2015-11-03, 12:07
Bannlyst
Citat:
– Jag vet hur svårt det är för familjen och jag har medlidande med dem"

Veta, det gör man om man har varit med om något liknande själv. Men att säga så kanske låter bra vid första blicken. Annars så är det ju en konfigurerad spottloska rätt i ansiktet på familj och andra drabbade. Just att han vill verka sympatiskt och gör det på detta stela sätta, matematiskt, antagligen via hjälp som någon har påpekat att andra har noterat hans egna känslosamhet (för sig själv)
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-11-03 kl. 12:12.
2015-11-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Han kan åberopa de delar där hennes förhör hos polisen avviker från vad hon säger i domstolen.

Jag saknar dig när det gäller att försvara en rättsprocess för alla misstänkta. Och också att ta avstånd från utomrättsliga hämndaktioner som avhandlas i tråden till och från.
2015-11-03, 12:08
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vilken risk tänker du på nu?
Hon har ju valt detta själv i ett i särklass läskigaste morden i Svensk historia.
Det är varken folket eller media som
är det felande i detta, utan vad som lett till att detta skett och hur det hanterats av advokat och GM familj

Risk att vittnen som ska höras kan anpassa sina utsagor efter vad som sagts under rättegången, innan de ska höras. Det finns som sagt en anledning bakom varför vittnen inte får närvara i rättsalen innan de ska höras.

Säger inte att media gör fel, säger bara att den finns en risk att vittnen påverkas om de får ta del av vad andra vittnen m.m. sagt innan de ska höras.
2015-11-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är tydligen en del i tråden som tycker att fattiga ska misstros mer än rika. Framkommer tydligt när det gäller smutskastningen av en litauisk kvinna.
Hur många andra är ekonomiskt beroende av andra i denna Kinnekulle-soppa?

Du tolkar det så. Din tolkning behöver inte vara rätt. Är det någon som har skrivit det fetade ordagrant?
2015-11-03, 12:10
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Verkligen bra skrivet, håller med om precis allt. Rönnbäck offrar yngre brodern och frun - de får ta smällen av hennes inkompetens som försvarare. Hon ger frun och yngre brodern ett livstidsstraff i allmänhetens ögon - frun som lögnerskan som skyddar odjuret hon är gift med - yngre brodern som en "möjlig mördare". Fy fan alltså, äckligt omoraliskt och oetiskt. Hoppas hon åker dit på jätteskadestånd för ärekränkning, men tyvärr så lär yngre brodern bara vilja försvinna från jordens yta efter det som hänt, att han blivit misstänkliggjord av advokaten och brodern - och att samtidigt veta att han är lillebror till ett monster, ett odjur, den vidrigaste sexualsadist som tänkas kan.

Du har så rätt så. Det komiska i det hela är ur reflektions hänpunkt det att Rönnbäck hör exakt det hon anklagar polis och åklagare för.

Skillnaden är att hon verkligen gör det, det finns gränser hur man kan få fara fram i vårat rättssystem.

Tycker att hon skulle försökt att fokusera på den bevisning som tagits fram, men hon vet stt hon är slagen där.

Det gör att hon fumlar fram utan att ha
nån ända förklaring från sin klient.
De förklaringar som ges handlar i mina öron om dritt som egentligen inte alls ger en förklaring på den bevisning som är fakta och finns.

Det känns som om de ställt sig i tjock dimma utanför själva händelsen och försöker fokusera bort DNA, hår och blod.

Hoppas åklagaren ser hur hon förminskar den viktiga fakta och det bra jobb de gjort. Och att han får på ett vavkert stilfullt sätt in en punch på vilket vidrigt monster det handlar om.

Jsg är så innerligt trött på allt detta skitsvammel hon jör denna rättehång till
Jag är inte road det minsta.
Anklaga offentligt en annan person....kom igen det kan bara inte ske
2015-11-03, 12:10
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
En något märklig uppgift finns på sidan 80, nämner dock inte att det var fler personer.

