2015-11-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag har också fått nyliga (ett par dagar sedan) upplysning om att den spanska (boende i Dubai) sonen Alfons* De* Coral* (AJs fru's son) var i Blomberg den 7 Juni. (detta har, enligt uppgiftmeddelaren, meddelats polis, ÅK och advokaten)

Det konstiga är att ingen av dom som deltog på middagen den 7 Juni på godset berättat att ADC var på middagen, dock berättar IB att hon hjälpt AJs fru den 7 Juni att förbereda en middag till 12 personer, men i FUP är det bara 6 personer som omtalats deltagit i middagen och så GJ och hans dotter som inte var med på middagen men som kom ca kl 19 och sedan lämnade godset kl ???
.
Har minns att jag tidigare hört att en av sönerna var arg över att han inte fik vara med på middagen men vilken av sönerna det rör sig om vet jag inte.
Och det finns ju en till son (AJs son) CJ som inte als har varit på tal, hur var det med honom och middagen? var han inte bjuden ? och om inte varför? Men kanske han bara var förhindrad.

Ja detta med middagen för tolv är inte heller utrett. Varför underlåter polisen att göra det?
Allt som inte pekar mot den tilltalade har helt enkelt lämnats.
Polisen bestämde sig redan den 8:e och detta är en rättsskandal.
2015-11-03, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Klientintresset sträcker sig så pass långt att jag skulle vilja säga att det inte strider mot god advokatsed att agera såsom hon gjort. Det finns visserligen en skrivelse i de vägledande reglarna för god advokatsed som tar upp att en advokat inte får "främja orätt", men jag tror det krävs mer än detta för att hamna där (det skulle väl vara om hon visste att brodern var oskyldig).

Jag är inte insatt i det juridiska som du, tack för din förklaring!

Men, jag tänker som "amatör" på konsekvenserna för frun och yngre brodern nu och i framtiden - finns ju redan tidigare hotbilder mot dessa två - hat och hotbild måste ha förstärks mycket nu under rättegången, med hjälp av advokaten. Känns mycket omoraliskt och oetiskt i mitt tycke.
Tror också att advokaten är säker till 100% på NB:s skuld till mordet, att yngre brodern är oskyldig och att Irina ljuger (efter bästa förmåga) i förhöret nu. Men, spelar sitt spel såklart.
2015-11-03, 11:40
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Visst tar rätten detta i beaktande? Dvs. att hennes trovärdighet sjunker rätt rejält?

Ja, det är det som är tanken med att vittnen inte ska vara närvarande i rättssalen innan de hörs, vilket påvisar en enorm risk med att media rapporterar live från rättegången såsom de gör nu.
2015-11-03, 11:42
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det verkar vara en mycket skicklig försvarsadvokat som yttrar sig.
Han kanske kan försvara NB i hovrätten, om det går så långt.

Vill gärna läsa detta. Har du en länk? Jag hittar inte.
2015-11-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Här är det en gammalt rike, med historik där man ställer upp för de högvördiga. Den här dåliga utredningen och det snabba tunnelseendet hade inte kunnat hända i Dalarna, Halland eller i någon storstad. Det kan bara hända i Västergötland, Kinnekulle. Den aspekten har helt bortsetts från.

Det är bra att du lyfter fram den nu, du och GW, ni har samma trovärdighet.
http://www.expressen.se/gt/gw-verkar-som-att-hon-tittat-pa-tv-serier/

Vad bedömer du som starkast i den tekniska bevisningen?
– Det är summan av de olika spåren. Det enskilt starkaste DNA-spåret är det som finns på snörena som hon ska ha hängts upp i. På samma snörstumpar finns både hans och hennes DNA. Sannolikt är skälet att hon har försökt ta sig loss genom att dra med fingrarna över snöret, säger Leif GW Persson.
2015-11-03, 11:43
Medlem
nerdrages avatar
Ni får inte glömma att IB sa under rättegången att hon lever på NBs pengar. Nu börjar pengarna ta slut och hon gör en helomvändning och vittnar för att rädda sin ekonomiska situation.
2015-11-03, 11:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Ja, det är det som är tanken med att vittnen inte ska vara närvarande i rättssalen innan de hörs, vilket påvisar en enorm risk med att media rapporterar live från rättegången såsom de gör nu.
Eftersom hon nu är med i rättegången - vet du om ÅK kan (rent pappersmässigt) lyfta in hela förhörsdelen till TR?
2015-11-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Du fortsätter med ditt svammel.
http://www.expressen.se/gt/nerijus-lisas-pappa-slapptes-in-i-arresten/

Polisen tog uppgiften på allvar och utredde den eftersom det skulle vara oerhört allvarligt att släppa in någon obehörig i arresten.
– Det vore väldigt konstigt och uppseendeväckande. Så när vi fick höra om det kollade vi uppgiften. Och vi har inte hittat något som överhuvudtaget talar för att det har hänt, säger Lars Johansson.

Det borde en utomstående part utreda. Du menar inte att du tror att Lars Johansson är trovärdig? Hur menar du att han utrett detta? Skulle han sätta dit sig själv?
Han som bestämde sig redan den 8:e för att det var litauerna och som skrämde dem med att sätta dit dem för svartjobb. Som använder psykisk tortyr för att få fram det som han vill?
Som undlåter att undersöka mopeden omgående? M m. Hur fritt gick Stefan Holm i polishuset?
2015-11-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Här är det en gammalt rike, med historik där man ställer upp för de högvördiga. Den här dåliga utredningen och det snabba tunnelseendet hade inte kunnat hända i Dalarna, Halland eller i någon storstad. Det kan bara hända i Västergötland, Kinnekulle. Den aspekten har helt bortsetts från.

Haha men ursäkta, så alla inblandade poliser etc har rötter i Kinnekulle? Det tog ju ungefär en kvart innan de kallade in folk från övriga Sverige, poliser, NFC osv. Folk som inte bryr sig det minsta om någon gubbe från Kinnekulle som äger lite mark. Han har lika lite status för dem som jag själv eller vem som helst.
Medlem
Theforeigners avatar
VEM var de 2 personer som var tillsammans med AJ på cafeet på fömiddagen den 7 Juni, 2015, när AJ präsenterades för Lisa Holm av Lena Svedung ???

Det sår i FUP att det var 2 personer med AJ, någon som minns/vet var i FUP det står ?
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
En sak jag tänker på är att hon har en egen firma som inriktar sig på rättsmedicin.
Kan hon inte få in den där "saknade" inkomsten därigenom?

http://www.rattsintyg.se/
http://www.allabolag.se/5567776389/Swedish_Forensic_Medical_Services_AB

Sen företaget grundades har de omsatt runt ≈420 KKR. Omräknat i lön efter arbetsgivaravgift är betalt blir 294 KKR, på sex år alltså. Runt 50 KKR per år, före skatt. Motsvarar inte direkt löneskillnaden mellan en yrkesverksam rättsläkare och en sjuksköterska.
2015-11-03, 11:46
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdrage
Ni får inte glömma att IB sa under rättegången att hon lever på NBs pengar. Nu börjar pengarna ta slut och hon gör en helomvändning och vittnar för att rädda sin ekonomiska situation.
I så fall skulle hon väl givit honom alibi för tidpunkten för brottet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in