2015-11-03, 00:39
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Bah.
Han körde samma tveksamma logik som tidigare ventilerats i tråden: offret borde ha svängt fram och tillbaka och lämnat att spår.

Det är ett resonemnag som förutsätter att mördaren raskt drog upp offret till fri höjd, men vi har inget öht som säger att han gjorde så. Tvärtom, en sexual-sadist i BTK-mördaren Raders anda kan mycket väl dragit upp sitt offer på tåspetsarna och inväntat döden. Om det gick för långsamt eller han blev stressad så behövde han bara dra lite i axlar eller midja för att avsluta mordet. Under de, helt rimliga, omständigheterna så är det sista offret vill göra att skrapa med skorna på väggen eller kasta sig fram och tillbaka.

Obehagligt att tänka sig, tveklöst, men det ligger i sakens natur.
Håller helt med här. Tycker t om det är konstigt att de använder termen hängning, i fråga om dödsorsak. Antar att de egentligen menar " det som folk brukar dö av när de hängs", nämligen bruten nacke. Men det kräver snabbt förlopp, att kroppens tyngd rycker isär halskotorna. Det du beskriver ovan, och som jag föreställer mig är mycket troligt, åtminstone nått liknande, ja då uppstår snarare strypning. Att han skulle strypt henne med bara händer är väl uteslutet, det hade de sett.
2015-11-03, 00:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Då vet man att slangen höll för att hänga Lisa eftersom man testat detta. Man vet att blod DNA inte ger den här typen av fläckar om blodet inte är färskt. Alltså inget släpa i golvet genom våta handdukar eller kläder typen.
Man vet också att det luktade då polisen tittade in i byssjan. Man vet också att överläkarnas dödsorsak håller. Och att hon därmed hängdes.

En klarare bild har framkommit om gärningsmannen i och med Professor Niklas Långström vittnat om en sadistisk sexualbrottsling. En man som sedan länge har fantiserat om att utföra den här typen av sadist mord, och att han gått till handling. Ingen impulshandling utan ett visst planerande.

Så vad kan då försvaret ha kvar efter sina fiaskon?
Man har inte testat om det går att hänga upp någon i ett snöre virat runt slangen. Friktionen kan ha gjort det omöjligt.
2015-11-03, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och mamsen fattar fortfarande ingenting...

"Advokatens utspel har skakat brödernas mamma som följer rättegången från Litauen. Hon vidhåller sin tro på att båda sönerna är oskyldiga.

– Jag kan inte förstå detta. Jag har försökt att komma i kontakt med advokaten, men hon jobbar antagligen hårt. Jag ska fråga henne om detta."

Brödernas mamma är skeptisk till den yngre broderns uppgifter om det falska alibit.

–" Nej, jag kan inte tänka mig att han (den yngre brodern) sa så. Varken han eller Nerijus fru har ändrat på sig på vad jag vet, säger modern."

Enligt mamsen så måste han vara oskyldig:

Reportern: "Kan det vara så att Nerijus Bilevicius glömde vilken tid det var när han var hemma?"

– "Det är inget fel på Nerijus minne"

http://www.expressen.se/gt/efter-mordet-broderna-vander-sig-mot-varann/

Är det skådespeleri eller är mamsen i en ultimat förnekelsefas tro?

Kan tänka mig att bröderna varit utsatta för ett och annat när de växte upp. Kanske en väldigt dominerande far som gav dem stryk, kränkte dem osv. NB vände detta inåt, för att härda ut - stängde in sina känslor, sin frustration. Lärde sig spela hård på ytan, frustration och hjälplöshet växte på insidan, skapade ett monster. Får känslan av att AB är lite mer känslosam, förmodligen en del självskadebeteende, lite droger etc. Tror man kan finna en hel del svar bakåt i tiden - barndomen, tonåren och vad det gäller Nerijus kan det hända att han "övat" och förberett sig mentalt på sitt djävulska dåd, kanske han "praktiserat" lite smått på prostituerade i sitt hemland eller i England?
Ok, nu har jag lekt lite amatörpsykolog, men man undrar ju vad som skapar ett sådant odjur, ett sådant monster?
2015-11-03, 00:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Sluta tjata om moppen, hur viktig är den på en skala ?
Vid försvinnandet ja, men sen då ?

Vad skulle en fullständig teknisk undersökning kunna visa, menar du ?

Att hon blivit påkörd av något fordon t.ex.
Det tas ju iallafall upp i FUP men man nöjer sig med pappans uppgifter.
2015-11-03, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Från http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/1/

"Målsägarbiträdet undrar om Jan Olsson har någon teori om hur 35-åringens dna hamnat innanför Lisa Holms byxor.
- Ja, nej jag har ingen direkt teori om det. Det är väl vad det är."

