2015-11-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Håller med i stort, det enda jag tycker haltar är förhören med de misstänkta, jag vet inte om det är på grund av språkförbistring eller tolkproblem, jag tycker inte att det blir något flyt i förhören, men det är bara vad jag tycker.... inte sagt att det är något som gäller som sanning. Min sammanlagda uppfattning om utredningen är att den är jäkligt proffsig gjord... och jag har läst en hel del fuppar tidigare.

Delar din uppfattning. Den här utredning är exemplarisk utförd. Yppandeförbud direkt från start. Dom har gått igenom/följt upp alla tips. Arbetat systematiskt.

Imponerande.
Medlem
Kan nån förklara hur hon hängdes. Hon ser ut o väga 50 kg. Lyfta upp nån till ett snöre. Hon slåss för sitt liv sparkas, klöser med naglar måste vara skitsvårt? Hade den misstänkte några yttre skador? Slogs hon medvetslös o sedan hängdes upp? Känns så meningslöst om det var att se henne lida till max om det var det han ville.

Onanerade han när hon hängdes upp? Är det en möjlighet? Dom hade ju hittat sperma i ladan men kanske inte där hon blev mördad?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Ok. Så vem tror DU har berättat för mamman då?
Min teori att arbetsgivaren med fru, har gjort det, ratar du ju.

(F ö verkar IB och AJs fru träffas ofta och även rest bort för att städa. Känns inte orimligt att IB lämnar kontaktuppgifter till henne. Eller CB. Ifall nåt skulle hända).
På mitt jobb måste vi årligen uppdatera våra anhörigas telefonnr hos arbetsgivaten. Tror det är så på många ställen. Varför inte här?
Bli informerad, jag förstår inte skillnaden på "ha hört". AJ har fått informationen, på ett eller annat sätt?

Kan det inte vara svenska journalister som informerat mamman,som sedan återberättat detta i kontakt med andra svenska journalister?
2015-11-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det är väl bara att gå in all in med någon av bröderna Jönsson som har varit kring platsen vid den aktuella tidpunkten när mordet måste skett. Bröderna har svaga alibi mellan 18.30-19.30.

Dotter VJ ( till GJ) kan inte förklara vad som hände kvällen 7/6 utan blandar ihop dagarna då man var hos farfar AJ både 6/7 samt 7/7. Kan ej ge alibi för GJ.

HJ åker abrubt Hangelösa mitt under en middag och är borta mellan 18.45-20.05. AE ger ju säkert alibi. Fast hur länge var han egentligen hos AE?

Vittnet Adriana J vill försvara sin man och säger att hon sett NB dagen innan och han försökt locka henne till hans bil.

Pappa AJ inser att någon av hans söner är GM..och måste då hitten en alternativ GM. Han ber NB om blod. Han säger att SKL eller Företagshälsan vill ha det..han tror på sin arbetsgivare..lojal som han är ( som AJ uttrycker det i FUP).

Vid ett lämpligt tillfälle så sprider man blod i slaktrummet ..och på LH kläder.. sätter upp ett hårstrå i ett av rören.

AJ hittar handsken på måndagen och flera har gjort avtryck på den så det beviset är borta..

Familjen kommer att vara viktiga i rättegången..MEN som vittnesmål..

Har du exakt tid på att HJ åkte 18.45. Har du sidan på fup?
Superviktig info!
2015-11-01, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Ok, han har "hört", inte blivit informerad om detta av polis. Sen så vet jag inte huruvida Arne skulle ha haft telefonnummer och dylikt till mamman i Litauen, så här mycket vet Arne om sina anställda.

Arne uppger att det är han som äger Blombergs egendom. Han har känt Nerius i några år.
Nerius och hans bror arbetar som hantverkare på Blombergs egendom. Arne vet inte vad
Nerius bror heter då denne inte kan engelska och Arne har aldrig pratat med honom.

Bra för godsägaren att ha lite billiga, namnlösa och livegna arbetare.
Hans girighet fick ett högt pris denna sommar - som Lisas familj och bygden fick betala.
2015-11-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Hon satt på sidan i skåpet med benen vikta bakåt som i fosterställning fast tvärtom

Varför placerar han kroppen på detta sätt? Den får väl inte plats bättre för att benen är vikta bakåt?
2015-11-01, 22:18
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vilket blod sitter där det ska? Avsaknad av DNA på tejp talar starkt för att handskar användes under en del av brottet, och borde rimligtvis ha använts även när Lisa kläddes av. Du menar väl inte att blodet innanför byxlinningen kom från överfallet?

