2015-11-03, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor
Har lite svårt att förstå att han fick kritik för detta när Henrik Schyffert inte fick kritik för samma slags uttalande.

HS uttalade vid en gala nyligen att "alla borde ta hand om sexiga syriska kvinnor" o syftade då på sin nya flickvän Nour El Refai. Varför får Wall kritik medan HS klarar sig ?

Är du en anhängare till hypotesen som lades fram på sidan ett i den här tråden, att Wall egentligen ägnar sig åt stand-up comedy snarare än politik?
Citera
2015-11-03, 13:29
Medlem
Socialkonservativs avatar
Jag förstår inte ens vad han vill komma fram till. Att det finns kvinnliga romska tiggare som som ser bra ut och...?
Citera
2015-11-03, 13:56
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begadan
Konstigt nog så verkar det som att "SD-gubbar" och gummor har en heder i att babbla innan de tänker. Spelar ingen roll liksom, det finns alltid bokstavstrogna pk-korrekta svennedumokrater som försvarar precis allt i alla lägen.

Men ditt stolpskott. Fattar du inte att bevisbördan ligger på den som framför den negativa kritiken?
DU anser att Wall har uttalat sig felaktigt. DU anser att Wall förtjänar negativa omdömen. Du påstår att Wall är en idiot.

Bevisbördan ligger på dig. Var god motivera. Presentera ett intellektuellt resonomang där du talar för din åsikt. Att bara jönsa ner imbecilla inägg om "svennedumokrater" som är jättekorkade duger inte särskilt långt.
Citera
2015-11-03, 14:07
Medlem
OliverCromwells avatar
Professor Rickard Wall har helt rätt även den här gången. Även om han uttrycker sig på ett speciellt sätt. Han är väldigt excentrisk. En skön kille.

Han försöker komma åt zigenarnas tradition kring barngiftermål. Ett viktigt ämne. I vanliga fall skulle zignarkvinnorna söka sig till välbeställda män om de var fattiga och kunde rycka sig loss. Men de är förmodligen fastbundna på grund av zigenarkulturen. Något som Wall menade att MP:aren bekräftade i DN-artikeln.

Det märkliga är att dom andra två idioterna (från MP och FI) gick upp på talarstolen för att säga att man "saknar ord". Saknar man ord så ska man väl fan inte begära replik! Idioter!
Citera
2015-11-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Men ditt stolpskott. Fattar du inte att bevisbördan ligger på den som framför den negativa kritiken?
DU anser att Wall har uttalat sig felaktigt. DU anser att Wall förtjänar negativa omdömen. Du påstår att Wall är en idiot.

Bevisbördan ligger på dig. Var god motivera. Presentera ett intellektuellt resonomang där du talar för din åsikt. Att bara jönsa ner imbecilla inägg om "svennedumokrater" som är jättekorkade duger inte särskilt långt.

Eh?

Jag anser ingenting om Wall och har definitivt inte fällt något som helst omdöme om honom.
Ditt svar däremot stärker tesen om att inte tänka efter före.
Eller läsa inlägg innan man svarar.
Fast jag är hemskt nyfiken på vad i texten det står att jag påstår att Wall är en idiot?
Citera
2015-11-03, 14:21
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Eh?

Jag anser ingenting om Wall och har definitivt inte fällt något som helst omdöme om honom.
Ditt svar däremot stärker tesen om att inte tänka efter före.
Eller läsa inlägg innan man svarar.
Fast jag är hemskt nyfiken på vad i texten det står att jag påstår att Wall är en idiot?

Du hävdar att han "babblar utan att tänka". Vilket är ett annat sätt att säga att Wall är en idiot.

Nu är du bara ohederlig när du försöker desperat slå ifrån dig från kritik.
Citera
2015-11-03, 14:27
Medlem
tronpretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Jag förstår inte ens vad han vill komma fram till. Att det finns kvinnliga romska tiggare som som ser bra ut och...?
Att möjligheten för kvinnorna att integreras i samhället och ta sig ur tiggeriet hade underlättats kraftigt om de inte giftes bort och blev med barn i tidig ålder. Att han uppmärksammar deras möjligheter att gifta sig med svenska män, i stället för att skaffa eget arbete och bli självständiga, är förstås inte särskilt politiskt korrekt, men visar faktiskt en ganska nykter syn på hur verkligheten ser ut.

Jag säger inte att han är en bra politiker, jag säger inte ens att han inte är urdålig, men man skall nog inte missta hans retoriska egenheter för idioti.
Citera
2015-11-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Du hävdar att han "babblar utan att tänka". Vilket är ett annat sätt att säga att Wall är en idiot.

Nu är du bara ohederlig när du försöker desperat slå ifrån dig från kritik.

Lägg av!

Plural, människa plural.

"Konstigt nog så verkar det som att "SD-gubbar" och gummor har en heder i att babbla innan de tänker."

Hur du kan få det till att hävda att Wall är en idiot är löjligt och ohederligt.
Citera
2015-11-03, 14:33
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Lägg av!

Plural, människa plural.

"Konstigt nog så verkar det som att "SD-gubbar" och gummor har en heder i att babbla innan de tänker."

Hur du kan få det till att hävda att Wall är en idiot är löjligt och ohederligt.

Sluta fjanta dig. Vad kallar man annars någon som uttalar sig utan att tänka?

Det är i praktiken samma sak. Du försöker bara ducka från din uppenbara skitsnack.

Du är redan avslöjad. Ingen snack om den saken.
Citera
2015-11-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Sluta fjanta dig. Vad kallar man annars någon som uttalar sig utan att tänka?

Det är i praktiken samma sak. Du försöker bara ducka från din uppenbara skitsnack.

Du är redan avslöjad. Ingen snack om den saken.

Tänk att svenska språket ska vara så svårt.

Man kallar det tanklöst, oeftertänksamt, ogenomtänkt eller omdömeslöst. Idioti har ingenting i sammanhanget att göra.

Så lägg ned nu, Bagdad-Bob.
Citera
2015-11-03, 14:49
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tronpretendent
Att möjligheten för kvinnorna att integreras i samhället och ta sig ur tiggeriet hade underlättats kraftigt om de inte giftes bort och blev med barn i tidig ålder. Att han uppmärksammar deras möjligheter att gifta sig med svenska män, i stället för att skaffa eget arbete och bli självständiga, är förstås inte särskilt politiskt korrekt, men visar faktiskt en ganska nykter syn på hur verkligheten ser ut.

Jag säger inte att han är en bra politiker, jag säger inte ens att han inte är urdålig, men man skall nog inte missta hans retoriska egenheter för idioti.

Vad exakt var hans konkreta förslag eller anmärkning ? Att kvinnliga romer skall uppmanas av staten att gifta sig med svenska gubbar?

Anförandet hölls väl i kommunfullmäktige inte i nån filosofiklubb.
Citera
2015-11-03, 14:56
Medlem
padrons avatar
Jag har inte läst hela tråden så det kanske redan avhandlats. Men är det bekräftat att denna man är på riktigt och inte bara att väldigt avancerat trollande eller något slags konstprojekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in