Minst sagt dräpande svar på sista frågan till försvarets vittne Jan Olsson.

Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Han hade lika gärna kunna säga, "NB har haft fingrarna rejält i syltburken och det blir enkel resa till Kumla bunkern".

Det var som pricken över i'et.

De här frågorna från åklagaren till Jan Olsson var inte heller så illa;
Citat:
Du uttalar dig om 35-åringen som en dna-släppare, vad har du för grund till det?
- Det förefaller vara så eftersom det är så mycket dna som kommer från honom.
Det kan ju vara så att han är skyldig också?
- Visst , så kan det vara
.

Citat:
Du uttalar dig om dna. Men när du var aktiv var nästan innan dna:s tid?
- Jo det var inte riktigt på det sättet.
2015-11-03, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Återkommer till Lisas DNA på tejprullen, om din teori "gloria" stämmer, har MGM ens såpass gudomligt iinom sig? El tvingades hon att skära bitar, kanske t.o.m tejpa sig själv så han verkligen kände sin allsmäktighet?

Efter det kassa slutet så tar han tag i örona och sätter p för lasterna. Lyfter sin kasse av plast. Automatiskt går dörren upp men gissningsvis handlar det inte om något gudomligt, snarare om ljusbrytandet i sadistens LED-Motiv.

Och en sprucken urna kan inte hålla några mästerverk eller slå sig till ro, när den börjat rulla är det nog en vandrande katastrof och du kan själv se linjerna från,
-grå bil åka -spela lost peka karta - men lukta grå moln av rökskärmen förstås
-teleskoplastaren på irrfärd - avslöjad av silverhåret, bli förvirrad och helt annorlunda

-Se blå grå moped med, svart grå hjälm
-hänga blå rep, ooh pstt, på med silver grå tejp

ta grå bil
Leta grå skåp med grå skåp inuti
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/11/02/cirkelns-kvadratur-i-silvertejpens-skruvade-tunnelsyn-och-gloria/
Därifrån är väl inte en nätverks spiral i form av fyrkanter som går runt speciellt lång?

Skära och cutta skulle han aldrig göra, det innebär interaktion. Han vill ingenting annat göra än att stå tom med öppen mun och se på. Känna makten, ha kontrollen. För han är Nero & Nero är stark kontrollerar underlagen. En sällan skådad gourmet. Vad han gör beror naturligtvis på vem han träffar, men just det där med att stryka medhårs är nog inte vad dejten handlar om mera en snubbe som är svår att blunda inför. Därav mina tidiga gissningar om att plocka ögonlocken ifall någon himlade med ögonen. Tyvärr mer avancerad än jag kunde fantisera om. Det fanns en värre teknik. Men alldeles oavsett så är summan att det inte är dejten du blundar inför. Han kräver total uppmärksamhet och alllt du har, thats it!

Han vet exakt vad han gör och har drömt om det länge, men resten är ren improvisation och beror på person och några deppade självmordskandidater behöver inte göra sig besväret. de har nog inget att ge, däremot en ung flicka just i öppningen av vuxenlivet, glad och med stor potential och stor nyfikenhet på livet. Den har längst väg ned.
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-11-03 kl. 01:08. Anledning: http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/11/02/cirkelns-kvadratur-i-silvertejpens-skruvade-tunnelsyn-och-gloria/
2015-11-03, 01:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vilken uppdragsgivare skulle ringa NB om ett sådant här uppdrag, när hans engelska och svenska är dålig? Självklart gavs uppdraget öga mot öga.

Skulle inte någon ta på sig ett långt fängelsestraff för sin bror? Eller räkna med att bli frikänd?

Enligt rättsläkaren AB skedde tejpningen efter hängningen, så varför föreslår du att Lisa tejpade sig själv?

Det finns inget annat än avklädningen som tyder på sexbrott, så varför kan inte städaren ha fingerat ett sådant i samband med att han dumpar kroppen?
Dina alternativteorier har ett enda svar...
Dina frågor är som att fråga: "Om månen är en grön ost, går det då inte att utesluta att det finns pingviner på nordpolen".

