2015-11-02, 18:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gelux
Det blir svårt med nycklarna i tändningslåset som hon aldrig lämnade "ensamma". Hennes far sa ju att hon aldrig gick ifrån dem. Svårt att se att hon gjort det om hon blev lockad över.

Varför skulle det vara det?
Hon trodde kanske att det bara rörde sig om någon eller några minuters karthjälp.
2015-11-02, 18:08
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, ett otroligt idiotiskt beteende av NB, men inte lika idiotiskt som mordet. Notera vad nuvarande vittnet sa om brottet: "– Till att börja med vill jag säga är att det är extremt ovanligt". Alternativhypotesen är också extremt ovanlig, så varför inte?

Börjar du bli desperat, så du går emot dig själv. Säger du att det är ett självmord nu? Vad hände med din teori om att en rik knös eller yngling låg bakom det här? Verkar ha blivit soptunnan på den teorin åtminstone.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Du har fel där.

Du glömmer kanske att åklagaren kallade in Extramånga rättstekniker för att fullständigt renskrapa de olika fyndplatserna. Så att verkligen Alla dna-spår och fiberspår och fingeravtryck etc skulle kunna hittas.
Samma sak gjorde de med Bara balternas bil (inte AJs BMW tex).

Och i fupen redogörs också för alla de dna-spår (och hårstrån, fingeravtryck etc) som de har hittat och Noterat. MEN de bad inte ens rättsteknikerna att identifera dessa spår.
Polisen redovisade Endast de dna-spår som pekade på Nerijus.

Men ALLA de andra dna-spåren då ... varför bad de inte ens rättsteknikerna om analys och identifikation där?
Elelr gjorde de det, men vågade inte ta med det i fupen eftersom de visade andra identiteter?

Din sista fråga svarar jag inte på eftersom den utgår från ditt mentala tillstånd som jag dessvärre inte har någon möjlighet att påverka.

Precis som i vilken utredning som helst så samlar man i inledningsfasen in mycket material, varav allt av olika skäl inte kommer att komma till konkret användning. Man gör en noggrann brottsplatsundersökning så att man har ett bra helhetsmaterial att utgå ifrån. Sen fortsätter man utifrån den att avgöra vad som är mest intressant för fördjupad analys.

Hade man skickat varenda jävla pryttel till NFC och tagit topsprover från varenda kvadratcentimeter på hennes plagg etc så hade vi inte suttit här och gaggat idag. Då hade inte rättegången kommit igång på denna sida jul, det vågar jag nog lova.

Lagen om avtagande marginalnytta torde för övrigt också i högsta grad gälla bevismaterial av den här sorten. Jag har full förståelse för att man t ex inte gjorde en detaljanalys av Fristadsjackan som låg ovanpå kroppen i skåpet. Sen överlåter jag åt din fantasi att klura ut varför ev. DNA från tredje person på denna varit i stort sett utan intresse.
Medlem
xaniixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilaKunis
Vad är änglarnas liga för spel ? som han skulle ha spelat..

kan inte hitta något vettigt på google.

'League of Angels'' heter det på Engelska...
2015-11-02, 18:09
Medlem
"Änglarnas liga"? Någon som hört talas om det spelet?

Fel i översättningen kanske.
2015-11-02, 18:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Den "logiken" får nog stå för dig. Däremot är det väl en bortförklaring man hört några gånger från mördare, även om jag inte kommer på något konkret fall just nu. Nerijus kanske drar upp den i hovrätten. Det kommer dock inte att hjälpa honom. Han är en mördare och jag förstår mig uppriktigt sagt inte på de personer som är vid någorlunda sunda vätskor (vilket inkluderar dig) som sitter i tråden och ifrågasätter det på olika sätt.
Du har alltså inget som helst argument att komma med.

Jag kan mycket väl tänka mig att IR i slutpläderingen som ett alternativ anger att Lisa har hängt sig själv och någon, inte hennes klient utan någon annan, tagit bort kroppen och dumpat den på Martorp. Domarna kommer naturligtvis att tänka att någon är hennes klient och se att åklagaren inte på något sätt motbevisat detta alternativ och döma för den del av gärningsbeskrivningen som beskriver griftefridsbrott.
Medlem
Antagligen är det League of Legends.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
De bad inte ens rättsteknikerna att analysera dessa dna-spår och andra fynd.
Det finns Jättemånga bevis i fupen som det Står utförligt att polisen inte ens bett om analys.
Många!!!!
Det finns ett antal prover som inte har analyserats. Men varken du eller jag har någon som helst aning om huruvida dessa prover innehåller DNA-spår eller ej. Att påstå att det finns DNA-spår som inte är beaktade är ren lögn och desinformation.
Medlem
xaniixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
"Änglarnas liga"? Någon som hört talas om det spelet?

Fel i översättningen kanske.

Nej är du dum eller? Du får ju översatt det svenska tillbaka till engelska och då blir det ''League of Angels''
2015-11-02, 18:11
Medlem
rotesaus avatar
Är NB sanningsenlig nu angående sitt spel? Att det går att spela just det spelet offline?

Upplys mig som är totalt oinsatt.
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Inte olämplig som sådan men åklagarenmyndighet är en statlig myndighet som står under staten och om en åklagare agerade som målsägandebiträde skulle han biträda en privatperson, det är jag förhållandevis säker på inte skulle accepteras. Men jag kan givetvis undersöka saken.

Ja det kan förstås säkert stämma, har bara inte sett något som tyder på det av det lilla jag har läst om det hela, du lät så säker så tänkte om du hade någon källa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Nej, en åklagare ska representera statens intressen och inte enskilda individer, den senare rollen har dock målsägandebiträdet.
Men alla åklagare samtidigt som representerar statens intresse, är målsägarbiträde för BO och deras anhöriga också! Det räcker att biträdet kan juridik och åk är en av dem. Varför kan de inte vara målsägarbiträde i ett annat mål än de driver själva? Jag ser ingen logik i detta! Är du säker på det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in