Citat:
Ursprungligen postat av
Latexking
Går aktien upp till 530-570 dagen innan rapport är det läge att inhandla "Blanka Fing" även om det blir en drömrapport börjar värderingen återigen närma sig orimliga nivåer. Orsaken till att den lyckades gå till 530 var att aktieägarna manipulerade certifikatbanken till att bli tvingad att köpa på dagshögsta. Inte olagligt och om jag var i samma läge skulle jag gjort exakt samma grej.
Skulle samma nivå nås enbart på förhoppningar och sen den efterkommande rädslan att vinsten återigen skulle förvinna kan skapa stora rörelser igen. Inga stora aktörer vill ha med ett bolag som har dessa svängningar, blir lite kalkonstämpel på allt

Med det resonemanget så kommer Fingret aldrig att passera den nivån igen för att.... ja.... den nivån var orimligt hög, just då? Förra veckan? Förlåt, men fick en flashback till när folk rek sälj på 30 kr för ett litet tag sedan.
Vi måste även tillägga till det faktum att nu är Commerzbank ute ur bilden. Men ändå går vi uppåt. Fundera lite på det...
Du har dock lite logik ändå att folk som har bränt sig är mer ödmjuka nu när vi närmar oss ATH igen och därefter vill vinstsäkra snabbare. Men det finns även en del som säger att "det som hände hade inget med bolaget i sig att göra"...
Det jag ser framför mig är att det snart kommer att dippa igen. Den uppgång vi har haft sedan i måndags har varit riktigt riktigt brant. Med en sån brant uppgång och en rapport som ligger bakom hörnet samt förra veckans scenario, så finns det nog många som är lite rädda av sig även om de VET att rapporten kommer vara grym.
Kan det vara så att vi dippar lite innan rapport imorgon och därefter går det upp igen efter en grym rapport? Eller kan det vara så att vi stiger som en heliumballong mot stratosfären? Det finns mycket som talar för båda scenarion.
Cadian måste köpa en hel del aktier och tekniskt sett så kommer vi upp nu till 500-530kr utan problem.
Det är därför man ska vara smart nog att göra något som låter en få en win-win på båda typer av scenarion. Risk management. Sätt en stoploss på en nivå och därefter flytta upp den successivt, så har man både skyddat sig mot ett brant fall men även låter det stiga ohindrat. Sen när det vänder så kommer dippen men man har en stoploss som skyddar en mot fallet. Man kanske inte hamnar exakt i toppen av berget, vilket är sjukt svårt, men man hamnar bra nära. Eller så säljer man i omgångar, t ex. 50% innan rapport och ligger inne med resten på en tight stoploss. Det värsta fallet är att man har vinstsäkrat. Sen är det fingerfredag!