Hur många DNA träffar och övrig bevisning behövs det för att du ska inse år vilket håll alla fakta visar när det gäller mordet på Lisa?
2015-11-03, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Fentylderivat är en nock out gas. Som bland annat användes flitigt av rysk militär. Säljs på svarta marknaden
Man misstänker att det är det man använder vid vägrån
har aldrig hört talas om att fentanylgas säljs på någon marknad.
Däremot fentanyl

Fentanylgas får du om du röker fentanyl, eller röker crack så får du kokaingas. Skillnaderna är mängden som krävs för effekt och det kan knappast ens hanteras av experter när det gäller fentanyl. Fentanylblandinigar har funnits i många år och de flesta är fortfarande legala. Man känner såvitt jag vet till endast ett tillfälle då fentanyl använts på det sättet och det var i moskva, teaterdramat där. fentanyl fann i aerosolform och inte gas blandad med halothan eller prodrug och någon komponent till.

FÖrlamade människor las ut på gatan med öppna munnar i opiat dimman, dock råkade regna den dagen vilket gav en drop out effekt. när de kvävdes droppe för droppe. Troligare använder rånare någon annat typ av narkosgas. Eftersom det nu tagits upp i denna tråd så är den enda tänkbara relvansen för detta att erbjuda kapten Nero detta gratis i rent terapeutiskt syfte.

Abstinensen lär vara helvetisk och skulle rent teoretiskt användas i uppmuntrande syften i stället för "nu snackar du din jävel" fördelen är han hans kropp kommer ett säga det till honom själv och det är en pedagogik han på sätt och vis är välbekant med. När sedan tillgången av en ren händelse råkar krympa och ingen vet vad han snackar om, då kan han mycket lättare fatta att det är läge för att snacka. Genom att den uppmuntrande effekten nu når rätt punkter, vilket är en intern process.

Det skulle underlätta ett rollbyte med personal som fattar vad de vill, när de vill. och svarar undvikande men lummigt. Kännas sig svag är inte hans starka sida så att säga, även om han är väldigt van vid just det. Träffar det fötterna eller något han står på då... han gillar nog inte den typen av gungfly. Men där skulle han få den pedagogiska chansen att slukas av sina egna begär.
Fram med porren och fentanylen jag vill få honom att lyfta tungan och börja snacka, rakt av och inget annat. Hylla hans genialitet och produktutveckling eller vad som helst. Han tippar nog och börjar skryta... Nog inte så van med likasinnade som dessutom bjuder på krokodil. Han är nog inte alls beredd att själv be om att få snacka och har därför knappast något försvar mot det. Men han får bara snacka en gång per vecka, så med lite av de villkoren i stället för att någon ligger på honom hela tiden når han snabbare rätt pedagogisk inriktning.

Våld mot Nero är fel det kan han utöva mot sig själv i stället han är expert på vad som känns mest.
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-11-03 kl. 01:16.
2015-11-03, 01:06
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Semir Hasanbegovic:
– Nej.
16:15, 2 November 2015
Semir Hasanbegovic:
Stämmer det att det inte fanns något på flickans kropp som kom från den misstänkte?
16:15, 2 November 2015

Rapportering från nlt.se med NFC-tekniker idag.

Kan det vara felrapportering? Fanns det alltså DNA på Lisas kropp?

( läses nerifrån och upp)

Jag reagerade oxå på det, men hon sa väl oxå nåt i stil med att det är så mkt eget DNA på huden, vilket gjorde att det inte var lätt att identifiera en liten mängd DNA från nån annan?
2015-11-03, 01:21
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Det känns obehaglig, ja.
Sen kan en fråga varför en målsägande "engagerat sig till fullo" under veckan, behöver en suspekt sexualbrottsadvokat och militärkollegor/vänner som misstänkliggör litauerna, vittnar i rätten, "hittar" fynd under veckan, är på plats dygnet runt osv.

Det här fallet har tydligt visat kopplingen mellan polis och militär...

Än sen. Pappans arbetskamrater har hjälpt till att söka efter dottern. Är det verkligen så oerhört konstigt, oroande och obehagligt.

Är ni barnlösa allihopa som inte begriper att man tar till alla medel när ens dotter är försvunnen?
2015-11-03, 01:29
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är man oskyldig så är det svårt att börja dikta upp något eller hur. Ska han hitta på en historia om sin bror, fru, Arne eller hans söner? Tydligen så kan han inte det, kanske pga av viss moral och lojalitet?

Men visst, han kan vara en iskall psykopat som spelar väl och jag ser gärna en stor sinnesundersökning. Är han då psykopat så ska jag ändra åsikt omedelbart.

Jo, i stort sett har jag gett förklaringar till allt och sått rimligt tvivel om du nu läst vad jag skrivit. Är det helt fel någonstans så spotta ut det så ändrar jag.

Du glömde nog att nämna att DNA binder honom till brottsplats, brottsvapen och brottsoffer. Det är ingen idé att påstå att han " har jobbat där och hans DNA finns överallt". Det finns för mycket av det och på ställen som det svårligen kan hamna på bara för att han har jobbat där.

