Man kanske inte hamnar exakt i toppen av berget, vilket är sjukt svårt, men man hamnar bra nära. Eller så säljer man i omgångar, t ex. 50% innan rapport och ligger inne med resten på en tight stoploss. Det värsta fallet är att man har vinstsäkrat. Sen är det fingerfredag!

Idag runt kl 15:30 lär vi känna till Cadians blakningsposition i FPC. Har minskat eller ökat? Men ja, du har rätt de bör köpa tillbaka snart.

Tänk på att OMX30 kommer välkomna FPC snart vilket kommer stabilisera kursen något när fonder ska köpa sig i FPC.
2015-11-03, 10:21
Medlem
krigsoffrets avatar
Stabil uppgång
2015-11-03, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Idag runt kl 15:30 lär vi känna till Cadians blakningsposition i FPC. Har minskat eller ökat? Men ja, du har rätt de bör köpa tillbaka snart.

Tänk på att OMX30 kommer välkomna FPC snart vilket kommer stabilisera kursen något när fonder ska köpa sig i FPC.

Så sant så! Ser vi fram emot att både höra idag eftermiddag ang Cadian samt se när fonderna kommer in i FPC. Det sistnämnda ser jag mycket fram emot, då jag gärna skulle vilja se en stabilare kurs. Dock så är ju fingret en traders våta dröm 2015. Ingen robothandel, extrem volatilitet, sjuk omsättning...

Men iaf tror jag att Cadian har skitit på sig och måste köpa.

Bankerna sket på sig, det var därför som det hände i förra veckan med certifikaten när de dumpade dem. Cadian sket på sig, det var därför de minskade sin blankningsposition. De misslyckades totalt med sin bedömning och gjorde det när vi var nära ATH. Hahaha...

Alla inser att fingret kommer att komma upp till nya högre nivåer i framtiden.

För de som ligger riktigt långa så finns ju inget att oroa sig för denna veckan. Men de som kör swing trading är ju lite mer intresserade av vad som händer.
2015-11-03, 10:49
Medlem
Jag köpte imorse för 458kr... Stått på Marknaden hela dagen.. Betyder detta att dagens uppgång inte gynnar mig?? FAST jag handlade innan uppgång...
2015-11-03, 10:53
Medlem
Latexkings avatar
Citat:
Huawei,Sony,Microsoft, LG och Google är några exempel som har samarbete med FPC. Några av världens största och mest kända bolag.

Känn dig ägd. Alternativt lära dig skriva dina tankegångar lite klarare.

Ägd? vilken barnsligt retorik. Sammarbeten låter fint, är det inte bara så att de kränger delarna i bulk till den som vill köpa? Ingen förnekar att flera kända bolag har köpt Fings sensor. Börsvärdet är utan att räkna närmare på saken runt 30miljarder nu och skulle det bli tal på ännu högre är det då ansträngt även vilka namn du får för dig att välja spontant kläcka ur dig.
2015-11-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iammrbean
Jag köpte imorse för 458kr... Stått på Marknaden hela dagen.. Betyder detta att dagens uppgång inte gynnar mig?? FAST jag handlade innan uppgång...
Vad betyder det? - om du har köpt aktierna , så borde du kunna se aktierna under sidan "mina sidor" i Avanza om du nu råkar ha Avanza.

Med hänsyn till att dagens lägsta är 460 kr , jag tror du köpte inte aktierna eftersom öpningscallen var på 464 kr.
Senast redigerad av maconero 2015-11-03 kl. 10:59.
2015-11-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latexking
Ägd? vilken barnsligt retorik. Sammarbeten låter fint, är det inte bara så att de kränger delarna i bulk till den som vill köpa? Ingen förnekar att flera kända bolag har köpt Fings sensor. Börsvärdet är utan att räkna närmare på saken runt 30miljarder nu och skulle det bli tal på ännu högre är det då ansträngt även vilka namn du får för dig att välja spontant kläcka ur dig.
Läs på vad bolaget gör och vilka produkter de erbjuder samt i vilka produkter de redan finns på marknaden.

Jag har mina egna synpunkter och du dina.
2015-11-03, 11:05
Medlem
Zilean1999s avatar
Citat:

Det betyder att du inte fick köpa några aktier.
2015-11-03, 11:07
Medlem
Citat:

Lmao klassisk nybörjar misstag! Nej ordern gick aldrig igenom.

Mvh
2015-11-03, 11:11
Medlem
Latexkings avatar
Citat:
Läs på vad bolaget gör och vilka produkter de erbjuder samt i vilka produkter de redan finns på marknaden.

Jag har mina egna synpunkter och du dina.

Vad får dig att tro att jag inte känner till bolaget? Vet exakt vad de gör och de olika produkterna. Vet också att flera andra tillverkare börjar flåsa fing i nacken, fing har tills nu tagit nästan hela markanden på förutom de två största som har nära 45% av hela mobil delen. Vet också att sensorer kan ta plats på betalkort förutom alla andra områden.

Vet också att fram tills nu var fingerläsarna rent ut sagt dåliga och det är sista åren som de har blivit så pass bra att de inte längre är en omständig och krångligt för slutanvändarna att använda. Vet att Fing var ytterst nära konkurs. Vet att bolaget har funnits från slutet av 90-talet. Vet mycket om alla skandaler kring insiderbrotten och allt runt om kring.

Problemet är inte att de nu tjänar bra och tar stor andel av marknaden utan vad händer lite längre fram? Qualcomm har tagit fram en riktigt fingerprintdödare och klarar de att få sin skit i ordning och kan få ut stora mängder av sensorn blir det oerhört tufft för lilla göteborgsbolaget. I västa fall finns sensorn redan i första telefonen i november och några bedömare tror på nästa år. Tänk på att qualcomm är en av tiotal bolag som inte kommer att sitta still.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in