2015-11-01, 20:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Att han är skyldig till mordet. Bevisen håller för livstidsstraff som det ser ut nu, det säger jag inte emot. Om han inte förklarar sig ska han sitta på livstid, det har jag redan skrivit. Möjligen rättspsykiatrisk vård.

Han är inte psykutredd. Inget i hans liv visar att han inte fungerar socialt utåt.
Sexfantasierna fram till juni har just varit fantasier om ingen träder fram och bevisar motsatsen
2015-11-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Så du menar att man bara ska gå på vad en misstänkt säger och skita i alla andra bevis? Hur många tror du skulle bli fällda då? Dessutom är det uppenbart för de flesta vad syftet med mordet var med de bevis som finns. Att han sagt att han runkat på mordplatsen har jag läst i mediernas redovisning av vad som sagts i rätten (om jag inte minns fel.)
Det framgår av förhörsprotokollet och den skiss, som han själv gjort. Han har senare insett att det var ett onödigt misstag, när han insåg att fynd inte gjorts just där.

Jag tänker inte leta fram sidnummer i FUP, för jag utgår ifrån att Xenia vet detta, som allt annat.
2015-11-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Nu är jag konfunderad. Gick tillbaka och läste lite gamla artiklar angående fallet. I Expressen den 15 juni blir mamman i Litauen intervjuad, då hon säger så här:

Brödernas mamma säger att hon tror att hennes söner misstänks för att de innan Lisas försvinnande ”befunnit sig i en verkstad cirka 100 meter från platsen där Lisa Holm hittades, utan kunna ge en god förklaring till varför de var där”

Hur kan mamman veta per den 15 juni att Lisa hittats 100 meter ifrån verkstan där hennes söner har varit??? Det finns ingenstans att läsa detta i media, då locket var på fullständigt.

Var den intervjun verkligen från 15:e juni? Om den är det så är det väl GM som försökt manipulera henne. Han har väl berättat att de jobbar i ladan m.m.
2015-11-01, 21:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nu är jag konfunderad. Gick tillbaka och läste lite gamla artiklar angående fallet. I Expressen den 15 juni blir mamman i Litauen intervjuad, då hon säger så här:

Brödernas mamma säger att hon tror att hennes söner misstänks för att de innan Lisas försvinnande ”befunnit sig i en verkstad cirka 100 meter från platsen där Lisa Holm hittades, utan kunna ge en god förklaring till varför de var där”

Hur kan mamman veta per den 15 juni att Lisa hittats 100 meter ifrån verkstan där hennes söner har varit??? Det finns ingenstans att läsa detta i media, då locket var på fullständigt.
De var inte i någon verkstad, de var utomhus.
Medlem
Citat:
Nej, det menar jag naturligtvis inte. Vad har du för bevis för att NB onanerade under mordet? Att han kan ha gjort det i lampskärmen är inte bevis, då den sperman kan vara gammal.

Att han drog upp/ ner hennes kläder så att kön samt bröst blottades talar ju inte emot att han stod och onanerade.
Han kanske kom i sina egna byxor, medhavd handske, lampskärmen etc...

Han kanske hastigt och lustigt insåg att han höll på att skita ner sig och fick avbryta för att rusa därifrån. Han kanske inte kom längre än mitten av ladan.
Det kunde förklarat varför själva uppstädningen skedde så fort. Om han bajsade ner sig kan det ju knappast varit en del av planen.

Han kanske även insåg att det inte riktigt var så kul som han trott när hon hängde där död och stirrade på honom... Kanske därför han tejpade över hennes huvud... För att göra henne mer omänsklig.

Spekulationer så klart...

Men jag tror att detta är ett solklart sex-brott. Och målet var en utlösning.
Medlem
Citat:

Intressant iaktagelse!
2015-11-01, 21:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
En teori som jag lanserat tidigare är att NB haft ihjäl henne av misstag på något sätt och sedan har han gjort precis allting fel, därför att han inte är så smart. Han gör så många fel att man kan tro att han gick på rohypnol eller liknande, då kan man handla både rationellt och helt irrationellt samtidigt. Men det finns väl inget som tyder på det? Det är så jädra konstigt att han begår det här brottet på sin egen gård eller bakgård

Lika konstigt vore det, om han verkligen försökt locka sin chefs svärdotter i döden på deras gemensamma bakgård under lördagen. Det verkar så oerhört dumt av NB. De var ju fan presenterade för varandra, eller hur? (jag har inte sett det än i FUP).
Sen att han skulle göra ett nytt försök i samma område dagen efter? Nå, jag köper inte att driften plötsligt kan bli så stark att en vanligtvis lugn man måste mörda helt plötsligt. Jag tror Adr**n*s utpekande måste tas med en nypa salt. Eller så är NB ännu dummare än i mitt första exempel.

