2015-11-02, 22:42
Medlem
Polis och åklagare bygger sin hypotes på att mordet begåtts inom en mycket snäv tidsram.
Varför är det då inte viktigt för polis och åklagare med mobiltrafik och positioneringar?
Förmodligen för att då faller hela hypotesen.

Varför är inte skadorna på mopeden tekniskt undersökta? Den tekniska undersökningen säger ingenting om skadorna och när dom uppkom. Det är en av många brister i utredningen.
Förmodligen för att dom uppkom på söndagen och då inte passar in i hypotesen.
2015-11-02, 22:44
Medlem
Jag tror att äcklet inte ångrar ett skit. Det enda han nog ångrar är att han inte var mer nogrann och att han inte kommer få se sin katt och familj igen eller på mycket länge.
Han kommer neka garanterat och tänker säkert ut hur han kan göra om det här.. Sjuk jävel som borde låsas in för all evighet!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Tycker du, ja, kanske det. Men det här gäller ett mordfall och någon som riskerar livstids fängelse så spoiler och "glada ikoner på gubbar" hoppar jag över. Dessutom vill jag ha rättvisa och en riktig solid dom för Lisas familjs skull. Det är kanske viktigast för jag har själv döttrar och skulle bli galen av att leva i ovisshet. Jag tar inte första bästa misstänkt och stenar.

Jodå, vi kan säkert vara överens någon gång. Du anser att MGM är skyldig, så skyldig att rättegång kanske inte ens behövs, det är ok för mig. Själv är jag osäker och tycker utredning, åklagare och advokat är dåliga. Är det inte märkligt att jag som amatör i stort sett kan smula sönder det här åtalet? Vad är det för advokat, har hon fått för lite tid? Avaktar hon till hovrätt?

Du kommer att få bli glad nästa vecka då MGM troligen döms till livstid, vi får väl hoppas han verkligen är skyldig.
Jag känner som du. Jag förstår inte att hon inte kunnat göra mer av det som finns i FUPn. Men till hovrätten får väl försvararen mer tid. Han borde byta advokat, men vem skall hjälpa honom med det???
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
De remsor som inte är kapade av teknikerna är avrivna, sid 506.

OK. Jag har brottats med silvertejp hela sommaren ... Silvertejpen har ÄGT mig.

Jag inser att GM var skickligare.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ja, fast hittar man en okänd profil så kollar man säkert med andra efter samtal med förundersökningsledare.
Inga okända profiler har påträffats.
och tydligen hade de beställt profiler som kunde matcha alla tre då gripna. Eftersom både NB och IB lämnat spår, måste man ha väldigt livlig fantasi för att tro att det skulle finnas fler okända personers DNA där. Två litauiska makar, en jägare, en godsägare, dennes son och frågan är om inte tomten var där också?!
2015-11-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Tycker du, ja, kanske det. Men det här gäller ett mordfall och någon som riskerar livstids fängelse så spoiler och "glada ikoner på gubbar" hoppar jag över. Dessutom vill jag ha rättvisa och en riktig solid dom för Lisas familjs skull. Det är kanske viktigast för jag har själv döttrar och skulle bli galen av att leva i ovisshet. Jag tar inte första bästa misstänkt och stenar.

Jodå, vi kan säkert vara överens någon gång. Du anser att MGM är skyldig, så skyldig att rättegång kanske inte ens behövs, det är ok för mig. Själv är jag osäker och tycker utredning, åklagare och advokat är dåliga. Är det inte märkligt att jag som amatör i stort sett kan smula sönder det här åtalet? Vad är det för advokat, har hon fått för lite tid? Avaktar hon till hovrätt?

Du kommer att få bli glad nästa vecka då MGM troligen döms till livstid, vi får väl hoppas han verkligen är skyldig.

Läs FUP ni icke troende. Bevisen finns där. Avgör själva efter 2000 sidor.
2015-11-02, 22:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ångrar troligtvis ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av nerazzurri87
Jag tror att äcklet inte ångrar ett skit. Det enda han nog ångrar är att han inte var mer nogrann och att han inte kommer få se sin katt och familj igen eller på mycket länge.
Han kommer neka garanterat och tänker säkert ut hur han kan göra om det här.. Sjuk jävel som borde låsas in för all evighet!

Det tror inte jag heller.

Däremot ångrar han över sin stora "otur" att han åkte fast. Det är detta han gråter och snörvlar över. En mycket farlig person den här mannen. En sådan person skall för evigt has under konstant uppsikt från myndigheternas sida.

Är övertygad om att han kommer att blåneka hela vägen. Hoppas förstås att han inte gör det.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-11-02 kl. 22:55.
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerazzurri87

Kan ju ångra det av egoistiska skäl. Då han för all tid förstört sitt liv och förlorat sin frihet.

Däremot tror jag inte han känner något dåligt samvete för vad han utsatte Lisa för eller någon empati för den sorg hennes familj får leva med.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
En rättsläkare borde naturligtvis alltid tolka ett brottsoffer helt Utan några som helst kunskaper om allt omkring.
Dvs det allra bästa hade varit om rättsläkare inte fick något annat än just kroppen.

Annars är risken stor att den blir påverkat av de uppgifterna som utredningen tar upp, och då kan en objektiv analys hamna i farozonen.

Rättsläkare utvecklar normalt ett kollegialt samförstånd med polisen och åklagarväsendet.
Det äR problematiskt, och många, många gånger har detta förhållande kritiserats, bla av advokaterna.
För rättsläkarna väljer att hellre lita på polisen/åklagarna. Dvs på deras "kompisar", än på en advokat som de tycker försöker få fri den som gjort det onda brottet.

I mitt tycke borde Alla kontakter som tas med rättsläkare vara lika mkt öppna så både advokat och åklagare Samtidigt har exakt Lika inflytande över processen.
Dvs det ska inte vara ett verktyg åklagare kan använda sig av, när inte advokat har samma möjlighet.
Är du dum eller? Så de ska inte ens få veta väderförhållanden, så som temperatur och kroppen varit exponerad eller inte etc det är ju av avgörande betydelse om bo tex har hittas i ett kylrum.
2015-11-02, 22:49
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
24cm det krävdes fyra pers för att få ut henne. Jag mår skit

Alla mått på skåpet finns i tråden. Skåpet var 29 cm invändigt. Själva öppningen var 24 cm. Det är väl en ram runt som dörren sitter fast i.
2015-11-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Mamman har försörjt honom med Tramadol, eller var det Tradolad, men sak samma. Läste väl det i fupen. Det var frun som nämde i förbigående. Var han har verk, vet jag inte, men dessa båda mediciner får man en rejäl förstoppning av. De är mot verk, doch ej mot magont. Men mamma har nog inte riktig koll på mediciner, kan jag tänka mig. Värk som värk, tänker hon kanske.
Jag och flera kan inte hitta uppgifter om Tramadol eller liknande i FUP. Du kan väl tipsa om sidnummer.
2015-11-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Polis och åklagare bygger sin hypotes på att mordet begåtts inom en mycket snäv tidsram.
Varför är det då inte viktigt för polis och åklagare med mobiltrafik och positioneringar?
Förmodligen för att då faller hela hypotesen.

Varför är inte skadorna på mopeden tekniskt undersökta? Den tekniska undersökningen säger ingenting om skadorna och när dom uppkom. Det är en av många brister i utredningen.
Förmodligen för att dom uppkom på söndagen och då inte passar in i hypotesen.

Skadorna på mopeden har uppkommit vid tidigare tillfälle(n). Det har offrets pappa berättat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in