2015-11-02, 22:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja!!! Men tyvärr verkar ingenting spela någon roll. Polisen bestämde sig med en gång för att dessa litauer var skyldiga. De verkar inte ha något intresse av att ta reda på sanningen. Och media håller helt med åklagaren. Vi har uppenbart en låg rättssäkerhet och polisens makt verkar oerhört stor eftersom media inte vågar ifrågasätta åklagaren. Jag är oerhört besviken på svenskt rättsväsende. Vi är uppenbarligen inte lika inför lagen. Om någon av den svenska och rika klanen Jönsson med sina adliga vänner hade blivit misstänkt hade de fått en helt annan behandling än vad de tre litauerna fått. Måtte NB få en bättre försvarare till hovrätten.
Varför anser du pappan skyldig/delaktig?
2015-11-02, 22:24
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Bra sammanfattning. Dagens rättegång avslutades med att han inte heller kunde svara domaren på en direkt fråga om vad dataspelet Leage of Angels som han säger sig spela så ofta går ut på. Trots tolk kan han inte svara. Har han gett upp ? Om jag satt där oskyldigt anklagad och riskerade livstid skulle jag ta varje tillfälle i akt att vara tydlig och strida för min sak. Han verkar inte bry sig ett dugg.

För att han tänker ta livet av sig så snart tillfälle ges
Senast redigerad av Bajjamannen87 2015-11-02 kl. 22:27.
2015-11-02, 22:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK. Då måste du ha mer handkraft än jag, eller mer troligt bättre teknik
De remsor som inte är kapade av teknikerna är avrivna, sid 506.
2015-11-02, 22:25
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieCheron
Har inte bedömt om GM som är gripen för Mordet var rätt eller inte. Men när jag läser dessa sidor.
Dock måste jag påstå att frun och brodern på något sätt förstått eller tvingats in i det av GM.
Jag har lite svårt att förstå vart du vill komma med det jättelånga citatet från FUP, som ifs är väldigt intressant. Men det finns ingenting i detta som bevisar att de "tvingats in i det av GM". Det kan lika gärna vara så att AB vill skjuta över misstankarna på NB. Eller att någon av dem hjälpt NB före, under eller efter brottet. IB har i denna berättelse heller inget alibi för tiden efter brottet.
2015-11-02, 22:26
Medlem
Har sökt men inte funnit.
Något som slog mig var hur GM lyckades hänga upp Lisas kropp på röret. Satt inte det väldigt högt upp. För LH lär ju knappast ha sammarbetat och det fanns väl inga övriga skador som tyder på att hon har varit medvetslös.
2015-11-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Just då. Tror jag inte att han tänkte ett steg längre. Han hade lyckats med sitt "förvärv".

Resten skulle han ta hand om senare.

Nu infann sig "senare" tidigare än han förväntat sig.

Jag tror han var så absorperad av Genomförandet att Resten bara föll bort.

Jag tror att han hade tänkt anordna en brasa i rishögen när det lugnat sig med söket. Sen låta kroppen brinna upp.
2015-11-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Slutsats och sammanfattning.

- Vittnen
- Adrianas möte
- Ladan utanför kafée.
- Martorp.
- Blod och DNA.

Slutsatsen är att NB kan vara oskyldig och offer för en hel rad olyckliga omständigheter som lämnat spår.

NB visar heller inga tecken på att vara psykopat. Han har några få bilder av våldssex och dom är inte sparade för att senare betrakta (ligger i webläsarens fickminne) så han verkar inte ha något sjukligt sexuell läggning. Det mesta av bilderna är helt vanlig porr. Spelet "League of Angels" är det hans fru som spelar och vad NB spelar har inte framgått tydligt. Bilderna på facebook som han "gillat" är del i grova skämt, från vem och vad skämten går ut på har inte heller framkommit. Han verkar inte haft något intresse för sadistiska sexlekar med sin fru och heller inte någon som anklagat honom för sexuella trakaserier vad som framkommit. Han har ingen kriminell bakgrund och är inte straffad tidigare samt har inga psykiska problem, något man förväntar sig vid ett sådant här brutalt mord på en okänd kvinna.

