2015-11-02, 19:45
Medlem
Har idag fått en handläggare.
Undrar om någon vet hur lång tid det kan ta nu?
Citera
2015-11-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vmax666
Har idag fått en handläggare.
Undrar om någon vet hur lång tid det kan ta nu?

När jag ringde in så sa man att det brukar ta max 10 dagar efter man fått handläggare. Det som tar mest tid är att få en handläggare, men när man väl fått någon så SKA det gå väldigt snabbt!

Grattis alla som fått uppehållstillstånd Idag fick min flickvän sitt kort, snart flyttar hon äntligen till mig!
Citera
2015-11-02, 21:34
Medlem
Beslut fattat

Ansökan registrerad:
2014-12-22

Intervju 2015-06

Beslutsdatum:
2015-10-28

Land Thailand

Gjorde JO Anmälan för ca 1 vecka sedan.
Citera
2015-11-03, 09:23
Medlem
choiz_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LizaGolden
Och.....
Trots det så finns det de, som ansökt 2015 och nu fått svar....
Så, jag undrar vad som skiljer oss åt?
Vi är ju även ett antal som fått beslut redan. Som ansökte i december 2014. Så att de hävdar att de jobbar med septemberansökningar just nu är ju rent skitsnack.
Citera
2015-11-03, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LizaGolden
Och.....
Trots det så finns det de, som ansökt 2015 och nu fått svar....
Så, jag undrar vad som skiljer oss åt?

Jadu.. det undrar jag också. Tre människor som skrivit inlägg här ovanför ansökte EFTER mig men har redan fått beslut. Man blir så himla less....när är det vår tur?
Citera
2015-11-03, 10:13
Medlem
Jag har ett nummer till en handläggare i Örebro men hon svarar inte. Är det värt att kontakta Örebro enheten och prata med en i "kundservice"?

Ngn som har direktnumret till Örebro enheten?

Tacksam för svar.
Citera
2015-11-03, 11:32
Medlem
Hej, tänkte skriva ett mejl till MIG men vågar inte skicka den då jag är rädd att dem tar detta på fel sätt eller blir arga och att det påverkar vårt ärende.

Hej,

Mitt namn är XXXX XXXXX och jag skriver till er angående min fru, XXXX XXXXXXX anknytningsärende, doserings nummer XXXXXXX.

Vi har ansökt om UT 141103, idag är det exakt ett år sen vi ansökte och vi har inte hört ett knyst från er. Dem fåtal gångerna jag har varit i kontakt med er (ca 8 gånger på 12 månader) så får jag inget ärligt svar utan enbart standardsvaren där man hänvisar till hemsidans väntetider.

Jag följer olika forum där man i samma situation som mig med ett anknytningsärende där uppdaterar och berättar hur det går för en.

Jag har pratat med fyrapersoner som har sökt efter oss som har fått beslut. För ca två veckor sedan så var det en som fick beslut på ca 8 månader och idag har en fått handläggare som ansökt 141210.

Har fått bekräftat via mejl samt telefon att våran ansökan är komplett och att den inte behöver kompletteras. När jag pratade med er i Juni så skulle vi få en handläggare i Oktober.

Jag skulle vilja ha svar på hur det kommer sig att dessa människor har ansökt efter mig har fått beslut om ni följer turordning i er E3 system?

Vilket datum arbetar ni med just nu? Fick sist svar att ni arbetade med September/Oktober och detta var i somras.

Jag vill ha specifika svar på mina frågor utan att man hänvisar till hemsidans väntetider. Har även fått veta från Örebro enheten tidigare (som vårt ärende ligger hos?) att all asylsökande som sker i Sverige just nu har inte påverkat så mycket för handläggarna som arbetar med ankytningsärenden.

Har även gjort en JO-anmälan idag efter passerat 12 månaders väntetid.

Vad tycker ni? Kan detta slå tillbaka? Värsta sceneriet är att jag hamnar i en tvist med MIG vilket jag absolut inte vill göra.
Citera
2015-11-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingaa
Hej, tänkte skriva ett mejl till MIG men vågar inte skicka den då jag är rädd att dem tar detta på fel sätt eller blir arga och att det påverkar vårt ärende.

Hej,

Mitt namn är XXXX XXXXX och jag skriver till er angående min fru, XXXX XXXXXXX anknytningsärende, doserings nummer XXXXXXX.

