Citat:
Ursprungligen postat av
Qwart
Hur förklarar du att den åtalade GM blod finns på bl.a avigsidan vid knäppningen på hennes jeans?
Det är en blodfläck (FUP s 544) så kom inte med nåt skitsnack om kontaminering!!
Nu har jag bara tagit en bit från förhör med MGM men här säger ju polisen att alla dessa fynd
nämda är blandning av Lisa och MGMs blod och DNA !
Så nu undrar jag värkligen om jag hade rätt i mitt inlägg som jag postade häromdagen (se längre ner i detta inlägg)
FUP sidan 1663
Det är på det är på insidan om man har byxorna på sig. Så alltså det om du har
byxorna på dig så och byxorna är knäppta så på insidan knäppningen där han man
säkrat också en blodfläck, det blodet har test … testats som en blandning mellan ditt
och Lisas blod eller dna.
I området kring knäppningen på samma byxor var det en
blandning av dna mellan dig och Lisa. Utanpå de här byxorna om hon hade vart klädd
hade hon ett par träningsbyxor.
Gå … vilka byxor an … använde hon?
Äh på träningsbyxorna hade suttit utanpå de här jeansen jag har pratat om hittills,
även de var vrängda, de här träningsbyxorna ut och in och satt nere vid smalbenen äh
på avigsidan på höger upptill har man dna testat ett område och där är det ett bland
med dna mellan dig och Lisa, på rätsidan …
Rätsidan, vilken sida?
Utsidan blir det på byxorna om de sitter normalt, på höger upp finns också ett bland
dna mellan dig och Lisa, även på avigsidan på vänstra delen på uppsidan på de byxorna
finns ett bland dna mellan dig och Lisa. Äh trosorna, hennes trosor satt nere på runt
smalbenen och där har man testat ett sekret på, på trosorna och det fanns på höger sida
framstycke, på rätsidan och det är ett bland dna mellan Irina och Lisa … och det gör ju
givetvis att Irina blir misstänkt. Äh i en rishög utanför den här byssjan så har man
också gjort fynd äh här anträffades i rishögen Lisas hjälm och hennes jacka, kan vara
lite svårt och se på bilden, men det är det som är inringat, jackan skymtar lite rosa och
här kan man skymta hjälmen och den undre bilden är en närmare bild på samma sak.
Äh och bredvid rishögen så anträffas hennes hörlurar. Äh här kan vi se ja … hennes
jacka och vid ankomsten då till laboratorium så var jackärmen vrä … vrängd ut och in.
Äh vidare kan man se foton här och äh på äh vid G så ser man en besudling som är lite
rödaktig det … det är blod och det är ditt blod. Äh vid området D eller rättare sagt det
är D som är området och G som är pilen, mmm men i D där så är det ett område som
där man har dna testat och äh där ett bland dna där från dig och Lisa. På i område C
som du ser på andra armen så finns äh ett bland dna mellan dig och Lisa och man tittar
på bakstycket på samma jacka i område äh D, ja jag ska se bara, ja D äh så har du det
på höger ärm ett bland dna mellan dig och (ohörbart) Lisa säkrats äh och äh i område
B en bland dna mellan dig och Lisa …
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Om de hittar en blodfläck/ fragment av blod och fläcken innehåller dna från både offer och mgm hur skiljer man från vem blodet är?
När man frambringar dna så gör man en lösning och ur den lösningen får man fram delar av dna som anses matcha.
Så hur vet man vems blod det är?
Har inte sett detta i fup!
Otroligt bra fråga
Jag har tänkt samma sak;
Tänk om de blodfläckar man säger är MGMs blod i verkligheten är Lisas blod men att det fanns MGMs DNA på samma ställe som Lisas blod och att på just det stället finns begges DNA men bara en av dom är upphov till blodet.
Om det är möjligt, ja då har vi svaret på hur MGM kan vara oskyldig på trots av all denna tekniska bevis.
Om jag var advokaten skulle jag skicka alla dessa MGM blod besudligar till englands bästa forensic lab och be dom testa.

...