"Jag (N*klas L*ndström) kontaktades via telefon den 9 juni av Insp C i
Lidköping. Ca är nära vän med Lisas föräldrar och vill därför inte lägga sig i ärendet,
utan mer stötta familjen.
Efter att Helena fått veta att en dela av Lisas mobiltelefonskal anträffats och var de anträffats,
så ville hon via C skulle framför att Lisa blivit introducerad för AJ av L*na
som äger Café på Klostret. Efter det skulle det gå bra för Lisa att åka med sin moped över en
genväg som går över A*ne J*nssons marker.
C*rina tillfrågades av mig när introduceringen skett eller om det varit något konstigt med
det?
C*rina uppgav då att hon inte visste det eller så mycket mer. Helena hade bara sagt att hon
ville att polisen skulle veta detta.

Ja just det den uppgiften känner jag också till men det är inte den jag menade.
Men underligt att HH inte själv ringer till polisen och meddelar ärendet.
2015-11-03, 12:12
Medlem
"Aftonbladet: Det blir inte blir något fortsatt förhör med hustrun, meddelar tingsrätten i ett nytt besked. Både åklagare och försvarsadvokaten har meddelat att de avstår från vidare förhör."
2015-11-03, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Men för i helvete. Inte fan fann man AJs DNA på hennes kläder och tillhörigheter, på mordvapen. Inte fan har AJ försökt fixa falskt alibi. Inte fan har AJ försökt mota iväg Missing People. Detta är ett solklart fall. De som tror på alternativa teorier kan ju inte ha mycket innanför pannbenet.

Bortmotandet var en lögn. Varför fortsätter du med det?
DNA-spåren (OBS) är inte konsistenta och förklaras med kontaminering t o m av Lars Johansson. Det har du också glömt.
Det finns inget fastställt mordvapen. Det finns inte ens en dödsorsak.

Alternativa teorier tycks snarare omhuldas av de som hittar på trots att det inte finns bevis.
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det verkar vara en mycket skicklig försvarsadvokat som yttrar sig.
Han kanske kan försvara NB i hovrätten, om det går så långt.

Hade du länken eller? Jag hittar nämligen inte yttrandet. Tack på förhand
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Är hon kock och ändå levde de på fryspizza? När hon följde med som hemmafru och inte för att arbeta?
Kan det verkligen vara sant att hon är kock?

Jag tror def inte att det är sanning. Hon lagar lite pannkakor där hemma och är en rökare trots hjärtproblem. Men det var vad hon sa tidigare idag i rätten. Jag tror inte på ett enda ord från den kvinnan.
2015-11-03, 12:14
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag saknar dig när det gäller att försvara en rättsprocess för alla misstänkta. Och också att ta avstånd från utomrättsliga hämndaktioner som avhandlas i tråden till och från.

Oskyldighetspresumtionen gäller såklart och den innebär att man är oskyldig tills dömd. Sen kan man spekulera utifrån den rådande bevisningen om den misstänkte är skyldig eller inte. Jag har hela tiden sagt att jag inte velat uttala mig om den misstänktes skuld förrän jag i vart fall fick ta del av FUP (sen ska man därefter såklart beakta vad vittnen säger vid rättegången) utan det enda jag sagt var att flera instanser gjort bedömningen att det förelåg sannolika skäl till att han begått brottet (dvs. häktningarna).

Under min tid som tingsnotarie behandlade vi alla misstänkta eller tilltalade lika, när jag, och alla andra, avlade domareden var detta ett synnerligen elementärt inslag. Personer ska endast dömas utifrån rådande bevisning och inget annat, rättens avgöranden ska således vara sakligen grundade. Av vad jag hört hitintills i rättegången pekar bevisningen mot den tilltalade, och det är den enda anledningen till att jag anser att han bör bli dömd (jag struntar fullständigt i hur mycket pengar han tjänar eller vilket land han kommer ifrån). Att jag har denna åsikt innebär vidare inte att jag är partisk utan jag har, likt som domstolen kommer att göra, gjort en bedömning utifrån vad som presenterats i målet.

Några hämndaktioner står jag till sist givetvis inte bakom.
2015-11-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridayfreedom
"Aftonbladet: Det blir inte blir något fortsatt förhör med hustrun, meddelar tingsrätten i ett nytt besked. Både åklagare och försvarsadvokaten har meddelat att de avstår från vidare förhör."

Vilket i och för sig är logiskt. Hon tillför inte något till detta, förutom att hon stärker misstankarna mot NB med att ljuga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in