2015-11-01, 12:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ökningen har avstannat och vänder ner i alla undersökningar: http://status.st/

Inte på ett sätt som jag för min del ser som signifikant.

"Rushen" är tillfälligt över, vilket är vad man kunne förvänta sig.
2015-11-01, 12:45
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jämför man Novus egna siffror är det 19.4% i oktober mot 20.8% i september. 19.4% är ett tapp tillbaks till augustis nivå.

Ökningen har avstannat och vänder ner i alla undersökningar: http://status.st/
Nej man ökade i Skop, ett skämtinstitut iofs. men ändå. Många faktorer påverkar nu. DÖ är upprivet, flera partier rör sig i SD:s riktning och tar upp deras förslag, snyftreportagen för en månad sedan spädde sannolikt på Bradleyeffekten, illdåd på varuhus och skolor men på det hela taget så springer utvecklingen i famnen på SD precis som de har varnat för i åratal.

Tror vi kan vänta oss en sidledes rörelse fram till årsskiftet där man både kan öka och minska något för olika institut men sammantaget ligga still på denna nivå. De övrigas partiernas skuld till utvecklingen går inte att tvätta bort och deras oförmåga att göra tillräckligt för att vända densamma kommer under nästa år att skjuta SD till nya höjder.
2015-11-01, 13:07
Medlem
Storus Pittuss avatar
Jag upplever en förskjutning i mina vänners attityd på sociala medier. Personer som tidigare inte berörde politik eller delade sd-skämt har börjat dela, gilla och kommentera nyheter om asylinvandringens negativa sidor. Samtidigt har de som är pk-vänster radikaliserats och vrider upp flyktingsnyft och sd-hat till 11 på förstärkaren. Jag tror att detta är små tecken på nästa våg av väljare som går till sd. När det faktiskt är socialt acceptabelt att kritisera dagens invandringspolitik, om än i försiktiga ordalag, utan att bli attackerad av pk-mobben (vilket jag inte sett något av) så kan det vara första steget över till ljuset. Pk-sidan verkar mer och mer rikta sig till sin egen grupp i retoriken. Det är ofta så överdrivet att det måste stöta bort fler än det lockar.

/SP
2015-11-01, 13:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Men om det å andra sidan blir en förändring i den förda politiken kan SD vara rökta.
Absolut, om det verkligen sker en markant kursändring hos övriga partier, som även genomförs i praktiken, så kommer ökningen för SD att avstanna.
2015-11-01, 14:24
Bannlyst
Många väljare väljer att svara att de röstar SD i dessa undersökningar för att deras egna partier ska fatta vinken.
Nu har de övriga partierna gett små små signaler om att de kommer ändra sig och då flyr dessa "signalröstare".

Det finns helt enkelt inte tillräckligt många idioter för att SD ska bli ett parti som M och S.
SDs väljare är i grund och botten missnöjesröstare och dessa personer är inte lojala mot någon.
2015-11-01, 14:28
Medlem
M Nordströms avatar
När flyktingkaoset ökar ännu mer ju fler mängder som kommer in och 7 klövern fortfarande står handfallna inför kaoset så tror jag att SD kommer att öka i OU igen.
2015-11-01, 14:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Många väljare väljer att svara att de röstar SD i dessa undersökningar för att deras egna partier ska fatta vinken.
Nu har de övriga partierna gett små små signaler om att de kommer ändra sig och då flyr dessa "signalröstare".

Det finns helt enkelt inte tillräckligt många idioter för att SD ska bli ett parti som M och S.
SDs väljare är i grund och botten missnöjesröstare och dessa personer är inte lojala mot någon.
Det där verkar ju inte stämma när man tittar på motsvarande partier i andra länder. T.ex. Dansk Folkeparti har väldigt lojala anhängare. Trots att övriga partier har kopierat stora delar av DF's politik.
2015-11-01, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där verkar ju inte stämma när man tittar på motsvarande partier i andra länder. T.ex. Dansk Folkeparti har väldigt lojala anhängare. Trots att övriga partier har kopierat stora delar av DF's politik.

Kolla sen på övriga länder och kommuner i Sverige så ser du att det stämmer.

Missnöjda människor kommer inte sluta vara missnöjda för att SD kommer till makten.
Losermentalitet består.
2015-11-01, 14:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Friatider rapporterar idag att SD faller i ännu en till mätning.

Enligt Friatider så kan det ha med att de övriga partier har tuffat till sig och skärpt sig. Men har de verkligen det? Som jag vet så har det inte hänt något mycket. Bara mycket snack och lite verkstad.

Jag tror att det har med att DÖ är borta. Men det dröjer inte länge tills folket fattar att DÖ lever ändå igenom FÖ och övriga metoder.
2015-11-01, 15:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Missnöjda människor kommer inte sluta vara missnöjda för att SD kommer till makten.
Losermentalitet består.
Döljer det sig något argument där, eller kör du bara på med ditt vanliga meningslösa skitprat för att försöka trolla sönder även den här tråden?

Först skriver du att missnöjesröstande personer från M & S kommer att lämna SD & gå tillbaka till sina ursprungliga partier.
Direkt efteråt skriver du att att dom "loosers" som röstar på SD kommer att fortsätta vara missnöjda & rösta på SD? Eller vad menar du egentligen.

Ditt huvudsakliga budskap i alla trådar är att alla är "loosers" & alla utom du är dumma i huvudet & sen backar du upp dina påståenden enbart med med en whoco5-smiley. Man kan väl, utan att överdriva, säga att din retoriska hatt" är tio nummer större än förmågan.

Du är bara ett efterblivet troll/shill som fått i uppdrag att störa debatten på Flashback & du gör inte ens ett bra jobb din jävla pajas.
2015-11-01, 15:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Losermentalitet består.

Vilket lustigt cirkelargument.
2015-11-01, 15:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur länge dröjer det innan borgerliga kommuner kommer få sina första asylboenden?
Detta kommer verkligen skjuta SD i höjden nu när Alliansen tvingar sina väljare att bli en sosse-kommun.

http://www.folkbladet.nu/1526682/flyktingoverenskommelsen-tvingande-lag-for-kommuner

Detta kommer leda till att den borgerliga väljaren ser allt mer nytta i konservatism och nationalism när deras egna kvarter förvandlas till ett mångkulturellt vänsterexpriment.

Men hur lång tid tar det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in