Citat:
Ursprungligen postat av
DavidMiscavige
Jag ska vara mer enkel denna gången, då jag märker att du inte förstår..
Vad jag menar är att SD:s kärnväljare är missnöjesröstare (losers) och dess akommer väl stanna hos partiet så länge SD inte får faktiskt inflytande.
Men dessa väljare som nu går från och till SD är bara vanligt folk som vill skicka signaler till deras egentliga partier att nu får ni ändra på er. Och nu gav Batra en liten bit av lillfingernageln och då såg vi mycket väl ett fall för SD.
Svårare än så är det inte.
Apropå att folk byter parti! Personerna jag känner som röstar på SD är helt vanliga människor med helt vanliga liv, att dom är missnöjda med nuvarande svensk politik betyder inte att dom är det med sina liv.
Att stämpla SD som ett misogynt rasistparti med enbart hårdnackade fascister i toppen har misslyckats fullständigt, media och den samlade sjuklövern har aldrig riktigt förstått att folk till slut slutar lyssna om du inte sitter med information och fakta som är verklighetsbaserad.
Först så skulle väljarna svartmålas som lika onda och när det blev kontraproduktivt till den grad att fler väljare valde SD istället för övriga parti var det dags för nya tag, då var det ledningen som var Fascister vilket också banades ut under alla större politiska mediehändelser. När epitetet avisades av historiker(förutom Arnstad då) blev dom ett populistiskt tramsparti med en dold brun agenda! Och ändå väljer folk att lägga sin röst på dom!
Det handlar om mer är missnöje David, folk är förbannat trött på Svensk sandlådepolitik och nånting behöver hända. Sen kanske inte SD är lösningen men iallafall början på motmedlet som förr eller senare kommer göra Sverige till ett lite bättre och mycket friskare land!