2015-11-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
VA?!! Har hon knarkat eller?!
Om man hittar endast en kladd brunt i hela ladan och denna tillhör NB... Hur har man då endast letat efter avföring från NB?
Man har nog inte letat efter överföring alls egentligen.
Hur går det till när man gör som advokaten påstår ? Spårhund ?
2015-11-02, 23:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Förklara? Jag skriver texter med innehåll, du chattar?

Har du ett svar på vad jag efterfrågade i förra inlägget?
Vem är vittnet som ser NB komma från Martorp vid tiden kring halv åtta?

sid.359 är rätt intressant då.

Samt sid.375-380
Senast redigerad av rotesau 2015-11-02 kl. 23:39.
2015-11-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kommer du ihåg var du sett att IB advokaten yrade, som du säger?
Tycker det är intressant för att jag har tesen att åtminstone IB, kanske även AB, kan ha "sluppit undan" så tidigt och så "lätt" för att de ändrat sina vittnesmål och berättat om NB. Vilket kan varit helt rätt, att NB styrt dem. Men på det tidiga stadiet, och med fyndet av IBs DNA på trosorna, att hon gömde mobilerna och att AB inte heller verkar ha något alibi för tiden efter 18-tiden (18.30) så är det märkligt att de går helt fria från misstanke om medhjälp eller skyddande av brottsling. Känns som om de fått en deal.

Ingen av dessa kan rimligtvis mördat Lisa Holm?

Det krävs en särskilt "skruvad" hjärna för det. Den tror jag inte att AB eller IB besitter.

Jag tror att NBs personalia kommer att bekräfta det.
2015-11-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Fast han kan omöjligt vara helt oskyldig. Har är superduper jättebunden till kroppen...
Den tänkta mordplatsen var hans arbetsplats. Damm med hans DNA överallt som kan fastna på fukt, GM handskar eller blod som Lisa spillt. Är det helt fastslaget att blodet är Lisas så att inte NB:s DNA bladats i av damm? Är det uteslutet att blod från arbetet med att montera ner mjölkutrustning hamnat på röret, att repet dragit av blodet som fallit på jackan som kan ha varit fuktig av blod och saliv? Är det omöjligt att blod och DNA har legat på golvet där sedan kroppen med jacka och byxor släppts ned och kanske släpats?

Det enda jag har svårt att förklara är IB:s DNA på trosorna. Du har inte läst mina tidigare inlägg, eller hur? Kanske inte ens FUP?
Citat:
Nej självklart inte. Ett kvitto och två vittnen tar inte fel. Speciellt med tanke på att det var en söndag och de strax skulle skiljas inför arbetsveckan.

Och ovan är bara ett exempel på ditt...
Varför inte, han kan blanda ihop dagarna och händelserna. Ruffsigt hår? Vem är nu tjejen på mopeden, är hon hörd? Det andra vittnet, var NB vaken på morgonen?

Betyder inte AJ fru något här vad det gäller vittnesmål? HJ eller GJ?
2015-11-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Du får lära dig skillnaden på en teknisk undersökning och vad som någon säger.
Mopeden ska undersökas tekniskt, det är inte gjort. Protokollet säger ingenting.

Det är inte visat att skadorna uppkommit tidigare.

Jag är medveten om det och vet skillnaden. Ingen anledning att muppa upp dig. Antagligen har hennes far berättat om skadorna på moppen och hur dom uppkommit utan att kunna se något som inte borde finnas där och därför är en sådan undersökning överflödig.
2015-11-02, 23:33
Medlem
Jag läste förhöret med någon DNA expert( kommer inte ihåg namnet) men han sa i alla fall att blodet på L jacka måste ha varit blött när det kom på jackan dvs nytt eller uppblandat med vatten för gammalt koagulerat blod ger inte sådana DNA spår
2015-11-02, 23:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Tozon menade nog IR (advokaten), men skrev nu inte som jag skrev. Även ABs initialer blev fel i det du citerade. Läser man IR så låter Tozons inlägg lite rimligare väl ?
Tänkte om IR sagt nåt i rättegången dvs yrade som Tozon skrev.
Tack för försöket att tolka. Min fråga är var Tozon läst/hört advokaten yra om att Irina kanske ljugit under förhör?
Advokatens namn är ointressant. Det här hände på ett tidigt stadium i utredningen, när Irina och hennes svåger plötsligt fick lov att åka hem till Litauen.
2015-11-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tomas och Annika
åsså hunden
Jag tog upp dom i inlägget, kvinnan hade också sett bilen på morgonen, var NB vaken? Kunde det ha varit lördagen?
2015-11-02, 23:38
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen av dessa kan rimligtvis mördat Lisa Holm?

