2015-11-01, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Döljer det sig något argument där, eller kör du bara på med ditt vanliga meningslösa skitprat för att försöka trolla sönder även den här tråden?

Först skriver du att missnöjesröstande personer från M & S kommer att lämna SD & gå tillbaka till sina ursprungliga partier.
Direkt efteråt skriver du att att dom "loosers" som röstar på SD kommer att fortsätta vara missnöjda & rösta på SD? Eller vad menar du egentligen.

Ditt huvudsakliga budskap i alla trådar är att alla är "loosers" & alla utom du är dumma i huvudet & sen backar du upp dina påståenden enbart med med en whoco5-smiley. Man kan väl, utan att överdriva, säga att din retoriska hatt" är tio nummer större än förmågan.

Du är bara ett efterblivet troll/shill som fått i uppdrag att störa debatten på Flashback & du gör inte ens ett bra jobb din jävla pajas.

Jag ska vara mer enkel denna gången, då jag märker att du inte förstår..

Vad jag menar är att SD:s kärnväljare är missnöjesröstare (losers) och dess akommer väl stanna hos partiet så länge SD inte får faktiskt inflytande.
Men dessa väljare som nu går från och till SD är bara vanligt folk som vill skicka signaler till deras egentliga partier att nu får ni ändra på er. Och nu gav Batra en liten bit av lillfingernageln och då såg vi mycket väl ett fall för SD.

Svårare än så är det inte.

edit: Huruvida du är störd eller inte ger jag fullständigt fan i.

dubbeldit: förmodligen är du en sån där som sitter och skriker om att media tystar debatten, men är det inte ett litet sug av att tysta mig som träder fram?
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-11-01 kl. 15:08.
2015-11-01, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vilket lustigt cirkelargument.

Då kommer de rösta på något annat som lovar dem gröna skogar. Felet ligger aldrig hos missnöjesröstaren, felet är alltid någon annans.
2015-11-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Friatider rapporterar idag att SD faller i ännu en till mätning.

Enligt Friatider så kan det ha med att de övriga partier har tuffat till sig och skärpt sig. Men har de verkligen det? Som jag vet så har det inte hänt något mycket. Bara mycket snack och lite verkstad.

Jag tror att det ligger någonting i det. 7k genomför nu vad många högerdebattörer ville genomföra för 5-6 år sedan och vissa låter sig säkert luras av "hårdare tag" initialt.

Det gäller att SD nu fortsätter att vara en progressiv kraft inom svensk politik och fortsätter pusha gränsen. Vi vet alla att moderaternas taffliga snack om TUT inte kommer att hjälpa i längden ändå. Om SD fortsätter att dra åt höger och samtidigt tar åt sig de små men i sammanhanget obetydliga segrarna (titta, vad var det vi sa?) så kommer man nog att fortsätta öka när de riktiga konsekvenserna massinvandringen som sker idag börjar göra sig påminda (om 1-2 år sådär).
Senast redigerad av Anflabeten 2015-11-01 kl. 15:09.
2015-11-01, 15:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anflabeten
Jag tror att det ligger någonting i det. 7k genomför nu vad många högerdebattörer ville genomföra för 5-6 år sedan och vissa låter sig säkert luras av "hårdare tag" initialt. Det gäller att SD nu fortsätter att vara en progressiv kraft inom svensk politik och fortsätter pusha gränsen. Vi vet alla att moderaternas taffliga snack om TUT inte kommer att hjälpa i längden ändå. Om SD fortsätter att dra åt höger och samtidigt tar åt sig de små men i sammanhanget obetydliga segrarna (titta, vad var det vi sa?) så kommer man nog att fortsätta öka när de riktiga konsekvenserna massinvandringen som sker idag börjar göra sig påminda (om 1-2 år sådär).

Jag tror att SD minskar för att DÖ försvann. Nu framställs Alliansen som duktiga och ansvarsfulla igen, speciellt när EBT har tagit över KD. Men hon är ju också invandringsliberal.

Jag tror att SD kommer öka igen tack vare FÖ. FÖ säger att borgerliga icke-mångkulturella kommuner måste ta emot invandrare. Detta kommer skjuta i höjden när de rika's kommun blir ett mångkulturellt vänsterexpriment.

Då spelar TUT, RUT och övriga UT-metoder och försörjningskrav ingen roll.
Frågan är när det verkligen tar fart. Borgerliga kommuner har ju mer i stöd att ge än rödgröna kommuner som går på knäna.

Nästa gång när SD ökar så kommer det vara när Alliansen släpper igenom Rödgrönas budget bara för att SD inte ska få styra.
2015-11-01, 15:37
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige

Vad jag menar är att SD:s kärnväljare är missnöjesröstare (losers) och dess akommer väl stanna hos partiet så länge SD inte får faktiskt inflytande.
Men dessa väljare som nu går från och till SD är bara vanligt folk som vill skicka signaler till deras egentliga partier att nu får ni ändra på er. Och nu gav Batra en liten bit av lillfingernageln och då såg vi mycket väl ett fall för SD.

edit: Huruvida du är störd eller inte ger jag fullständigt fan i.

dubbeldit: förmodligen är du en sån där som sitter och skriker om att media tystar debatten, men är det inte ett litet sug av att tysta mig som träder fram?
Jag är en till som inte förstod ett smack av ditt inlägg vilket kanske inte är så konstigt då det är ett sammelsurium av personangrepp, breda stämplingar, infantila smileys och logiska kullerbyttor. Visst har SD ett antal "signalister" som kommer byta igen när deras förstavalsparti tuffar till sig.