Vi har ansökt om UT 141103, idag är det exakt ett år sen vi ansökte och vi har inte hört ett knyst från er. Dem fåtal gångerna jag har varit i kontakt med er (ca 8 gånger på 12 månader) så får jag inget ärligt svar utan enbart standardsvaren där man hänvisar till hemsidans väntetider.

Jag följer olika forum där man i samma situation som mig med ett anknytningsärende där uppdaterar och berättar hur det går för en.

Jag har pratat med fyrapersoner som har sökt efter oss som har fått beslut. För ca två veckor sedan så var det en som fick beslut på ca 8 månader och idag har en fått handläggare som ansökt 141210.

Har fått bekräftat via mejl samt telefon att våran ansökan är komplett och att den inte behöver kompletteras. När jag pratade med er i Juni så skulle vi få en handläggare i Oktober.

Jag skulle vilja ha svar på hur det kommer sig att dessa människor har ansökt efter mig har fått beslut om ni följer turordning i er E3 system?

Vilket datum arbetar ni med just nu? Fick sist svar att ni arbetade med September/Oktober och detta var i somras.

Jag vill ha specifika svar på mina frågor utan att man hänvisar till hemsidans väntetider. Har även fått veta från Örebro enheten tidigare (som vårt ärende ligger hos?) att all asylsökande som sker i Sverige just nu har inte påverkat så mycket för handläggarna som arbetar med ankytningsärenden.

Har även gjort en JO-anmälan idag efter passerat 12 månaders väntetid.

Vad tycker ni? Kan detta slå tillbaka? Värsta sceneriet är att jag hamnar i en tvist med MIG vilket jag absolut inte vill göra.

Dom har nog inte tid med tvister p.g.a arga mail, dom får hundratals.. folk tänder eld på sig själva i protester mot deras beslut, så skicka du ditt mail. Det känns bättre för själen.

Men fråga istället hur det kommer sig att nyare ärenden får handläggare tidigare än äldre ärenden.

Det verkar ju vara där det är något fuffens. Har man fått handläggare så verkar det ta en dryg vecka.

Om det nu är sant att man inte har någon.
Citera
2015-11-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra30
Dom har nog inte tid med tvister p.g.a arga mail, dom får hundratals.. folk tänder eld på sig själva i protester mot deras beslut, så skicka du ditt mail. Det känns bättre för själen.

Men fråga istället hur det kommer sig att nyare ärenden får handläggare tidigare än äldre ärenden.

Det verkar ju vara där det är något fuffens. Har man fått handläggare så verkar det ta en dryg vecka.

Om det nu är sant att man inte har någon.

Har ställt denna fråga tidigare, får svar att det finns "unika" samt dem som har ansökt förtur går före. När jag förklarar att detta inte handlar om förtur eller "unika" ärenden så blir det tyst.

Jag vill just nu går ner under jorden och bara försvinna tills vi får ett beslut.
Citera
2015-11-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingaa
Har ställt denna fråga tidigare, får svar att det finns "unika" samt dem som har ansökt förtur går före. När jag förklarar att detta inte handlar om förtur eller "unika" ärenden så blir det tyst.

Jag vill just nu går ner under jorden och bara försvinna tills vi får ett beslut.

Följdfrågan blir då hur många är det som får förtur?

10%?
20%?
30%?

Det måste ju vara massor som får förtur om det är förklaringen till de långa väntetiderna för vissa.
Citera
2015-11-03, 21:20
Medlem
HERREGUD JAG AVLIDER AV LYCKA, VI HAR FÅTT MAIL OM ATT BESLUT FATTATS!!!!

Mailade enhetschefen fredag den 30 oktober och samma person var den som tog beslutet i vårt ärende idag kl 16.34

Ansökning 6 oktober 2014

HÅLL UT ALLA MINA VÄNNER <3
Citera
2015-11-04, 08:46
Medlem
choiz_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danabanana
HERREGUD JAG AVLIDER AV LYCKA, VI HAR FÅTT MAIL OM ATT BESLUT FATTATS!!!!

Mailade enhetschefen fredag den 30 oktober och samma person var den som tog beslutet i vårt ärende idag kl 16.34

Ansökning 6 oktober 2014

HÅLL UT ALLA MINA VÄNNER <3
Grattis !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in