Det krävs en särskilt "skruvad" hjärna för det. Den tror jag inte att AB eller IB besitter.

Jag tror att NBs personalia kommer att bekräfta det.
Känner du AB och IB? är du sexist? varför skulle inte en kvinna också kunna ha en skruvad hjärna? Skämt åsido, jag skrev inte att de skulle/kunde åtalas för mord. Det handlade om att frias från misstankar om medhjälp och skyddande av brottsling. Något fick polis o åklagare att tidigt bestämma att de inte behövde sitta kvar eller ens stanna i landet.
2015-11-02, 23:41
Bannlyst
Intressant och informativ beskrivning av Britta Svensson/Expressen på hur NB uppträder i rättssalen - det säger en hel del,
trots att han inte säger så mycket...
Citat:
Tårarna började rinna på Nerijus Bilevicius när ett kvinnligt vittne berättade om hur han tagit hand om en kattunge. Hans gråt tog fart när vittnet påstod att polisen som grep Bilevicius hade sparkat till kattungen. Det kom inga tårar från den åtalade när rättsläkaren beskrev hur Lisa Holm, 17, hade blivit hängd. Eller när en kvinnlig polis på ett skakande sätt berättade hur hon hittat den döda flickan i ett klädskåp. Tidigare har Nerijus Bilevicius gråtit när hans dotter, som han enligt egen utsago inte träffat på väldigt länge, kommit på tal. Om han skulle vara skyldig så är en mördares kalla tårar i rättssalen inget ovanligt. De brukar komma när den som kan vara omåttligt brutal mot andra tycker synd om sig själv.
2015-11-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Den tänkta mordplatsen var hans arbetsplats. Damm med hans DNA överallt som kan fastna på fukt, GM handskar eller blod som Lisa spillt. Är det helt fastslaget att blodet är Lisas så att inte NB:s DNA bladats i av damm? Är det uteslutet att blod från arbetet med att montera ner mjölkutrustning hamnat på röret, att repet dragit av blodet som fallit på jackan som kan ha varit fuktig av blod och saliv? Är det omöjligt att blod och DNA har legat på golvet där sedan kroppen med jacka och byxor släppts ned och kanske släpats?

Det enda jag har svårt att förklara är IB:s DNA på trosorna. Du har inte läst mina tidigare inlägg, eller hur? Kanske inte ens FUP?

Varför inte, han kan blanda ihop dagarna och händelserna. Ruffsigt hår? Vem är nu tjejen på mopeden, är hon hörd? Det andra vittnet, var NB vaken på morgonen?

Betyder inte AJ fru något här vad det gäller vittnesmål? HJ eller GJ?

Det är inte alls särskilt svårförklarat med IBs DNA. NB har helt enkelt varit i direktkontakt med sin fru. Kanske rentav genom en klassisk "pullning" eller kanske dragit i kuken efter den varit och hälsat på i fruns köttgrotta som två exempel för att sedan pillat på Lisas trosor med sina händer.

För övrigt. Du tycker inte att hans DNA på insidan av hennes byxor är en smula besvärande?
2015-11-02, 23:44
Medlem
T34Panzers avatar
Och mamsen fattar fortfarande ingenting...

"Advokatens utspel har skakat brödernas mamma som följer rättegången från Litauen. Hon vidhåller sin tro på att båda sönerna är oskyldiga.

– Jag kan inte förstå detta. Jag har försökt att komma i kontakt med advokaten, men hon jobbar antagligen hårt. Jag ska fråga henne om detta."

Brödernas mamma är skeptisk till den yngre broderns uppgifter om det falska alibit.

–" Nej, jag kan inte tänka mig att han (den yngre brodern) sa så. Varken han eller Nerijus fru har ändrat på sig på vad jag vet, säger modern."

Enligt mamsen så måste han vara oskyldig:

Reportern: "Kan det vara så att Nerijus Bilevicius glömde vilken tid det var när han var hemma?"

– "Det är inget fel på Nerijus minne"

http://www.expressen.se/gt/efter-mordet-broderna-vander-sig-mot-varann/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in