Men, SD har också de mest lojala kärnväljarna och när vidden och konsekvenserna av alliansens förda politik slår igenom med full kraft finns det en stor risk att de knäcks för gott. Som andra påpekat kommer borgerliga kommuner att få ta emot enorma mängder flyktingar framöver och bara en sån sak har en tendens att markant öka andelen Sverigedemokrater. Visst är de missnöjda alla dessa sd:are men missnöjet med hur landet missköts är väl en sund markering och logisk reaktion.
2015-11-01, 16:24
Medlem
FritzDaCats avatar
Det är redan försent att hoppas på att SD ska försvinna. 7K hade behövt ta itu med invandringsproblematiken långt tidigare. Dagens unga har ju vuxit upp med SD som ett etablerat riksdagsparti. När man tittar på vilket parti personer mellan 18 och 29 år väljer, ser man att SD i praktiken är på väg att konkurrera ut de tre små borgerliga partierna, det är bara en tidsfråga innan dessa försvinner.
2015-11-01, 16:34
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det är redan försent att hoppas på att SD ska försvinna. 7K hade behövt ta itu med invandringsproblematiken långt tidigare. Dagens unga har ju vuxit upp med SD som ett etablerat riksdagsparti. När man tittar på vilket parti personer mellan 18 och 29 år väljer, ser man att SD i praktiken är på väg att konkurrera ut de tre små borgerliga partierna, det är bara en tidsfråga innan dessa försvinner.

Om 20 - 30 år då kanske i takt med att de äldre dör, om det inte blir någon tillväxt bland de yngre. Annars tror jag inte mycket på den våta drömmen att småpartierna försvinner så snabbt.
2015-11-01, 16:40
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:

Apropå att folk byter parti! Personerna jag känner som röstar på SD är helt vanliga människor med helt vanliga liv, att dom är missnöjda med nuvarande svensk politik betyder inte att dom är det med sina liv.

Att stämpla SD som ett misogynt rasistparti med enbart hårdnackade fascister i toppen har misslyckats fullständigt, media och den samlade sjuklövern har aldrig riktigt förstått att folk till slut slutar lyssna om du inte sitter med information och fakta som är verklighetsbaserad.

Först så skulle väljarna svartmålas som lika onda och när det blev kontraproduktivt till den grad att fler väljare valde SD istället för övriga parti var det dags för nya tag, då var det ledningen som var Fascister vilket också banades ut under alla större politiska mediehändelser. När epitetet avisades av historiker(förutom Arnstad då) blev dom ett populistiskt tramsparti med en dold brun agenda! Och ändå väljer folk att lägga sin röst på dom!

Det handlar om mer är missnöje David, folk är förbannat trött på Svensk sandlådepolitik och nånting behöver hända. Sen kanske inte SD är lösningen men iallafall början på motmedlet som förr eller senare kommer göra Sverige till ett lite bättre och mycket friskare land!
2015-11-01, 17:48
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Om 20 - 30 år då kanske i takt med att de äldre dör, om det inte blir någon tillväxt bland de yngre. Annars tror jag inte mycket på den våta drömmen att småpartierna försvinner så snabbt.
De tre små kommer att att få kämpa för livet mycket tidigare än så eftersom M klivit in deras lebensraum och gjort syretillgången mindre. Den rödgröna röran sa Carl Bildt - men alliansen är också en röra eftersom det numer är så svårt att urskilja särdragen mellan de fyra - de stjäl friskt varandras traditionella frågor och har det svårt i opposition, en ny roll. När M valt den strategin måste man ha räknat med att t.ex KD lätt kan försvinna men då väl med förhoppningen att ta hand om de rösterna. Oppositionen borde på sikt bara bestå av två partier, ett lite mer likt de gamla moderaterna inkl KD och ett lite mer liberalt Fp/C (på 70-talet försökte man gå ihop). (Nu är det samma överåriga ungdomsförbundare som styra alla fyra partierna, så förutsättningarn finns inte alls idag.)
Utvecklas sedan SD likt sina skandinaviska motsvarigheter (vilket alliansen skulle kunna bidra till) skymtar ett långvarigt borgerligt regeringsinnehav med SD som underlag, om nu inte regeringsmedlem.
Senast redigerad av swedenflooded 2015-11-01 kl. 17:52.
2015-11-01, 20:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Många väljare väljer att svara att de röstar SD i dessa undersökningar för att deras egna partier ska fatta vinken.
Nu har de övriga partierna gett små små signaler om att de kommer ändra sig och då flyr dessa "signalröstare".

Det finns helt enkelt inte tillräckligt många idioter för att SD ska bli ett parti som M och S.
SDs väljare är i grund och botten missnöjesröstare och dessa personer är inte lojala mot någon.

På något sätt låter det "bekant".., sen flera år tillbaka det ni (o andra forumiter sagt)..
Och ändo.., har SD gått upp ifrån val till val..(o Sveriges val i invandring blivit extremare)

Så bara för sakens skull : Var tror ni att SD på valnatten 2018 står.., i % ?

Var så vänlig.., pröva inte som andra forumiter (SD bashers) att prata bort min fråga.., hur många % får SD vid valet 2018 ?
2015-11-01, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
På något sätt låter det "bekant".., sen flera år tillbaka det ni (o andra forumiter sagt)..
Och ändo.., har SD gått upp ifrån val till val..(o Sveriges val i invandring blivit extremare)

Så bara för sakens skull : Var tror ni att SD på valnatten 2018 står.., i % ?

Var så vänlig.., pröva inte som andra forumiter (SD bashers) att prata bort min fråga.., hur många % får SD vid valet 2018 ?

20% max
2015-11-01, 20:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
20% max

Tack för att ni svarade !
(Har frågat andra SD bashers tidigare, var sämre med svar... Hedrar er att ni svarar !)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in