2015-11-02, 09:21
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Och idag så är det vittne som ska närvara på videolänk. Haha är det smuts Irina?

Vet inte vem det är, det står ju inte, men de verkar snacka på ganska bra/snabbt... det är nog inte hon
2015-11-02, 09:23
Medlem
Trollsvanss avatar
Han kladdade verkligen på den där handsken för att han VISSTE att det skull finnas spå av honom på den och nu har han ju fått vittne på att han "tog upp den" på morgonen. Synd att inte hans bror kan vittna om att han la dit den också...
2015-11-02, 09:25
Medlem
Colossos avatar
Borde dom inte ha gömt handsken om dom nu hade gjort det? Varför lät dom den ligga kvar där? De vet ju att det är bevis.
2015-11-02, 09:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Vet inte vem det är, det står ju inte, men de verkar snacka på ganska bra/snabbt... det är nog inte hon
Det är Claes Bennhage just nu.
2015-11-02, 09:28
Medlem
Theforeigners avatar
Vem är det som blir föhör just nu, alltså första vittne ?
2015-11-02, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Tack!

I Sovjet använde man våld vid förhör.

Har svårt att inse att det är ett bättre system.

Tortyr har en obehaglig konsekvens att få oskyldiga att erkänna. Där Sovjets rättsskipning enbart byggde på just erkännandet.

Ändå förstår jag vad du menar.

Absolut, men denna horan vet mer än vad han säger, jag skulle absolut tycka det är bra att bruka våld för att få fram det.

Om det är såhär uppenbart då alltså.
2015-11-02, 09:32
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Borde dom inte ha gömt handsken om dom nu hade gjort det? Varför lät dom den ligga kvar där? De vet ju att det är bevis.

Som jag skev ovan, han hade väl bara handsken kvar att göra sig av med och hur fan skulle han lyckas med det?
JO, dom kom ju lite tidigare på måndagmorgonen, lite tidigare än vad dom brukar tydligen och varför gjorde dom det? Jo för en sån här grej, N visste inte att dom redan sökt med hund och folk där och då låg det ingen handske.
Han placerade den där för att sedan hitta den när någon såg...

Hans största chans var ju att nån skulle se honom hitta den och då skulle det inte vara konstigt med hans DNA på handsken.

Det hade varit troligt att att tänkt som alla andra, RÖR INTE HANDSKEN!
Men han var tvungen. Annars hade dom ju hittat hans DNA på den ändå och hur skulle han förklara det?
2015-11-02, 09:32
Medlem
GWP:
En åtalad som saknar alibi för den timme då brottet begås och dessutom försökt övertala sin hustru och sin yngre bror att de skall ljuga ihop ett sådant för hans räkning. Som gjort det samma kväll som Lisa Holm försvinner och på ett sådant sätt att det tydligt visar att han i detalj känt till en händelse som han inte skulle ha haft en aning om för det fallet att han hade varit oskyldig

Stämmer det? Var det samma kväll som Lisa försvann när MGM sade till sin bror att han skulle ljuga om tiden till polisen? Jag trodde att det var dagen efter och när bröderna skull topsa för DNA som NB sa till sin bror att han skulle ge honom alibi? Om det var på söndagskväll, då, behövs inga fler bevis mot NB, tycker jag.
2015-11-02, 09:33
Medlem
Citat:
i det här fallet präglas av ett systematiskt juridiskt tänkande och ett polisiärt hantverk som vittnar om både kreativitet, stor noggrannhet och en ytterst omfattande arbetsinsats. Svensk polis när den är som bäst och därför också bevisning när den är som tyngst.
Lisa Holm-bevisen håller för livstids fängelsestraff - LGWP
2015-11-02, 09:35
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Absolut, men denna horan vet mer än vad han säger, jag skulle absolut tycka det är bra att bruka våld för att få fram det.

Om det är såhär uppenbart då alltså.

Men hur mycket är ett erkännande värt, om det framtvingats via våld.

Det enda MGM kommer att säga i rätten är sanningen.

Jag blev tvingad att erkänna via tvångsmetoder.

Vad återstår då. Att han via våld ska återupprepa sanningen i rättssalen.
2015-11-02, 09:35
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Som jag skev ovan, han hade väl bara handsken kvar att göra sig av med och hur fan skulle han lyckas med det?
JO, dom kom ju lite tidigare på måndagmorgonen, lite tidigare än vad dom brukar tydligen och varför gjorde dom det? Jo för en sån här grej, N visste inte att dom redan sökt med hund och folk där och då låg det ingen handske.
Han placerade den där för att sedan hitta den när någon såg...

Hans största chans var ju att nån skulle se honom hitta den och då skulle det inte vara konstigt med hans DNA på handsken.

Det hade varit troligt att att tänkt som alla andra, RÖR INTE HANDSKEN!
Men han var tvungen. Annars hade dom ju hittat hans DNA på den ändå och hur skulle han förklara det?
Jahaa du tänker så, då är jag med. Då förstår jag isåfall varför han gjorde som han gjorde, vilket verkade vara smart men kan backfire.
2015-11-02, 09:40
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Fimpen är bara ett utav många hål i fupen. De bildar ett mönster som visar att polisen inte är förutsättningslösa.
Du kanske kan avfärda en detalj men inte ett mönster.

PRECIS!! Du kanske kan klaga på vissa detaljer, men vad får dig att inte fatta att mönstret är stenklart!

De som är insatta, både högt aktade advokater, Leif GW, rättsexperten och fd överåklagare Sven-Erik Alhem med flera säger att detta är en bra utredning med tung bevisning, och han kommer antagligen bli insydd på livstid för mord!

Men du tror han är oskyldig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in