Citat:
Ursprungligen postat av
sinewave
Något jag fortfarande inte förstår är hur vissa väljare helt verkar köpa olika utspel som politikerna gör. Var är de reela skillnaderna och var är folks egna kritiska tänkande egentligen?
Faktum är trots allt att:
- Tiggarplågan fortsatt precis som vanligt
- Invandringen till Sverige har inte sjunkit utan t om eskalerat
- Integrationen verkar aldrig någonsin kunna bli annat än sämre
- Varken regeringen eller de blå har gjort någonting konkret som haft någon typ av effekt överhuvudtaget för ovanstående punkter
Trots detta verkar SD nu gå i sidled i opinionsundersökningarna.
Min teori är att segregeringen gör att det fortfarande är alldeles för få som blir direkt påverkade. Där jag bor finns det inte direkt någon negativ mångkultur att prata om utan det är som det varit de senaste tio åren. Det är alltså avsaknad av riktiga effekter som saknas. Effekter som folk generellt sett faktiskt känner av och inte bara är något de läser om i tidningen. Folks verklighet är trots allt bra mycket tyngre än något som skrivs i någon tidning eller någonstans på internet.
Det enda folk generellt sett faktiskt känt av är tiggarplågan och det är också, enligt mig, uteslutande detta som stått för all medvind för SD sedan valet. Man skulle kunna tro att SD redan fångat upp alla som stör sig på tiggarna och att det inte längre finns mer att hämta där. Samtidigt är detta lite konstigt för man tycker att desto längre tid som går desto fler bör ifrågasätta vad de styrande i Sverige faktiskt sysslar med då de trots allt inte verkar kunna lösa några problem.
Jag tillhör 60-talsgenerationen och jag tror att det är av tradition och "indoktrinering" att de flesta lär sig att tro på det som sägs i massmedia och att det är nån form av "nyhetsbibel" för många.
MSM gjordes ju till att vara den/de kanaler som skildrade/skildrar "sanningen".
Med tiden har ju MSM blivit den 3:e statsmakten och har nu en självpåtagen roll att vilja styra opinionen som den vill.
Folk har tyckt att det som sägs och visas i MSM, det är det som är "sanningen".
Sen kom då de alternativa kanalerna in i bilden, där det började skrivas och visas om saker som sa precis tvärtom - Den nakna sanningen.
Folk vill läsa mer o mer om detta och det är inte "fult" längre att säga att man är inne på FB och andra sidor och tar del av nyheter.
Finns en del inlägg på Facebook där jag gått in och bara skrivit om att googla på Rothschilds och sen ta sig en funderare en gång extra på vad som ligger bakom allting i M.Ö.
Vad jag tycker SD borde göra, är att beskriva lite djupare det komplexa i vad flyktinghanteringen innebär
Vilka som skor sig på det hela, vad bankvärlden tjänar på det, befolkningsbyte, m.m.