Det var inte öronen som fick henne att avvisa nr 3. Lura upp henne till förarhytten i fel bil i så fall.

Nu kan ju DNA komma på offrets kläder fast handskar används... låt säga att DNA¨t kommer från gärningsmannens blod, då kan ju hans blod ha hamnat på hans handskar när han kommit åt sitt eget blod om det kom ifrån något annat ställe än händerna. När han sedan har tagit i Lisas kläder har blod avsatts på hennes kläder och då har Nerijus DNA hamnat där det nu är funnet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Kan det inte vara svenska journalister som informerat mamman,som sedan återberättat detta i kontakt med andra svenska journalister?

Jag vet inte. För mig är det en icke-fråga.
Någon undrade hur mamman kunde veta detta den 15/6.
Jag tycker inte det är något konstigt med att hon i det skedet visste, och gav en rimlig förklaring till det. Dessutom framkom även AJs frus vittnesmål bland mammans uttalanden (fikandet 18.15).
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är ett ON-LINE spel och interaktivt så för att spela måste du vara uppkopplad. Det var han inte.
Jag vet inget om dataspel men det här ger mig ändå ett intryck av att League of Angels kan spelas offline också:

"When you start SoulCraft 2 League of Angels for the first time it may seem like you’ll need to always be connected to the internet. After signing into one of the 4 account options you will be able to play offline for most of the single player story. Obviously you’ll have to be connected to the internet to participate in multiplayer and other parts of the app."

Källa: http://wikiguidetip.com/soulcraft-2-league-of-angels-wiki-guide/
Medlem
ieshos avatar
Ett intressant parti från förhöret med greve Dracula (s. 179):
Arne börjar med att berätta om en kort bakgrund. Han hade tidigare en man från Litauen anställd som heter "Awidov" så som hantverkare. Awidov introducerade Nerius som också började hjälpa till sporadiskt på gården. Det blev mer och mer problem med Awidov varvid han till slut fick sparken och Nerius introducerade sin bror som fick anställning. Awidov har senare hotat Nerius. Vad Arne vet har det inte varit några problem den sista tiden. Arne uppger att Awidov har telnr +37060004035. Arne uppger att det för ca 1,5 år sedan var fler som hotade Nerius. Det var då en man som heter "Gintras" som hotade. Han ansåg att arbetsmarkanden på Kinnekulle tillhörde honom och hotade Nerius av denna anledning. Arne har hört att Gintras är en gammal officer från ryska armen och "en riktig hårding". Gintras har eller har haft telnr 0739308673. På fråga uppger Arne att Nerius och hans bror åker i en silverfärgad WV Sharan. De har inga andra bilar. Arne uppger att det inte är någon i Blomberg som han vet åker i en silver/ grå pick-upp. Arne uppger vidare att bröderna har nycklarna till hans svarta Honda CRV. De fick nycklarna av Arne i tisdags eller onsdags. Anledningen var att larmet hade utlöst på natten innan och gjort att batteriet var strömlöst- De skulle byta eller ladda batteriet. Arne uppger att detta inte blivit gjort ännu. Han uppger att de inte har nycklar till någon av hans andra bilar och inte heller lånat dom.
Vittnen hade sett en svart bil köra mycket långsamt förbi kafeterian samtidigt som en flicka stod vid en moped där, vid 18:30-tiden.
Senast redigerad av iesho 2015-11-01 kl. 22:21.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det menar jag inte kan uteslutas - även om det också kan ha kommit dit på annat sätt.
Alltså bör han ha tagit på sig handskar innan han klädde av henne.
Citat:
Något bör det ha varit. - Vet du anledningen?
Själv säger hon att ansiktet på fotot var för brett.
Citat:
Inte alls. Hon fick endast en skymt av bilen bakifrån eftersom MTG parkerat den med fronten upp mot det tänkta slakthuset.
Det är bakifrån man bäst känner igen skåpbilar.
2015-11-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det blir extra konstigt när GJ och Victoria ser moppen samt en ljus bil i öppningen på ladan vid cafe't vid c:a 18.50 och att HJ 5 minuter senare ser en silverfärgad landrover på andra sidan vid cafe'ts norra parkering.
Henrik minns inte om GJ och Victoria kollade på loppet??

Har du klockslaget och uttalandet i fup om att
HJ ser en bil utanför caféet 18.50? Då han då måste
ha passerat? Superviktig info!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in