2015-11-03, 09:07
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Hon riskerar inte att fällas för mened eftersom hon inte vittnar under straffansvar.

Skulle vara intressant att höra trådens jurister.....har inte tanten skyddande av brottsling "hängande over sig" om hon skulle ta ut svängarna lite för mycket om hon hörs av domstolen?
Hon är ju avskriven men det är väl inget som hindrar att hon återigen kan misstänkas?
2015-11-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Det är så va? Att hon kan bli konfronterad med åklagaren och det hon tidigare sagt i förhör, det som hon sedan tog tillbaka? Fråga: Hur trovärdig gör det henne?

Ja dom kommer ta upp det hon sa i första förhören här i Sverige. Blir knivigt för henne att förklara varför hon ändrat historia. Gött!!
Medlem
Nu ska Nerijus förhöras
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Skulle vara intressant att höra trådens jurister.....har inte tanten skyddande av brottsling "hängande over sig" om hon skulle ta ut svängarna lite för mycket om hon hörs av domstolen?
Hon är ju avskriven men det är väl inget som hindrar att hon återigen kan misstänkas?

Ja det fattar inte jag heller, hon måste ju få något straff åtminstonde?
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Kan frun bli straffad för detta? Försöker vilseleda rätten, förstöra etc

Som närs anhörig vittnar man inte under ed.
2015-11-03, 09:10
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du svarade på mitt inlägg, men inte på min fråga.

Vem som helst som visste var tejpen fanns kan ha tagit den och lagt tillbaka den.
Det börjar framgå hur du nått 6900 inlägg sedan i mars. Systematisk ovilja att föra argumentation framåt och tröttsamma one-liners.

Vi tar det igen så du kan hasta vidare mot inlägg 7000:
Eftersom tejpen hämtades från en plats ett gott stycke från mordplatsen så talar det för att någon med kännedom om platsen genomfört mordet. En alternativ GM utan lokalkännedom skulle dels ha behövt hitta tejpen, dels av oförklarliga skäl lagt tillbaka den efter mordet.
2015-11-03, 09:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Ganska förståeligt, nu är det ju för försvaret:
Tidigare var det ju för åklagare.

Detta kan försätta NB i en än sämre situation. Eftersom frun nu vittnar så torde det öppna för att åklagaren får använda hennes tidigare vittnesförhör - där hon inte gett NB alibi.
2015-11-03, 09:12
Medlem
Colossos avatar
Alltså detta är bara en nackdel för Nerijus för nu kan försvaret använda ALLT hon har sagt i tidigare förhör, vilket man inte kunnat göra annars. Hon har ju redan ljugit en gång så vad säger att hon inte ljuger nu liksom. Han är körd oavsett.
2015-11-03, 09:12
Medlem
Jag är inte övertygad om NBs skuld.

Tror att det tidigare har framkommit att den här typen av brott inte är stundens ingivelse, utan noggrant planerat under lång tid och sen kulminerar med mord.
En erfaren brottsling av denna typ, kanske noga har planerat detta och passat på innan smutsgrisen, runkpellen NB åker hem. Att sätta dit NB var förmodligen som at skjuta på en sittande fågel.

Det att det inte har funnits någon annans DNA på bevismaterial är fel!
Man har bara sökt efter misstänktas och brottsoffrets DNA.

Om NB är skyldig hoppas jag att han erkänner, annars kommer åtminstone jag att tvivla, alldeles för många tveksamheter och tillfälligheter i denna utredning. Tänk bort DNA, vad har man då?
2015-11-03, 09:13
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Slår aldrig tanken dig att ev annan GM har fått tag i NB.s "runkvantar" som e.x.
Du menar att NB hade ett par handskar med färskt blod liggande på söndagkvällen i ladan eller slaktrummet som GM hittade och använde när han hängde LH?
Nej, den tanken slår mig aldrig.
2015-11-03, 09:14
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Detta kan försätta NB i en än sämre situation. Eftersom frun nu vittnar så torde det öppna för att åklagaren får använda hennes tidigare vittnesförhör - där hon inte gett NB alibi.

Som det ser ut så väntar ett straff på livstid, kan det bli värre?
2015-11-03, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Ja dom kommer ta upp det hon sa i första förhören här i Sverige. Blir knivigt för henne att förklara varför hon ändrat historia. Gött!!

Ja, och inte det, hon blev ju uppringd och säger att "NEJ, Jag vägrar att berätta, jag vägrar vittna", hon måste ju upplevas som icke trovärdig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in