Kan man utesluta att GM är en sadistisk psykopat med lust att döda en människa och samtidigt utkräva hämd mot någon då tillfälle ges? Målet för hämden med tanke på mordplats och fyndplats av kropp skulle kunna vara NB med familj, Arne eller MW som ansvarar för jakten. Motiv kan då vara sjukligt hämdbegär; med girighet, arbetsrevir, arg avskedad anställd, fick inte vara med på middag, ekonomisk tvist eller uteslutning ur jaktlag etc. Rimligare motiv i mina ögon än sadistisk sexuella med följande mord genomfört på detta sätt och där denna kropp inte ens är rörd mer än strypningen. Det ser överarbetat och arrangerat ut. I så fall har NB maximal otur och annan GM maximal tur med all DNA som finns här efter NB.

Ja, så ser min analys av detta brott ut, det får duga för en nybörjare. Inte för att jag har fått smak för detta, tvärt om. Ska göra annat nu och det blir skönt.

NB kommer att förmodligen att dömas som skyldig av tingsrätten, jag återkommer nog när det blir dags för hovrätt och där blir det nog svårare. God natt kära vänner.

Ja vi får hoppas att NB får en bättre försvarare tio HR. Fru Rönnbäck är inte tillräckligt vass
Även om har ansträngt sig en hel del.
2015-11-02, 22:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davethebrave
Har sökt men inte funnit.
Något som slog mig var hur GM lyckades hänga upp Lisas kropp på röret. Satt inte det väldigt högt upp. För LH lär ju knappast ha sammarbetat och det fanns väl inga övriga skador som tyder på att hon har varit medvetslös.
Följt med dit när han ordnar med snaran är en variant.
2015-11-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Det finns ingen vänlig själ som kan länka till de sekretessbelagda bilderna, för oss som bara har Acrobat Reader?
Den andra bilden, kanske:
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fpostimg.org%2Fimage%2Fcdi m300i5%2Fc08998d8%2F

Det ska finnas en bild med hasspår på golvet, men jag hittar den inte nu. Leta på 23/10 runt 1600.
2015-11-02, 22:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Jag tror att han hade tänkt anordna en brasa i rishögen när det lugnat sig med söket. Sen låta kroppen brinna upp.
Tror jag med. Det låg åt andra hållet, han trodde det skulle tändes på. Högen var stor, det gjordes brasa efter behov.
2015-11-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vedervärdigt - det går att dra spoiler. Vi kan vara överens om att vi inte är... överens. Har aldrig varit, kommer aldrig bli.
Tycker du, ja, kanske det. Men det här gäller ett mordfall och någon som riskerar livstids fängelse så spoiler och "glada ikoner på gubbar" hoppar jag över. Dessutom vill jag ha rättvisa och en riktig solid dom för Lisas familjs skull. Det är kanske viktigast för jag har själv döttrar och skulle bli galen av att leva i ovisshet. Jag tar inte första bästa misstänkt och stenar.

Jodå, vi kan säkert vara överens någon gång. Du anser att MGM är skyldig, så skyldig att rättegång kanske inte ens behövs, det är ok för mig. Själv är jag osäker och tycker utredning, åklagare och advokat är dåliga. Är det inte märkligt att jag som amatör i stort sett kan smula sönder det här åtalet? Vad är det för advokat, har hon fått för lite tid? Avaktar hon till hovrätt?

Du kommer att få bli glad nästa vecka då MGM troligen döms till livstid, vi får väl hoppas han verkligen är skyldig.
Senast redigerad av Moretex 2015-11-02 kl. 22:34.
2015-11-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Militärer tycks ha kontrollerat Blomberg under hela veckan från söndag kväll/natt (inklusive nätterna).
Vad gjorde militär där på natten den 11-12 juni dvs natten innan LH hittades? Det behöver utredas.

Varför är inte militärerna hörda? Den frågan måste Lars Johansson svara på.

Militärernas inblandning känns obehaglig. Söker de som privatpersoner eller är det ett militärt uppdrag? Vilka samarbeten finns mellan militär och polis i Skövde?
Släpper polisen kanske till och med in militärer i arresten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in