2015-11-01, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Då måste mordet gått snabbt

Vad är det som säger att det var just mördaren? Kan ha vart annan person med legalt ärende.
2015-11-01, 14:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lukt.

Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det finns ingenting som kan dölja liklukt... den tränger igenom allt tamigfan.

Ja jag vet och det var därför jag skrev ordet "försöka".

Han hade ont om tid och kunde säkerligen inte tänka helt klart hur och vad han skulle göra.
2015-11-01, 14:36
Medlem
Qwarts avatar
Lars Johansson och hans gubbar kanske inte är så korkade som många foliehattar sagt!

Jag fick höra både det ena och andra då jag pratat med två erfarna poliser i 60-års åldern, som sa att Lars Johansson är klipsk och som klippt och skuren för ett sånt här fall.

Leif GW tycker tydligen oxå det!

"För en vecka sedan fick jag så tillfälle att läsa förundersökningen om mordet på Lisa Holm.
En närmast exemplarisk polisutredning på 2000 sidor – vilket dock sällan är något givet styrkebesked i sådana här sammanhang – men som just i det här fallet präglas av ett systematiskt juridiskt tänkande och ett polisiärt hantverk som vittnar om både kreativitet, stor noggrannhet och en ytterst omfattande arbetsinsats.
Svensk polis när den är som bäst och därför också bevisning när den är som tyngst.

En helhet bestående av fyra delar, tillsammans starka nog för att uppfylla lagens krav på det hårdaste straffet som vi kan döma någon till här i landet, livstids fängelse, och utan att vi för den skull har behövt tumma på den rättssäkerhet som ibland håller tänkande och kännande människor sömnlösa om natten."

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/lisa-holm-bevisen-haller-for-livstids-fangelsestraff/
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Om GJ:s första vittnesmål om 18.30 gäller kan gm vara en annan.
Inte för att det är troligt men man kan ju tänka sig att GJ och HJ talar
På trappan i fem minuter(18.35) HJ åker och kan teoretiskt vara vid ladan 18.37.

Spekulation: 18.22 sms. 18.26 uppringning. Uppringningen är troligen när tjejerna låser. Det finns ingen rimlighet i att hon skulle stå kvar där så länge innan hon åker. Hon bör ha varit klar att starta vid 18.30 och då påbörjas brottet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Att han lånat ut sin BMW till någon av bröderna med tanke på Lisas DNA i baksätet?

Detta har jag missat! Fanns LHs DNA i AJs baksäte?
2015-11-01, 14:38
Medlem
Jag söker ett inlägg, kanske bara drömt, men det handlade om att någon
observerat en nedsläckt bil som stod parkerad. Det påstods att någon satt
i baksätet och att hen uppfattade att någon satt i framsätet, såg ut som
en chaufför. Någon som vet?
2015-11-01, 14:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Då måste mordet gått snabbt
Varför det? Mjölkrummet kontrollerades inte förrän polisen kom. När pappan kom kan mördaren ha varit inne i mjölkrummet. Han behöver inte ha hört bilen komma, men larmet hörde han. När pappan tittade in i ladan kan han ha gömt sig i mjölkrummet. Det framgår inte om pappan tittade på ladans baksida, och därmed inte heller om det fanns några bilar där. Medan pappan väntade på Lena körde han en sväng till Källby. Mördaren kan ha smitit med kroppen under tiden.
2015-11-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Spekulation: 18.22 sms. 18.26 uppringning. Uppringningen är troligen när tjejerna låser. Det finns ingen rimlighet i att hon skulle stå kvar där så länge innan hon åker. Hon bör ha varit klar att starta vid 18.30 och då påbörjas brottet.

Rimligt. Nej, kanske orimligt. Men hon kan ju typ ha tappat
något som betydde något för henne. Typ: ett örhänge
2015-11-01, 14:42
Medlem
Åklagaren försöker mörka info i FUP?

Åklagaren verkar väldigt förvånad över att journalisten har läst FUP.

http://www.skovdenyheter.se/article/wennerholm-om-vittnena/

De med hög status, fina gods och fina utbildningar blir trodda.
De fattiga och outbildade blir misstänkliggjorda.
Inget nytt under solen.
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Är det den gula fläcken som du kallar blod?

Hur som helst kan det vara kontaminering.

Nu får du ge dig, det är inte kontaminering och det är ingen gul fläck!!! Vad har du för grafikkort i din dator!?!?
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför det? Mjölkrummet kontrollerades inte förrän polisen kom. När pappan kom kan mördaren ha varit inne i mjölkrummet. Han behöver inte ha hört bilen komma, men larmet hörde han. När pappan tittade in i ladan kan han ha gömt sig i mjölkrummet. Det framgår inte om pappan tittade på ladans baksida, och därmed inte heller om det fanns några bilar där. Medan pappan väntade på Lena körde han en sväng till Källby. Mördaren kan ha smitit med kroppen under tiden.
Vilken tid tittade någon första gången in i rummet där hon (troligtvis) hängdes?
2015-11-01, 14:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Om GJ:s första vittnesmål om 18.30 gäller kan gm vara en annan.
Inte för att det är troligt men man kan ju tänka sig att GJ och HJ talar
På trappan i fem minuter(18.35) HJ åker och kan teoretiskt vara vid ladan 18.37.
GJ uppger väl inte ens att han pratat med HJ i det första förhöret vad jag minns?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in