2015-11-01, 22:20
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det spelar ingen roll vad du eller jag tror, eller hur många DNA träffar mm man pratar om att det finns, om Lisa's lik inte luktade lik när hon hittades den 12 Juni eller evt dagen innan då CB och vovven tittade in i boden, så dog hon inte den 7 Juni, med mindre GM lagde henne i en kyl/frys den 7 Juni och sedan flyttat henne dagen innan hon hittades.
Nu har jag inte läst FUP men det är väl konstaterat att hon hamnade i skåpet innan likstelheten satt in helt, med tanke på temperaturen den kvällen så skulle det vara senast ca 10 timmar efter 18.30-19.00 på söndagen.

Tror du att hon varit fången och gömd och tagits till ladan och strypts/hängts mitt i letandet?
Finns det någon kyl/frys i närheten där hon stuvats in för att sedan fraktats till baracken?
Vad grundar du dina påståenden att hon inte dog den 7 på?
2015-11-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men, jag skriver ju också att bevisen håller för livstid.
Skriv till honom och gratta honom för att han äntligen kommit till din slutsats. Hans reaktion emotses med stor förväntan.

Vi andra får leva i villfarelsen att han anser att fällande dom i ett mordåtal mot en hantverkare på gården är mycket sannolik (lagens krav på bevis uppfyllda). Dessutom "....utan att vi för den skull har behövt tumma på den rättssäkerhet... ".

Men du kanske tycker att detta ställningstagande är helt helt förenligt med din uppfattning att det är fel person som döms, fel i den vanligaste meningen, nämligen att den dömde är oskyldig till just mord.

Man har ju rätt att tycka vad man vill, men man har inte rätt att kapa offentliga personers verk för att pynta sin framställning med.
2015-11-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Bra för godsägaren att ha lite billiga, namnlösa och livegna arbetare.
Hans girighet fick ett högt pris denna sommar - som Lisas familj och bygden fick betala.

Att AJ skulle ha något intresse för litauerna förutom att få arbeten gjorda på billigaste sätt, tvivlar jag på. Att han pratade gott om NB initialt när detta hände tror jag mest handlade om att han ville få spannmålstorken ifärdigställt innan NB skulle ha semester.

Arne nyttomaximerar!
2015-11-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Nu har jag inte läst FUP men det är väl konstaterat att hon hamnade i skåpet innan likstelheten satt in helt, med tanke på temperaturen den kvällen så skulle det vara senast ca 10 timmar efter 18.30-19.00 på söndagen.

Tror du att hon varit fången och gömd och tagits till ladan och strypts/hängts mitt i letandet?
Finns det någon kyl/frys i närheten där hon stuvats in för att sedan fraktats till baracken?
Vad grundar du dina påståenden att hon inte dog den 7 på?

Dessutom står det ju i fup att kroppen var i framskriden förruttnelse. Det hade den ju inte varit om den legat nedkyld.
2015-11-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det blir extra konstigt när GJ och Victoria ser moppen samt en ljus bil i öppningen på ladan vid cafe't vid c:a 18.50 och att HJ 5 minuter senare ser en silverfärgad landrover på andra sidan vid cafe'ts norra parkering.
Henrik minns inte om GJ och Victoria kollade på loppet??

Det här är ju också intressant!! Hur är detta möjligt
Tidsmässigt. Har du en fuphänvisning?
18.50+18.55
HJs tid kan stämma. Men inte AJs. Omöjligt.
2015-11-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Det här är ju också intressant!! Hur är detta möjligt
Tidsmässigt. Har du en fuphänvisning?
18.50+18.55
HJs tid kan stämma. Men inte AJs. Omöjligt.
Jag menar GJ förstås!
2015-11-01, 22:24
Medlem
Citat:
Det krävs bevis, inte spekulationer, för att lösa ett mord. Vad tror du händer om åklagaren spekulerar istället för bevisar i domstolen? Han blir en f.d. åklagare.

Ska komma från dig, trådens stora spekulations-drottning. =)

Mordet är i princip löst. Åklagaren har spekulerat väldigt lite.

Bevisningen är tung, och bristen på alibi eller andra förklaringar till GM's ständiga närvaro i utredningen gör att det med väldigt stor sannolikhet kommer bli en fällande dom.

Senn hur det exakta förloppet gått till kan man utan ett erkännande bara spekulera i, och det är det vi ägnar oss åt här...
Och att en man, klär av en kvinna för att ägna sig åt onani är inte direkt ett långskott.
2015-11-01, 22:27
Bannlyst
Säga vad man vill om LGWP men en vass penna har han och skriver mer förståeligt än vad han pratar. Han har ju sålt miljontals böcker så det säger ju en del om hans författarådra.

När man läser hans krönika i Expressen blir man så trygg med att rätt man är åtalad för detta grymma och helt ofattbara mord på en ung vanlig tjej i början av livet.
2015-11-01, 22:27
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja det är ju det som, bla., är så himla mystiskt, för då rättsläkaren lämnade in det slutgiltiga obduktionsprotokoll den 24 Augusti då hade han ingen dödsdato närmare än att hon dog någon gång mellan den 7 och 12 Juni.

Jag har för länge sedan postat inlägg om just "larverna då ??? varför kan rättsläkaren inte räkna sig fram till dödstidpunkt via larverna ?", men det kunde han tydligen, inte för då hade han väl gjort det eller hur.
Men frågorna återstår:

Vart tog liklukten vägen?

Vart tog larverna vägen ?
Om man kollar första rapporten står det dödsdatum 150600.
2015-11-01, 22:28
Medlem
Citat:
Bevisen visar bara att NB har städat, och om han inte förklarar sig ska han dömas till livstid. GW säger inte emot.
Menar du att han ska dömas till livstid för griftefridsbrott ? För att han skött uppdraget med så utomordentlig klantighet att han har sig själv att skylla ?
2015-11-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
"mycket av dom här bitarna har ju vederlagt åklagarens påståenden i detta" säger Lars Johansson.

Så nu tycker t o m Lars Johansson att åklagarens påståenden är fullständigt felaktiga.

http://www.skovdenyheter.se/article/johansson-vill-inte-paverka-ratten/

Lars Johansson gör i övrigt ett förvirrat intryck. Som vanligt.
Det finns många språkgenier i den här historien. LJ är bara en.
2015-11-01, 22:31
Medlem
Kan nån förklara hur hon hängdes. Hon ser ut o väga 50 kg. Lyfta upp nån till ett snöre. Hon slåss för sitt liv sparkas, klöser med naglar måste vara skitsvårt? Hade den misstänkte några yttre skador? Slogs hon medvetslös o sedan hängdes upp? Känns så meningslöst om det var att se henne lida till max om det var det han ville.

Onanerade han när hon hängdes upp? Är det en möjlighet? Dom hade ju hittat sperma i ladan men kanske inte där hon blev mördad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in