Citat:
Ursprungligen postat av
krackelerar
Helt meningslöst att diskutera alibin etc. då mördarlitauern har strösslat sitt DNA på BO:s kläder och på mordplatsen.
Finns inget värde öht. då han är bunden till BO, till brottsplatsen, till repet som använts.
Han kan visa upp en flygbiljett som visar att han varit bortrest på en weekendresa utomlands under den helgen med vittnen som styrker detta, det hjälper ändå inte ett smack.
Både ja och nej...
Om jag får tolka försvarets frågor verkar hon försöka plantera ett visst tvivel, vart det ska sluta är dock osäkert.
Hon frågade N om hans fru och bror kan ha haft ett förhållande , och jag uppfattar det som att hon vill så en alternativ förklaring. Dvs att brodern är skyldig och att frun skyddar, för att på så sätt förklara tidigare förhör.
I värsta fall kanske hon är ute efter att så annat tvivel, att alla tre är inblandade.
Dvs, brodern kan vara skyldig till mordet, N och frun kan ha hjälpt till att dölja efteråt vilket innebär att DNA-träffarna förklaras att N därmed inte ska fällas för mord.
Jag tror inte att hon lyckas, men jag tror att det är något liknande hon kan tänkas göra.