Det finns en anledning till att alla tillfrågade " experter" som läst FUP förstår att han är skyldig.
2015-11-03, 01:32
Medlem
Efter att ha läst hela fupen så måste jag säga att jag är mer frågande än innan.

Tidigare så gissade jag på att NB var skyldig men nu är jag inte lika säker.
(Jag är ingen expert så det här blir nog lite osammanhängande)

Lite resonemang:
Om jag bortser från alla DNAspår en stund och bara tänker på tidsperspektivet och utgår från att han Skypat som det är sagt så tycker jag att det inte går ihop.
Jag har hela tiden här hävdat att det nog saknas en förflyttning av kroppen.
Oavsett om han har lockat in Lisa i ladan eller ej så kan han inte ha hunnit med allt, enligt mig.

Teori: GM får Lisa att börja gå emot honom, hon tvekar och kanske tom vänder tillbaka. Han tar tag i henne och lägger en arm om hennes hals och drar in henne i ladan. Lisa tappar medvetandet. GM tappar härmed det intresset han hade från början. Det var inte ett medvetslöst offer han hade tänkt våldta. Han fortsätter då med sin fantasi och börjar hänga upp henne. Då kommer en bil in på gården (hundrastarna) GM inser nu att det här är riskabelt och tar ner Lisa igen. Här nånstans tror jag att Lisa dör.
Nu sker någon form av förflyttning av Lisas kropp, vart kan jag inte säga men jag tror att det sker genom att han bär bort henne och lägger henne någonstans. (Traktorn är min gissning av olika skäl)

Nu börjar nåt som GM inte har kunnat förutse, ett jättepådrag väldigt snabbt och därför kommer GM att byta plats till byssjan vid ett senare tillfälle.

Åter till MGM; Hans brist på alibi bygger bla på ett par observationen från en par som är särbo med en nyopererad hund(minns inte namnen just nu) Deras observationer stämmer helt överens med vad han själv säger händer, i förhör, på LÖRDAGEN. Finns det utrymme för felaktigheter här?
Om det gör det så faller ju också "vägförfrågan" på lördagen.

Han uppfattas INTE som oroad förrän efter lunch på måndagen då han har blivit förhörd och topsad. Inte ens efter att handsken har hittats.

Allmänt: Val av offer är slumpmässig. Hur skulle han kunna veta att Lisa skulle blir sist kvar? Jag tror att vem som än gjorde detta fick en väldigt slumpmässig chans här iof att hon inte kom iväg lika snabbt som de andra. Kanske det inte ens var planerat.

Jag kan inte se någon klockren utpekning av honom nån gång. Alltid är det en utländsk registrerad bil, en "polack", en sydeurope osv. Jo, EN...som sen säger att han vet eftersom han ser bokstaven L i registreringsnumret/landsnummer men i förhör säger MGM att: Jag HAR ju inte ens nåt L!

Det enda som får mig att bli lite tveksam är att han INTE reagerar med ord någonting om Lisa när han ser bilderna. Alltså inget -OH, NEJ! FY! eller liknande.
Här kan jag hänvisa till en fråga som uppstått under dagen, om man kan svimma av rädsla...Ja, det gjorde ju IB när hon såg bilderna. Men maken ger i ord inget som helst intryck av att reagera.

IB och AB "alibivändning" ang tid och tvätt.....KAN faktiskt ligga till grund av någon kommentar som är oskyldigt. Kanske hade MGM rätt i sin oro om att bli utpekad pga sin nationalitet, (eller av annan orsak, kanske ren paranoia) eftersom han vid ungefärlig tidpunkt faktisk var ensam.

Jag stannar här för allt är en enda röra i skallen men från att jag tidigt trott att han är skyldig så är jag inte så säker längre.

Då återstår DNA-träffarna och bristen på tex fingeravtryck och så små ytor av kontaminering:för första gången i mitt liv så har jag 1% rädsla för att det faktiskt ligger nåt mysko bakom detta och det enda jag kan tänka på är: handskar som funnits på plats som någon annan gärningsman har använt sig av men blodet kan jag inte förklara.

Ang blod så har jag haft en annan fundering: Utebliven sexuell handling. OM Lisa varit vid medvetande så undrar jag om hon kan ha haft mens, vilket gör att GM inte gått "vidare" utan kanske nöjt sig med att (hänga upp Lisa) och enbart ev. onanera!? ( i glaskupa kanske om det nu är den MGM)

Tar gärna emot kommentarer och ifrågasättanden och tillrättalägganden för nu är jag som sagt var mer frågande än nöjd med vem den GM är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in