Han kalkylerade kanske med att han tillhör normalbilden i området, inget konstigt att han syns vid ladan och på vägarna runt säteriet.

Angående att mörda på sin egen bakgård, det är inte ovanligt att folk till och med mördar i sitt eget hem.
2015-11-01, 21:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Att han drog upp/ ner hennes kläder så att kön samt bröst blottades talar ju inte emot att han stod och onanerade.
Han kanske kom i sina egna byxor, medhavd handske, lampskärmen etc...

Han kanske hastigt och lustigt insåg att han höll på att skita ner sig och fick avbryta för att rusa därifrån. Han kanske inte kom längre än mitten av ladan.
Det kunde förklarat varför själva uppstädningen skedde så fort. Om han bajsade ner sig kan det ju knappast varit en del av planen.

Han kanske även insåg att det inte riktigt var så kul som han trott när hon hängde där död och stirrade på honom... Kanske därför han tejpade över hennes huvud... För att göra henne mer omänsklig.

Spekulationer så klart...

Men jag tror att detta är ett solklart sex-brott. Och målet var en utlösning.
Det krävs bevis, inte spekulationer, för att lösa ett mord. Vad tror du händer om åklagaren spekulerar istället för bevisar i domstolen? Han blir en f.d. åklagare.
2015-11-01, 21:06
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Är det en slump att ingen annans DNA har hittats?

Det är opraktiskt att hantera tejp med handskar.

Vänd istället uppmärksamheten mot vad som har hittats; NB´s blod och fingrar återfanns innanför byxlinningen, som sagt. Anledningen till att blod återfanns där, på jackans ärmar samt på rep och rör borde vara uppenbar.

F.ö så är det mycket möjligt att fönsterblecket blev fixat redan på f.m då han blev sedd körandes från Martorp vid 10.00-10.30.

Han behöver inte alls ha hanterat tejp med handskar, förmodligen inte. Tejpen var avskuren i ändarna och kniv fanns i bilen.
2015-11-01, 21:08
Medlem
Citat:
Var den intervjun verkligen från 15:e juni? Om den är det så är det väl GM som försökt manipulera henne. Han har väl berättat att de jobbar i ladan m.m.

Ja, det är ifrån den 15 juni.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20971703.ab
2015-11-01, 21:09
Medlem
Citat:
Det jag säger är att LH utsatts för ett sexualmord. Jag tror alltså inte på att hon skulle utsatts för sexuellt övergrepp i form av våldtäkt och sedan mördats för att man skulle dölja våldtäkten, vilket vissa hävdar i tråden.
Nej bevare mig. Rent teoretiskt kunde man tänka sig att han inte från början avsett att döda henne, men innebörden av hela handlingen är ju liktydig med mord. Konspirationsteorierna är jag ointresserad av men viss ödmjukhet om de exakta motiven i en sjuk hjärna minut för minut hyser jag.
2015-11-01, 21:09
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
En teori som jag lanserat tidigare är att NB haft ihjäl henne av misstag på något sätt och sedan har han gjort precis allting fel, därför att han inte är så smart. Han gör så många fel att man kan tro att han gick på rohypnol eller liknande, då kan man handla både rationellt och helt irrationellt samtidigt. Men det finns väl inget som tyder på det? Det är så jädra konstigt att han begår det här brottet på sin egen gård eller bakgård

Lika konstigt vore det, om han verkligen försökt locka sin chefs svärdotter i döden på deras gemensamma bakgård under lördagen. Det verkar så oerhört dumt av NB. De var ju fan presenterade för varandra, eller hur? (jag har inte sett det än i FUP).
Sen att han skulle göra ett nytt försök i samma område dagen efter? Nå, jag köper inte att driften plötsligt kan bli så stark att en vanligtvis lugn man måste mörda helt plötsligt. Jag tror Adr**n*s utpekande måste tas med en nypa salt. Eller så är NB ännu dummare än i mitt första exempel.

Vart de verkligen presenterade. Tyckte hon sa att de bara setts på avstånd?
Hans liv passar tydligen väldigt väl in på denna typen av brott

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in